Cus, mam 525d E60. Dlouhodobe jsem mel spotrebu okolo 9 litru a to v tom jsou dost dalnice, spotreba se mi zdalal vysoka, patral jsem se proc, podle pocitace, mi ukazoval DPF velmi rychlou drahu zivotnosti kdy se zkracovala zivotnost a vymena 2x rychleji nez normalne. Chtel jsem prodlouzit zivotnost tak jsem do nadrze nalil : http://www.autonaolej.cz/index2.php?opt ... =component coz melo za pricinu snizeni spotreby a behem 300km zacalo auto vykazovat chybu. auto zacalo cukat, obcas prestalo tahnout a velke vykyvy vykonu a rozsivitila se oranzova ikonka motoru a napsalo to velke emise. Zkousel jsem auto protahnout po dalnici, prvni zdani byl DPF a po diagnostice auto ukazalo na EGR a Vahu. Co to mu muze byt ? me zdani je ze spina z motoru vyletla do EGR ventilu a svezla se vaha ? nebo jsou to dve samostatne zavady ? EGR vycistit ?
Jaky by ste volili postup ?
Dik za rady
Kdyz vycistis EGR ventil, tak tim nic neskazis, ba naopak, muze nekdy treba nedovirat, a zkontroluj ovladani toho EGRu. Nevim jestli je ovladan tlakem nebo uz elektronicky.
Muj tip je spis ta vaha vzduchu, kdyz uz ti ji pise i diagnostika. Ma dost velky vliv na spotrebu i vykon.
Nejlepsi pro tebe bude nechat udelat mereni aktualnich hodnot za jizdy.
napsalo to velke emise, tzn, ze by to mohl byt ten ventil ? ta vaha nemohla odejit zaroven, jde mi o tom aby auto jezdilo jak ma, vahu muzu udelat nasledne, ale co cuka s autem.. Zacpany ventil ?
ThatsMe píše:Třeba tak, že ti auto brzdí. Nemusí to být podtlakem, ten ventil často zatuhne a zůstane viset, i když na něj podtlak jde.
nevies aky silny ma mat odpor ten egr ventil? lebo ked som ho skusal stlacit, tak mal velku silu... neviem si predstavit tak silny podtlak aby ho otvoril
No vida, závada nalezena a ventil vyčištěn, to jsou dvě mouchy jednou ranou. Váhu doporučuju Bosch, je sice dražší, ale Starliny apod. obvykle nefungují už při vybalení z krabice.
ThatsMe píše:Třeba tak, že ti auto brzdí. Nemusí to být podtlakem, ten ventil často zatuhne a zůstane viset, i když na něj podtlak jde.
nevies aky silny ma mat odpor ten egr ventil? lebo ked som ho skusal stlacit, tak mal velku silu... neviem si predstavit tak silny podtlak aby ho otvoril
To nevím, ale hlavní je, aby se v pohodě zavíral. Ono není potřeba ho otevírat nějak moc a podtlak působí na membránu, která funguje jako přepákování (zjednodušeně), takže to je možné.
ThatsMe píše:Neblázni, životnost váhy je kolem 150tis. km a cena nové není taková hrůza. Mrkni na eBay, tam ji určitě najdeš za lepší peníz a za 3 dny ji máš doma.
asi ani to by som neriskoval.. vaha je citliva na náraz, teda neviem ako u BMW ale u VW ano...
ThatsMe píše:Ale to je šumák, k výrobci si pro ni nepojedeš a ostatní s tím zachází všichni stejně...
to mas pravdu
si pamatam ako som bol nieco kupovat v ageme v bratislave (PC velkosklad)
tam isiel tipek a na paletaku mal nalozene kopcom hardweru a vsetko sa mu to vykotilo na zem... hardisky len tak lietali
no a tuto to nebude inac