Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada před koupí e39 528i a technické dotazy

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#1 Příspěvek od wyrec »

Ahoj, jsem tu nový,příští týden budu kupovat BMW e39 528i (1998). Chtěl bych se jen zeptat, na co si mám dát před nákupem pozor? Jsou nějaké možné specifické závady u tohoto BMW? Co zkontrolovat? Jediná závada o které zatím vím je, že při rychlosti nad 90km/h jako kdyby vybruje u pravého kola, prý je to stabilizátor.(?) ještě další dotaz mám ohledně eko daně, jaká je u tohoto auta? Mockrát děkuji za odpověď.

A pokud je to ve špatné sekci, nebo tady už podobné téma je, tak se předem omlouvám, ale hledal jsem. :wink:
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Vesa88 »

Skontroluj hlavne podvozek, svez se v tom, jestli nekde neco nemlati, pak koukni na svetla, otevri haubnu a zahejbej s konektorama od svetel, kdyz se budou hybat nahoru dolu nebo doleva doprava tak jsou vylamane stelovaci srouby...Taky si vsimej teploty jak rychle se auto ohriva a jestli vyleze na pulku(termostat), Jinak klasika, vicko oleje jestli nema emulzi.Jo a kdyz se v tom svezes taky koukej na palivomer, jestli neklesa dolu...Ja kdyz auto koupil bylo v nadrzi 30L a po peti minutach jizdy svitila rezerva, mam spatne palivove plovaky. Kdyz na neco z toho prijdes urcite ukecas nejakou slevu...
davcer
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: pon 12.05.2003 00:00

#3 Příspěvek od davcer »

A rovnou zkoukni 530i.. :D abys potom nelitoval, vubec netvrdim ze 528 je spatna, to ne, je skvela. Ale ten trilitr je bozi bozi. sic mam trojku, ale i v ty petce poznas rozdil. A kdyz uz beru stejnou kategorii povinneho a stejnou ne li lepsi spotrebu, oproti vyssimu vykonu, neresil bych. rozdil ceny taky nebude moooc..

jen muj nazor..
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Vesa88 »

Jo davcer ma pravdu...Taky bych raci ten trilitr...uz to bude dual vanos, takze to i trochu min zere, a hlavne to fakt jede. jo a myslim ze je to i 6q...
Matthes
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00
Bydliště: Havířov

#5 Příspěvek od Matthes »

E39 jsou 5q, 6q mají E60 ..... :wink: bavíme se o 530i :D
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od ROBi »

Hoši, nechci shazovat vaše nadšení pro 530i, ale tazatel má očividně vybráno 528i a ptá se, na co si má dát pozor, když si pro auto pojede.

Obecně platí, že tento motor je velice spolehlivý, takže bych se spíše zaměřil na funkčnost všeho, co má fungovat, podvozek, zda v motoru něco neuniká apod. Problém je, že v těchto teplotách se nedá moc zkontrolovat funkčnost klimatizace. Pokud se jedná o automat, tak se zaměřit z větší části i na něj, pozdější vysrání by mohlo vyjít na solidní peníze, což by byla asi škoda...
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#7 Příspěvek od wyrec »

díky za odpovědi a rady. Abych řekl pravdu, tak už mám vybrané 1 konkrétní auto a to 528, byl jsem ho už i jednou projet, ale spěchal jsem, tak jsem toho moc nestihl. A nevíte někdo něco o té eko dani?
Konkrétně jde o toto auto: http://images.megaupload.cz/DSC00367.JPG
edit: ROBi, predbehl jsi me. :wink:
Jinak uto je v manualu, takze snad o starost min. A k tomu termostatu, nesmi se dostat na, nebo za pulku? kdyz se dostane na pulku, tak je to ok, nebo ne? spíš se tam nesmi dostat rychle, ne?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od milo »

