Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36: 328i-otevrene sani +25ps

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od coupe328 »

Kluci,kamarad si jede kupovat tohle 328i a porad je z toho auf,ze ma tuhle upravu a ze ma o tolik vice koni..sam sem mel 328 a vim,ze tolik koni otevrene sani delat nemuze,tvrdim mu ze je to blbost a on ze ne..pomuze mi nekdo nas rozsoudit? :) Jinak poprosm,nezna nekdo tuhle 328i z budejovickeho bazaru lepe? Dekuju moc za kazdy poznatek
http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... -3/6496578

MOD (Francis)
přesunuto z Pokec o BMW
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od coupe328 »

omlouvam se +20 ps :)
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#3 Příspěvek od Killca »

+20ps a to uz mozne tim sanim je

pisi ze ma 213ps z puvodnich 193ps, i stara m50b25 ze 192ps dala po vymene laufu a po chipu 212 koni myslim, takze 2,8 by s nejakejma lehkejma upravama mela dat jeste vic

EDIT:ok, jestli mas nad svym prispevkem tlacitko "upravit" muzes zmenit nazev tematu
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#4 Příspěvek od radekc »

No má tam sání pravdepodobne z M50B25 a mel sem za to ze otevreny sani je kdyz tam vrazis konus rovnou na vahu, tady zadny otevreny nevidim. A moc se mi nechce verit ze jen tohle prida 20 koni. A mel bych jeden takovej typ: nechci sirid famy, ale o tomhle autobarazu sem necetl pekny veci
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#5 Příspěvek od Killca »

u m52b28 nejde o pridani vykonu jako u jinych motoru tunenim, ale pouze o odskrceni normalniho vykonu 2,8 motoru, ktery je kazdy vyroby v bmw od vyroby skrceny na 193 koni

napriklad 330i ma 231 koni, tak linearne by 2,8 mela mit neskrcena necelych 216 koni
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
radekc
Registrovaný
Příspěvky: 512
Registrován: ned 07.10.2007 00:00

#6 Příspěvek od radekc »

Není k tomu potřeba ještě čip? Pokud stačí jen odškrtit sání, tak asi začnu vážně přemejšlet
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#7 Příspěvek od Killca »

co jsem slysel, tak by nemel byt potreba, ale nejakyho pakone to prida taky (u e46 uz to takle jednoduse nejde, tak si toho vaz :-D i kdyz ty se dostanes na tech 192 jak ma 2,5 takto jeste tolik neni :D)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od coupe328 »

Podle me to prida na vykonu v hornich otackach,snizi tah z nizkych a mirne zvysi spotrebu.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#9 Příspěvek od Dan td »

Já mám 2,5 sání v 2,8. Už jsem to tak koupil, ale bylo to hrozně zbastlené a přisávalo snad ze všech stran. Čili jsem to sundaval a udělal lépe. Byl tam i konus, který letěl hned, jak jsem sehnal origo airbox.
Jinak pokud se mění sání, chce to dát od sacího potrubí komplet, tj. včetně klapky, airboxu, atd ... - jinak se dá větší sání, ale zbytek je menší ( původní ) průměr, což je česky řečeno kontraproduktivní :-)

Pocity - " sériovou " 2,8 jsem nikdy nejel, ale pokud můžu porovnat s 323 - 323 měla plynulý zátah od nízkých otáček až k omezovači, tak 2,8 s " velkým " sáním jede stejně pěkně, ale kolem 4 tis. to ještě ožije víc - kdo měl 2,5 M20 ví zhruba, o čem mluvím. Se spotřebou nevím, ale jezdím mezi 8,5 - 9,5 na 205 gumách, teď jsem dal 225 tak to trochu poskočilo nahoru.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#10 Příspěvek od Dan td »

Jo, a k původnímu dotazu :P

Auto neznám, ale v bazaru jsem byl před necelým rokem, když jsem sháněl compacta. Jednoho měli, podle fotek moc pěknej. Tak tam volám, že to tam mám 200 km, jestli je tak super, jak se píše, že to poznám - odpověď jasný, přijeďte, blablabla.

Dorazím do ČB, prej auto je tamhle, to si tu prodává majitel bazaru, zavoláme ho, zatím se koukejte. Za chvíli přijel takovej ten klasickej bazarnickej xindl - tepláky Adidas, dva řetězy jak ke kotvě, nablejskaný Volvo XC70, bo co to je za typ. Hned spustil klasický pohádky, je to top stav, a vidíte ty okýnka v elektrice ?

Po chvíli se mu podařilo to odemknout, baterka klasicky KO, takže start přes booster, chytlo to dobře. Když mu říkám, že utíká klima, tak tvrdil, že včera ještě šla 8O

Prý - jeďte se projet kam chcete, pak mi přijďte říct, jdu s klukama ( z bazaru ) dát kafe. Tak jsme vyjeli, furt to nějak netáhlo, najednou taková rána a auto ožilo - to se utrhly zadní brzdy :?

Jinak celkem auto v pohodě, akorát prostě pár měsíců někde stálo, tzn. lehce přibržďovalo kolo a podobné detaily. Ale cena byla příznivá, tak jsem říkal mladý, že to vezmem a dám to do kupy.

