Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Přehřátá 528i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#1 Příspěvek od Berserg »

Zdravím-velký problém...auto mi vypovědělo službu, tak, že se přehřálo. Dnes po cestě z práce mi teplota během asi 5km vylezla skoro k červenému poli. Zastavil jsem,auto odstavil...! Při trochu zkoumání:voda úplně studená,hadice studený, natlakovaný...když jsem odšrouboval tlak povolil a studená voda trochu vytekla z nádobky. JInak se po zastavení z motoru i trochu kouřilo. Doufám, že mi řeknete, že je to termostat a né vodní pumpa...prosím nějaké rady,připomínky,zkušenosti...!
Pomozte(radou) auto potřebuji k životu!!!!
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#2 Příspěvek od Dan td »

Nejspíš je to termostat. Nicméně, až ho budeš měnit, vyměň i vodní pumpu, pokud jsi to ještě nedělal. Stejně budeš mít systém vypuštěný a sundat potom pumpu jsou 4 šrouby. Tím, že vyměníš obojí máš 99% šanci, že když to potom dobře odvzdušníš, bude to OK.A vyhneš se tomu, dělat pumpu třeba za pár týdnů :wink:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#3 Příspěvek od Berserg »

"Nepotěšil jste mě... a ani já vás nepotěším"! Tak to je v prdeli,hlavně když mi auto stojí uprostřed ničeho( na nějaký benzině)-mezi prací a domovem...a servismana mám kurevsky daleko...se poseru!
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Kugelig »

No, ani já Vás nepotěším. Na 99 % pumpa. Nestává se že by termostat neotvíral. Spíše zůstane trvale otevřený. Na jaře jsem měl stejný problém vylepšený o prasklý chladič který se parádně natlakoval a rupnul.
MARTY-TDS
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 25.10.2012 00:00

#5 Příspěvek od MARTY-TDS »

Přesně jak řiká kugelig, termostat to rozhodně nezpůsobil, ale až zjistíš čím to je a bude to vodní pumpa, termostat si si vytáhni taky. Jestli si měl ručičku na červený a rozpálenej motor, tak termostat bude zkroucenej jako paragraf :?
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Kugelig »

MARTY-TDS píše:Přesně jak řiká kugelig, termostat to rozhodně nezpůsobil, ale až zjistíš čím to je a bude to vodní pumpa, termostat si si vytáhni taky. Jestli si měl ručičku na červený a rozpálenej motor, tak termostat bude zkroucenej jako paragraf :?


Čoveče, taky jsem to měl v červeným až to ŘJ zastavila a termostat jsem měl venku, v hrnci na vařiči a byl dobrej. Ale jak říkáš, je volovina ho tam vracet když už se dělá pumpa a chladič.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

termostat se umí kousnout i v zavřené poloze,vlastní zkušenost, takže není nutné hned měnit pumpu, rozhodně bych jí ,ale vyndal a kouknul se v jakém je stavu, když už to bude vypuštěné a odstrojené.
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#8 Příspěvek od Berserg »

Tak já vám řeknu jen to,že termostat i pumpa v naprostém pořádku-zmizela voda...chčije z auta....takže stále nevím co to je...!
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#9 Příspěvek od Dan td »

Začal bych tím, že se podíváš, odkud vlastně chčije :wink:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#10 Příspěvek od beny-maser »

tak tím bych po téhle zkutečnosti začal asi taky,nečekáš doufám že ti napíšem kde to chčije :?:
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#11 Příspěvek od Berserg »

beny-maser píše:tak tím bych po téhle zkutečnosti začal asi taky,nečekáš doufám že ti napíšem kde to chčije :?:



Na něco takového jsem se ptal? Proboha jsem asi vůl,že se budu takto ptát,že ano pane?

Jinak je mi jasné, že musím zjistit mezeru...díky za rady a nápady...
LukyMaster
Registrovaný
Příspěvky: 37
Registrován: stř 01.09.2010 00:00
Bydliště: Písek

#12 Příspěvek od LukyMaster »

Minulej rok na mý 528i mi to taky chcalo a byl prasklej kus tý plastový trubice u termostatu , nakonec byl i termostat KO.
xdreamerx
Registrovaný
Příspěvky: 252
Registrován: pát 10.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od xdreamerx »

LukyMaster píše:Minulej rok na mý 528i mi to taky chcalo a byl prasklej kus tý plastový trubice u termostatu , nakonec byl i termostat KO.


JJ neco podobnyho sem mel taky, sice na e46 ale termostat je tam stejnej. Voda vytejkala primo termostatem-okolo tesneni to bylo nalomeny.... Mno a kdyz se vyndal, tak i pumpa byla na vymenu, ne ze by odesla,ale taky napraskla.
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#14 Příspěvek od jurasis »

Plastový výstup termostatu (ta trubka z něj a odvzdušňovák) velmi rád praská (většinou ve švu), nejlépe vyměnit s termostatem... Někde jsem kdysi slyšel, že se dá jako náhrada použít díl z nějaké třícy (stejný díl, ale z hliníku), bohužel jsem pátrání už nedotáhl do konce. Taky proto, že předmětná trubka nestála moc a měl jsem pocit, že by se vyplatilo měnit i preventivně...

Kouslý termostat v zavřené poloze taky potvrzuji z vlastní zkušenosti. Stejně jako automaticky jeho výměnu (plus klec, tedy ten plastový výstup z něj) při přehřátí... Jejich poškození je pravděpodobné...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jendix »

taky mi to tam u e61 prasklo (525D) a to byl termostat ca. rok a půl starej.. předpokládám že se to víceméně bude týkat druhovýrobovejch termostatů..

mě to naštěstí auto zahlásilo, že je málo vody.. jednou jsem tam malinko dolil, podruhý jsem si všiml čůrku zepředu na motoru..
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#16 Příspěvek od Berserg »

Jak se na 2,8i pozná fouknutá hlava?
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#17 Příspěvek od Berserg »

Takže k závěru přehřívání 528i...! Problémem byla vodní pumpa. Termostat je v pořádku navíc sme ho tam dávali asi před rokem,což sem zapoměl a nikde nebyl obvod neutěsněný. Trochu jsem se i bál,že by mohla být fouknutá hlava,ale s motorem je zacházeno víc jak slušně.
Dandy33 Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 109
Registrován: sob 04.09.2010 00:00

#18 Příspěvek od Dandy33 Člen Klubu »

Tak to ti přeju,někdy je mít potřeba i trochu štěstí. :D
Odpovědět