davej si pozor, at ti to kolem 80-110 nehaze volantem. jsou tam neoriginal kola, co budou mit kvuli jine stredove dire na e39 tento stred vysoustruzen. doufej ze presne :)
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#9 Příspěvek od wyrec »

ok, to jsem vůbec nevěděl, že ta kola nesedí bez úpravy. Díky. Ale když jsme to naposledy projížděli, tak jsem v 90ti pustil volant a ani se nehnul, ani při brždění.
Ještě dodám, že cena je 80000Kč, auto je v černé kůži, má 2 zónovou klimu, okna a šíbr v elektrice. Samozřejmě to na této ceně nenechám, ale je to dobrá cena?
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#10 Příspěvek od mari »

milo píše:davej si pozor, at ti to kolem 80-110 nehaze volantem. jsou tam neoriginal kola, co budou mit kvuli jine stredove dire na e39 tento stred vysoustruzen. doufej ze presne :)


Proč by měl bejt ten střed vysoustruženej? Repliky se dělaj na středovou díru e39 běžně. Právě naopak se dělaj většinou větší a daj ti k tomu středící kroužky na 72,6. Kupoval jsem stejný kola na E60 a poslali mi je s středem 74,1 + kroužky.
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od Vesa88 »

ta teplota ja nevim...ja jsem na pulce cca po 5km... Za pulku by se to dostat nemelo, to by pak bylo neco spatne...A kdyz by to trvalo moc dlouho tak je to taky spatne...Zkontorluj veci co jsem psal ve svem prvnim prispevku, to jsou veci ktere jsem nezkontroloval ja a doplatil jsem na to... :) Jinak ja mam rok 96 a EKO je udajne 3000kc, to znamena tusim Euro 2, ale nejsem si jistej, auto sem nedohlasil...takze jsem dan neplatil.
Hurdy
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: úte 15.02.2005 01:00

#12 Příspěvek od Hurdy »

Vesa88 píše:Jo davcer ma pravdu...Taky bych raci ten trilitr...uz to bude dual vanos, takze to i trochu min zere, a hlavne to fakt jede. jo a myslim ze je to i 6q...

Hmm i 528i od r.98 je doublevanos
Vesa88
Registrovaný
Příspěvky: 728
Registrován: pon 03.05.2010 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Vesa88 »

Hurdy: jj mas pravdu, uplne mi to vypadlo :)
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#14 Příspěvek od Dan td »

Třílitr bude žrát víc, 2,8 je opravdu povedenej motor. Jak tu někdo psal, je i velmi spolehlivej a relativně levnej na servis.

Soustřeď se na stav kastle, to je základ, zbytek si doděláš nebo opravíš. Potom samozřejmě motor, podvozek, brzdy, atd..., ale u těchto věcí platí, že jsou řešitelný za relativně slušný peníze. Pokud bude odpovídat cena, nevidím v tom problém. A termostat je otázkou asi tří stovek, čili bych to nebral jako závadu, kvůli které nekoupit jinak slušné auto :-)

Že bys koupil opravdu top stav a nemusel na auto sáhnout dost pochybuju vzhledem k věku auta. Bude to tedy otázka kompromisu, za jaké peníze to koupíš a kolik ti to ještě "sežere" peněz. Můžeš koupit vránu za 30 a za dalších 50 ji jakž takž udělat nebo koupit slušný auto za 80 a bude ti stačit na údržbu pro začátek třeba desítka.

Stejně tak pod "top stav" si každej představuje něco jinýho, co je pro jednoho top stav je pro druhého základ k tomu, uvést do top stavu :-)

Eko daň je závislá na tom, co je napsáno ve velkém TP. To je dost různé, každé auto je dovezené jinak, takže bez velkého TP ti to nikdo neřekne. Já to měl u 528i za trojku.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
0cool
Registrovaný
Příspěvky: 98
Registrován: čtv 13.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od 0cool »

zdar mam take 528i.