Po návratu na bazar jsem ještě otevřel motor a koukám jak blázen - celej motor totál od oleje. Když motor běžel, lítal olej metr kolem auta. Tak jsem to vypnul a šel jsem pro " šéfa ". On kouká na zablitej motor a tvrdí, že nic nevidí. Tak jsem mu to nastartoval, on zabořil hlavu do motoru, otočil se na mě, xicht " pihovatej " od olejových teček a povídá - mě se nezdá, že by z toho někde šel olej :)

Tak jsem začal hledat závadu a ejhle - v místě pod rozvody bylo vydloubaný nějaký těsnění a bylo to zalepené silikonem, jak jsme to projeli a ohřálo se to, silikon začal odpadávat a lítat olej. Proběhlo pár telefonů s tím, že těsnění origo je jen v jakési sadě, cena kolem 4 tis. Nicméně nebylo jasné, jestli bude muset dolů hlava nebo ne. Tak to říkám bazarníkovi a on - to dám klukům na dílnu, za litr to spravěj ( zřejmě myslel lepším silikonem ). Říkám, že ne, ale že jinak auto beru s tím rizikem, že na motoru se vyřádím a řekl jsem mu cenu - pro zajímavost, chtěl jsem slevu 15 tis., ale kdyby dal 10, vezmu to. On na mě spustil opět klasiku - co chcete u takhle starýho auta, že dá max. 5 tis. a to si utrhne od huby, atd... Vzhledem k tomu, že se mi ještě nazdály najeté km, na které jinak moc nedám ( jsem v Čechách ) a dalších pár detailů, říkám pánovi že díky za 400 km výlet a nashle. On spustil, že " sem kvůli tobě jedu v sobotu !!! " a ještě za námi něco halekal.

Čili závěr - v tomhle bazaru mě už nikdo neuvidí, kdyby tam měli M3 v top stavu za 50 tis. :)
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
zool
Registrovaný
Příspěvky: 236
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Mladá Boleslav / Praha

#11 Příspěvek od zool »

heh nevim no parkrat uz tady nekdo psal, ze tedle bazar radsi nee
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#12 Příspěvek od all »

nevim, nechtělo se mi to číst, ale takhle to je: na modelech 323 a 328 je sání z 2litra... má menší vedení = menší dírku... někde jsem četl průtok kolem 190 a to sání z 2.5litra má kolem 220.

já jsem tuto úpravu dělal na 323 a pocitově to znát bylo, ale až od těch 4tis otáček, naopak mi spadnul krouták.... prostě to mín táhlo v menších otáčkách... Věrim tomu že u 328 to má větší význam, protože 323 má výfuk z 2 litra a 328 má klasiku 325výfuk + podtlaková klapka.

tudíž 328 se sánim 325 pridá cca 20 koníků
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od castro »

jestli to měřil na brzdě a má motor v kondici tak je možný že sériovej motor má o něco víc než tabulkových 193koní.... takže ten výkon si myslim určitě možnej je, ale to sání klidně mohlo přidat např. třeba jen 10koníků...

kdyby někdo to sání chtěl, můžu ho prodat. Chtěl jsem to tam bastlit ale někdo říká že spadne krouták, nekdo ze ne a ja se toho kroutáku v níz¨kejch nechci vzdát protože to je to co na 328 nejvíc žeru.. :-) třeba to tak neni a kroutaku se nic nestane, ale ja to nechci riuskovat .-)

takže sání z M50B25 je k mání u mně kdyby někdo chtěl :-)
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#14 Příspěvek od Helldiver »

Killca: ono M54 ma oproti M52B28 double vanos a variabilnu dlzku sania, takze zrovnavanie neni uplne na mieste. Inac prakticky kazda M52B28 ma cez 200PS (casto aj 207-208) uz v serii (videl som ako predomnou na brzde zmerali asi 4 M52B28 po sebe ak by to niekoho zaujimalo), takze si vobec nemyslim ze je "skrtena", ako sa s oblubou vsade hovori, skrtena je akurat tak na papieri kvoli nemeckym poistovacim normam, v reali ma vykon uplne normalny vzhladom k svojej konstrukcii - je pravda ze sanie z M50 ma vacsii priemer kanalikov a mozno nejaky narast (20PS, teda na 227-228PS urcite nie) vo vyssich OT bude, ale zaroven sa znizi rychlost prudenia vzduchu v sani, zhorsi sa priebeh krutaku a vo vysledku by ma vobec neprekvapilo ak by seriova M52B28 isla uplne rovnako a jazdilo sa s nou este o kus prijemnejsie - to sanie bolo nejak navrhnute a spocitane, kazdy si u M52 motorov pochvaluje pekny priebeh krutaku a zatah aj odspodu, tym ze ho "odskrtite" sanim s vacsim priemerom (bez upravy nicoho ineho, napr max otacok) toto akurat dokurvite.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#15 Příspěvek od Killca »

castro píše:jestli to měřil na brzdě a má motor v kondici tak je možný že sériovej motor má o něco víc než tabulkových 193koní.... takže ten výkon si myslim určitě možnej je, ale to sání klidně mohlo přidat např. třeb
takže sání z M50B25 je k mání u mně kdyby někdo chtěl :-)

kroutak ti zakonite spadne v nizskejch, ale bude to zavodak ve vysokejch (+cim mensi kroutak,tim vetsi spotreba, ale myslim ze to tak velkej rozdil nebude)

