Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Turbo, mezichladič 530d E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od jiriik »

Ahoj, chystám se na repasi turba...Chci se zeptat, jak sundám mezichladič a jak nejléle ho vyčistit?
V sání mi pořád valí hodně oleje a turbo píská jak blbé.
Když už budu mít repasované turbo, tak bych chtěl mít i ostatní věci čisté.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Zvednes auto, sundas plast pod motorem, obe hadice, vycvaknes plast drzaky a zvednes plast větráku, není o čem.-) pak tech benzinem proplachnout, zbytky vodou, profoukat, nechat vyschnout na topení...
“Ability is what you're capable of doing.”
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od jiriik »

Hanz píše:Zvednes auto, sundas plast pod motorem, obe hadice, vycvaknes plast drzaky a zvednes plast větráku, není o čem.-) pak tech benzinem proplachnout, zbytky vodou, profoukat, nechat vyschnout na topení...


Moc díky:)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

když to nenecháš pořádně vyschnout tak to pojede rychlejc :D
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od jiriik »

beny-maser píše:když to nenecháš pořádně vyschnout tak to pojede rychlejc :D


No to si piš :lol: :lol:
m30b35
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#6 Příspěvek od m30b35 »

pokud tam máš olej nejen z turba tak si rovnou vyměň i odlučovač oleje a pročisti sání když už budeš u toho. bacha při zpětném nandavání hadic, těsnění se rádo žvejká. Jinak taky doporučuji vyměnit.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od jiriik »

m30b35 píše:pokud tam máš olej nejen z turba tak si rovnou vyměň i odlučovač oleje a pročisti sání když už budeš u toho. bacha při zpětném nandavání hadic, těsnění se rádo žvejká. Jinak taky doporučuji vyměnit.


Oukéj... a kde ten odlučovač najdu ?
m30b35
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 01.03.2011 01:00

#8 Příspěvek od m30b35 »

Zde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ead_cover/

položka číslo 11. je to odlučovač včetně těsnění
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jiriik »

m30b35 píše:Zde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ead_cover/

položka číslo 11. je to odlučovač včetně těsnění


Díky.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od jiriik »

Ahoj, už dva dny mi auto kouří( černé saze) čím to je ? Může to být odchazejícím turbem nebo to můžou dělat i vstřiky, které už nejsou moc dobré ?530D E60
paflik
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pát 04.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od paflik »

Sorry chlapi ale mohl by někdo napsat co je to ten odlučovač oleje, je to třeba měnit? Na co tam je? To je normál spotřební věc na výměnu? Díkas...
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od jiriik »

paflik píše:Sorry chlapi ale mohl by někdo napsat co je to ten odlučovač oleje, je to třeba měnit? Na co tam je? To je normál spotřební věc na výměnu? Díkas...


Ano je to spotřební věc... mění se co třetí výměnu oleje. Někde tu je vlákno přímo, kde se řeší ten odlučovač.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

jiriik píše:Ahoj, už dva dny mi auto kouří( černé saze) čím to je ? Může to být odchazejícím turbem ............
ANO, turbo už dává málo vzduchu a paliva tam jde tolik, kolik má ==> výsledek jsou ty saze. Ty vstřiky jsou popsány jinde, snadno najdeš.

Po demontáži turba se důrazně doporučuje provést výměnu oleje v motoru a buď vyměnit nebo dobře pročistit hadičky a trubky, které přivádějí k turbu olej. Tím jak hadičkami pohneš se uvolní částečky karbonu, které skoro okamžitě nové (repasované) turbo zadřou. A na reklamaci Ti to turbo nevezmou, protože budou chtít doklad o odborné montáži a výměně oleje s tím spojenou. A pokud ten doklad mít budeš, tak opravu toho turba platí ten, kdo to montoval. Ty turba se totiž zkoušejí pod zatížením a OTKáři si na to dávají pozor. Myslím, že na faktuře je i to upozornění.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jiriik »

Díky moc starML:-) ještě jedna otázka...kudu se k turbo nejlépe dostat? Zespodu od nápravy, nebo sundat vzduchovéj filtr a všechny plasty a dostat se tam od vrchu ?
Díky:)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

No tak to jsem si naběhnul.... u E60 jsem turbo ještě nevyndaval. Ale u 530d je pořád stejný motor M57, u E39 mě to šlo od spodu, ale odshora svítit určitě. Takže ještě na teplém motoru vypustit olej, potom dolů plast, povolit šrouby u filtru pevných částic a otočit, aby jsi se dostal k turbu - je tam přístup jako k penězům, myslím, že jsme ještě přizvedávali motor. V TISu jsem našel jen tohle http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/05/69 :D
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od jiriik »

Moc díky, kouknu na to a uvidím, ale zatím nevím kam to dát repasovat. Slyšel jsem, že se i ucpává EGR ventil, ale nevím kde a jak to ucpat. Nevíš, jak na to u 530d?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ohledně repase turba je tady už hodně popsáno, vyber si podle vzdáleností a referencí na ty firmy, některé to i posílají poštou. Asi bych to řešil výměnným způsobem, než čekat na repasi toho mého.

O zaslepení EGR je toho taky popsáno mraky, já nic nezaslepoval, ale jednoduše vyřadil podtlakové ovládání a kdykoliv to můžu zase zapnout. Kdyby mne například v Německu chytila pojízdná TUV - moje řešení je tady http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko ... 33-60.html , ale přečti si celé vlákno od začátku, některé obrázky tam jsou přímo odstrašující.

A pokud nemáš motor M57TU2, doporučuji řešit vyjmutí "swirlflaps", rádo to padá do sání. U "technische überarbeitung 2" (TU2) už došlo k zesílení té konstrukce a už to to sání nepadá.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od jiriik »

Tak klapky mám odstraněné:-)
Přečtu si to vlákno a uvidím, jak na to :-) když od odstavím tím podtlakem bude mi to víc třeba kouřit ?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Kouřit to nebude, nemá proč, žádná recirkulace výfukových plynů totiž nebude, protože se to ovládá právě tím podtlakem. Do paměti závad se ale zapíše, že ta recirkulace nefunguje, což mi nevadí. Jenže ty u e60 máš modernější systém a na EGRu je kromě podtlaku ještě elektrika. Takže by se mohla rozsvítit kontrolka na palubce - DDE a to by asi dráždilo oči. Zkusím kouknout, jak je to u e60 řešené a napíšu. Možná někdo s e60M57 poradí dříve.

Ale do vyčištění toho EGRu se můžeš pustit už teď.
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od jiriik »

Moc díky starML:-) EGR vyčistím a pak uvidím co dál
Odpovědět