Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Maximální velikost LPG nádrže do e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#1 Příspěvek od Raadii »

Omlouvám se, jestli je to tady někde napsaný, nenašel jsem to. Chci se zeptat, jaká největší nádrž se dá narvat do e39 ani by byla nasraná v kufru? Někde jsem slyšel, že má někdo snad i 71L místo rezervy, což mi přijde supr, ale moc tomu nevěřim, že je tam tolik místa. Máte někdo zkušenosti?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#2 Příspěvek od kupca »

Já tam mám 60l, ale myslím si, že by tam šla i o něco větší, takže ta 71l by mohla být.
thundercat
Registrovaný
Příspěvky: 183
Registrován: úte 10.07.2012 00:00
Bydliště: BMW 530iA tour

#3 Příspěvek od thundercat »

něco málo přes 70 tam jde namontit
u touringu ale musíš počítat s přestěhováním kompresoru NIVA
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#4 Příspěvek od Filozof »

a já jsem četl navíc že to dělají i bez plováku takže při 71litrech se tam dá narvat skutečně 71litru....to je podstatná informace.

Ovšem pak je důležité aspon 2-3litry spotřebovat ideálně e projet 10km po městě nebo prostě tankovat plnou ve chvili kdy někam jedu apon na chalupu... a ne nechat stát auto venku při 40C vedra na slunci ---to by si jistě odpustilo něco samo....

Takže ta rezerva co slyším na plovák a 20procent je v našich krajích asi zbytečná ...
Chtělo by to ještě nějaké fundované odpovědi od lidí co mají takto upravené auta ...

Osobně mám 80litrovou nádrž a narvu max 64litru což je škoda ...

příště bude toroid a taky chci kupovat e39 530i nebo 540i takže jsem ve fázi rozhodování a budu řešit co tam narvu max. místo rezervy

Jet pak na dovolenou a ujet s autem 800km na jedno tankování LPG je super.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#5 Příspěvek od Raadii »

Filozof píše:a já jsem četl navíc že to dělají i bez plováku takže při 71litrech se tam dá narvat skutečně 71litru....to je podstatná informace.

Ovšem pak je důležité aspon 2-3litry spotřebovat ideálně e projet 10km po městě nebo prostě tankovat plnou ve chvili kdy někam jedu apon na chalupu... a ne nechat stát auto venku při 40C vedra na slunci ---to by si jistě odpustilo něco samo....

Takže ta rezerva co slyším na plovák a 20procent je v našich krajích asi zbytečná ...
Chtělo by to ještě nějaké fundované odpovědi od lidí co mají takto upravené auta ...

Osobně mám 80litrovou nádrž a narvu max 64litru což je škoda ...

příště bude toroid a taky chci kupovat e39 530i nebo 540i takže jsem ve fázi rozhodování a budu řešit co tam narvu max. místo rezervy

Jet pak na dovolenou a ujet s autem 800km na jedno tankování LPG je super.


Proto se ptám, taky bych rád pořídil nejspíš 540i a právě kvůli případný dovolený mě to celkem zajímá, protože hledat pak někde v zahraničí třeba v noci LPG pumpu, tak to asi neni uplně k tomu.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

http://jarax.rajce.idnes.cz/540iA_LPG_montaz

naše montáž LPG s 70 litrovou nadrží
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#7 Příspěvek od Raadii »

Přesně takhle bych si to představoval i to umístění toho napouštěcího otvoru. Neni to ta 540 Petra-bennyho z Rokycan, jak tady na klubu prodával? A na kolik ta montáž vyjde na ten osmivál?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od JaraX »

nevím kdo co prodaval, mě tydle pětky moc nezajimaj.
33k
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#9 Příspěvek od Raadii »

A co to je za firmu ten plyn? A ještě jedna věc, když už sem píšeš právě ty. Četl jsem na pár stránkách, že firmy co montujou LPG, tak vrtaj to plastový sání a nechávaj tam ty piliny, že se to spálí, někdo je odsává, že to může nadělat velkej bordel v motoru. Jak to teda prosim tě?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

muj plynař ma na to nějakej specialni vrtak co to odhazuje ven, nicmené dřiv to prej dělal normalním vrtákem a o nějakym poškození jsem neslyšel. každopadně ten plast v motoru asi nic neudělá, podle mě se jen nasaje a shoří.
druhy LPG sou různé, podle toho co je zrovna dobry, ale většinou Stag, Magic, Nevo.
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně

#11 Příspěvek od butthead740 »