Helldiver píše:Killca: ono M54 ma oproti M52B28 double vanos a variabilnu dlzku sania, takze zrovnavanie neni uplne na mieste.

me to vysvetlovat nemusis, ale obecne pro laiky to plati, chtel sem to jen nazorne ukazat

Helldiver píše:Inac prakticky kazda M52B28 ma cez 200PS (casto aj 207-208) uz v serii (videl som ako predomnou na brzde zmerali asi 4 M52B28 po sebe ak by to niekoho zaujimalo), takze si vobec nemyslim ze je "skrtena", ako sa s oblubou vsade hovori, skrtena je akurat tak na papieri kvoli nemeckym poistovacim normam, v reali ma vykon uplne normalny vzhladom k svojej konstrukcii

s timhle uplne nemuzu souhlasit, co ja jsem zatim videl a slysel, tak 2,8 (jak e36(single vanos) tak e46(double vanos)) maj mit tabulkove 193koni a mivaj na brzdach prumerne 180koni

ty tve vysledky jsou mozne, jestli treba majitele motor trochu zrenovovali, srovnali hlavy, poradne natlakovali valce atd :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#16 Příspěvek od Helldiver »

Vsetky 4 auta boli uplna seria (ak neratam blbu sisku u jedneho), nic neupravovane, konkretne napriklad bratova E39 528i mala 207,3ps, 160tkm so serviskou, vsetko povodne, kluden postnem graf ak neveris. Inac aj v dobovom teste hned ako vysiel model 328i (94') namerali 207 koni, mozem ti to najist dakde ak chces :wink: . 180PS M52B28 by musela byt zadreta, tolko maju na brzde M52B25.
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#17 Příspěvek od Killca »

Helldiver píše:Vsetky 4 auta boli uplna seria (ak neratam blbu sisku u jedneho), nic neupravovane, konkretne napriklad bratova E39 528i mala 207,3ps, 160tkm so serviskou, vsetko povodne, kluden postnem graf ak neveris. Inac aj v dobovom teste hned ako vysiel model 328i (94') namerali 207 koni, mozem ti to najist dakde ak chces :wink: . 180PS M52B28 by musela byt zadreta, tolko maju na brzde M52B25.

no ja mam na brzde 174, FXova 323 e36 ma 184koni, verim ze ty vykony se daj namerit, i u tech 328 muzou byt dobre kousky

tak jako M3jky nemaj 286koni ale kolem 270 a z 320ti koni maj terba 310 i min, tak podle toho jsou takove i 2,8 a podobne po tech letech, ale jak rikam, verim ze jsou kousky s plnym vykonem, ale chci abys pochopil ty, ze jsou prave i kousky, ktery jsou pod tabulkovymi hodnotami a je jich dle meho vice nez tech dobrych a nemusej bejt zadreny nebo pridreny :)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#18 Příspěvek od Helldiver »

Dobre moze byt, kazdopadne nesuhlasim s tvrdenim ze M52B28 je nejak skrtena ci co, ten motor je tak jednoducho spraveny aby mal pekny priebeh krutaku, to neni ziadne zamerne skrtenie ako nejake dodatocne zuzenie sania, atd:))).
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#19 Příspěvek od Killca »

je skrcena na dosazitelnem vykonu :D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#20 Příspěvek od Helldiver »

To by si mohol povedat ze je takto skrteny kazdy motor ktory nema viacklapkove sanie, ladene zvody, atd :D - proste ten motor ma taku konstrukciu, skrteny by bol napriklad ak by mal v sani nejaku vlozku zo zuzujucim priemerom (ako mali 55kw civici pre nemecko, po odstraneni vlozky maju normalne 66kw bez akehokolvek negativneho efektu na hocico ine), okrem toho zober si napriklad to Fx-ove coupe, ak by sa konstrukteri skutocne zamerali na striktne uskrtenie na 170PS, tak by predsa nemohol mat skoro o 15 koni viac - 15 koni zas neni len taka sranda, zvysenie vykonu o 15PS mechanickou cestou uz vyzaduje celkom zasahy do sania alebo vyfuku - ja silno pochybujem ze by sme nasli jeden jediny M52B28 v dobrom stave s rozumnymi km, ktory by mal menej ako tych udavanych 193ps. Pozor nebavime sa o TU motoroch, ale o single-vanosoch. Podla mna je to uplne zjavne, jednoducho nemecke poistne normy co sa tyka vykonu su 150, 170 a 193PS pokial si dobre pamatam, zhodou okolnosti su to papierove vykony M52 motorov, ale BMW sa nijak netrapilo s tym aby tie motory skutocne uskrtilo na udavany vykony.
Odpovědět