Spotreba je ok.
Rada, podivat se na podvosek, pak pri rozjesdu az neklepa,(jako kdy by stratil silu), skus se citit mezi 90 - 110 jestly vibruje. Pak resati soucasty.
o koleh uz bylo zmineno(stredni dira), tlumice. skus pokud muzes ho zvedat a podivat se ze spoda az nic nekape a ma vsechny plasti jak ma byt z dola.
co dela hodne problemy je to ten jezek na klimatizace ale to se spis poznava pri nizky teploty ted nebude nic moc citit.
Znat ty pomuze.(sorry za cestinu)
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od mario42 »

Vesa88 píše:Jo davcer ma pravdu...Taky bych raci ten trilitr...uz to bude dual vanos, takze to i trochu min zere, a hlavne to fakt jede. jo a myslim ze je to i 6q...


I ta 528i bude Double Vanos- pokud je vyrobená po 9/98. Ovšem hlavní velký rozdíl mezi tou 528 (motor M52/M52TU) a 530 (M54) je to, že novější motory M54 už měly pístní kroužky s nižším třením. To je dobrá věc pro spotřebu u nového auta, ale vždycky špatná pro ojetinu. Motorům M54 po x stech tisících km už měřitelně klesá komprese, zatímco třeba právě M52TU při stejných kilometrech jedou jako zamlada. Osobně bych z těchto dvou zvolil raději 528. Jede fakt dobře a je to neskutečný držák
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#17 Příspěvek od wyrec »

všem děkuji moc za rady! Pojedu si pro něj asi ve středu. Tak snad vše bude ok.
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#18 Příspěvek od wyrec »

tak už je doma! je to super. Jen mám pár dotazů:
a) Co je tlačítko ASC? je to stabilizace? Pokud ano, co to má udělat po zmáčknutí? Nikde se nic nerozsvítí a nic to při zmáčknutí neudělá.
b) Nefunguje klakson - je to nějaká častá závada? nebo jak zjistit co je špatně?
c) Při každém nastartování motoru se zvuk z rádia nastaví pouze na jednu stranu a musí se vždy vyrovnávat na střed. Setkal se s tím někdo? co s tím?
d) asi hodně blbý dotaz - ve zpětném zrcátku je zvenku vidět na skle nějaký senzor. Je to senzor stěračů? jak se nastavuje?
e) nefunguje mi dálkové ovládání centrálu - podle mě určitě bude problém v klíči. Je možné to nějak opravit? baterkou to není.

Odpusťte mi hloupé dotazy, ale je to mé první BMW a nevím co má mít, co jak má fungovat, jaké jsou časté závady, jaké jsou na opravy finty, atd. Díky moc.
ROBi
Registrovaný
Příspěvky: 4495
Registrován: úte 20.05.2008 00:00
Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od ROBi »

a) ASC je protiprokluz, tzn., že pokud by jsi měl "hrabat", tak se ti to zablokuje a auto se rozjede normálně. Počítej s tím, že na křižovatkách, nebo někde, kde bys potřeboval rychle odjet z místa, by jsi mohl mít pomalejší rozjet, protože to vydedukuje, že by to hrálo a zkoriguje si to :)

d) pokud myslíš vnitřní zrcátko, tak tam je dešťový senzor - stěrače stírají podle toho, jak moc prší a jak moc máš mokré sklo (stačí dát páčku stěračů do první polohy a už se nemusíš o nic starat)

e) může být špatná baterka v klíči

Na zbytek ti snad odpoví někdo kompetentnější ;)
wyrec
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: sob 12.03.2011 01:00
Bydliště: Olomoucký kraj

#20 Příspěvek od wyrec »

díky. A s tím ASC - jak poznám, kdy je to vyplé a kdy zaplé? při zmáčknutí to nijak nereaguje a nic se nerozsvítí, nebo tak. A baterku v klíči jsem zkoušel.
Odpovědět