Pokud mas plovak staci ho postelovat a hned budes moc natankovat do plna, ja nevim jak ale v Nemecku sem natankoval dokonce do 70l 71l 8O kazdopadne v Nemecku ty gasy maj evidentne vychytanejsi :o
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Raadii »

Tak vychytanější to tam maj určitě, ale jezdi to tam servisovat, když ti to namontuje tam někdo (brácha řiká, že nejlepší firma je Prins) a tady ti to nikdo nebude umět seřizovat.
kamikaze5100
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: pát 29.07.2005 00:00
Bydliště: Ostrava-Bartovice

#13 Příspěvek od kamikaze5100 »

Ahoj ja jsem měl v e39 sedan 65L a už byl trochu zvedlej koberec. Měl jsem upraven plovak a vlezlo tam něco přes 60L.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

aby se nezvedl koberec je třeba rozbouchat ty vlnovky co sou dole v kufru pod rezervou.
jinak ohnout plovak samo domo nedoporučuju, ono rozdělavat nadrž není žadna prdel, dělal jsem to jednou, dokonce mi blafla nadrž která ležela 2 roky venku BEZ VENTILU tzn s 3cm dírou.

Prins není žadnej zázrak a montáže z německa taky ne, co mi sem jezdí na servis, tak většinou pěkny bastle že bych jim sekal ruce. Prins jsem tu měl v jedné sedmičce co byla montovana přimo v Prinsu v Belgii, nehoraznej bastl, nádrž snad 76l v E65, když se tam vleze 103, plnící hrdlo v narazniku a u motoru jak nasrany. vyhoda Prinsu sou akorat vstřikovače Keihin, ty maj nejlepší ze všech LPG, ale třeba draty ke vstřikum a cívkám nemaj ani označeny, takže při jakymkoliv servisu motoru si musíte všecky dráty poznačit. zlatí polácí kteří myslí na to že se to auto bude někdy servisovat.
možnosti nastavení v SW toho Prinse taky ne. Nehledě na to že servis Prinse na moravě je jen jeden.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#15 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já mám v E39 65L a tankuju těch 63-64L.Rekord mám na shelce na jižní spojce v Praze,tam jsem natankoval 65,5L :lol:
ST3Pi
Registrovaný
Příspěvky: 77
Registrován: čtv 05.05.2011 00:00

#16 Příspěvek od ST3Pi »

Hledam nekoho na redukci te 20% rezervy co mam v lpg nadrzi...praha nebo lehke okoli. Ciste teoritcky lze to zvladnout takzvane na pockani (to kdybych byl nucen vyrazit do Stepanova) :) ?
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#17 Příspěvek od Raadii »

A tak si občas řikám, proč nějaký automobilky nedělaj auta na LPG už od počátku. Když to pro ten motor neni nijak zničující co se životnosti týče atd... Ethanol do aut cpou, kterej stojí přes 22kč a skoro se nevyplatí ho tankovat kvůli vyšší spotřebě auta.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#18 Příspěvek od Filozof »

Raadii píše:A tak si občas řikám, proč nějaký automobilky nedělaj auta na LPG už od počátku. Když to pro ten motor neni nijak zničující co se životnosti týče atd... Ethanol do aut cpou, kterej stojí přes 22kč a skoro se nevyplatí ho tankovat kvůli vyšší spotřebě auta.


proč nedělají auta která mají spotřebu 1,5-2litry / 100km ?

Dneska to automobilky dokážou ale nechtějí ...prostě je za tím něco ...
vyslechl jsem si odbornou diskuzi kde vezmou auto z továrny např. 206peugeot a vyladí ho tak, že jezdí za 1,9-2,7litru na 100km.
Upravené mapy a pár drobností ale auto vlastně stejné jako to co se prodává.

Ideální by bylo mít možnost přepínat mapy EKO a NORMAL a SPORT
a dle toho i spotřeba...

Něco jak dělá V8 s vypínáním válcu tušim GM.
dálky a město klidná jízda o 30-40procent menší spotřeba
a pokud chci výkon přepnu a jedu na plný výkon.

Fiat na přání dělá LPG do aut.
I jiné automobilky... mám pocit ale stále tam zavazí ta velká nádrž na benzín.

Problém je s daněma ...kdyby byl benzín za 14-16kč litr tak neřešíme LPG. a jezdíme všichni s V8.
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#19 Příspěvek od Raadii »

Jo to je asi pravda, otázka je, kdy napálí pořádnou daň na LPG. Pak si koupim Fabii SDI a budu jí mít do smrti :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

napálit mužou kdy chcou, předělat LPG na CNG,stačí výměna nádrže a reduktoru, zbytek je stejnej. jelikož na CNG nemužou dát spotřební dan nikdy.
Odpovědět