Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

320d E46 100kw combajn PLS inf - koupě

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Nevra »

zdravíčko,

chci si pořídit E46 320d 100kw r.v 01 ..je to dovoz italie, první majitel, serviska, 160tis najeto ...

Bohužel tuhle motorizaci vubec neznám, proto se obracím zde na Vás :) mužete mi někdo poradit jestli je to dobá volba a na co si dát eventuelně bacha ?????

všem velké díky :wink:
xSAFA
Registrovaný
Příspěvky: 3460
Registrován: sob 21.07.2007 00:00
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od xSAFA »

Obávám se, že na tento dotaz ti už lidi buď nebudou ani reagovat nebo ti jednoduše poradí "hledej" :) . E46 320d se tu propírá co skoro týden a těch informací jsou tu už napsané mraky, jde jen o to je vyhledat. :wink:
Nevra
Registrovaný
Příspěvky: 121
Registrován: ned 06.04.2008 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Nevra »

hm to chápu ...bohužel nemám moc času sedět u PC a prohlížet všechny příspěvky, spíš se mi to nikdy nepodařilo najít to co jsem potřeboval. Myslel jsem, že mi to někdo ulehčí ...


:(
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od Traviss »

Pokud tady nechceš rozvířit zase nějaký flame, tak se radeji neptej :D Jedni na tenhle motor nedají dopustit, druzí jezdí od diagnostiky k diagnostice...

Raději napiš jestli je to už FL kastle, čím je to naloženo a jaká je asi cena :) My Ti to rozhodování ulehčíme..




-------------------
E46 320d Stahlblau 100@120kW by dieseltechnik
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Huska »

Traviss píše:Pokud tady nechceš rozvířit zase nějaký flame, tak se radeji neptej :D Jedni na tenhle motor nedají dopustit, druzí jezdí od diagnostiky k diagnostice...

Raději napiš jestli je to už FL kastle, čím je to naloženo a jaká je asi cena :) My Ti to rozhodování ulehčíme..
-----------------
E46 320d Stahlblau 100@120kW by dieseltechnik



tím že se jedná p verzi 100kW tak to je před FL :wink: osobně když jsem kupoval 320d tak jsem tento motor vyloučil zejména kvůli poruchovosti a kultivovanosti chodu. Pokud by jsi narazil na udržovaný kus tak bych se nebál.. nicméně to všeobecně u dieselů je dost náročné
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
hart2
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: sob 08.10.2011 00:00

#6 Příspěvek od hart2 »

Ahoj jestli ti můžu poradit spíš si kup už ten 110kw motor to je od roku 2001 je spolehlivější včera jsem ho koupil v kombi a automatu a 2004 rok najeto 158000 km za 125 000 kč a naprostá spokojenost a neboj taky sem se několikrát ptal
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Traviss »

Kastle se měnily tuším 05/2001 a motory 2.0d až 09/2001, kamarád má FL právě 100kW.. a překopávka to není :-)

Huska píše:
Traviss píše:Pokud tady nechceš rozvířit zase nějaký flame, tak se radeji neptej :D Jedni na tenhle motor nedají dopustit, druzí jezdí od diagnostiky k diagnostice...

Raději napiš jestli je to už FL kastle, čím je to naloženo a jaká je asi cena :) My Ti to rozhodování ulehčíme..
-----------------
E46 320d Stahlblau 100@120kW by dieseltechnik



tím že se jedná p verzi 100kW tak to je před FL :wink: osobně když jsem kupoval 320d tak jsem tento motor vyloučil zejména kvůli poruchovosti a kultivovanosti chodu. Pokud by jsi narazil na udržovaný kus tak bych se nebál.. nicméně to všeobecně u dieselů je dost náročné
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
espejc
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#8 Příspěvek od espejc »

co bys tak chtěl slyšet?

Podle mě jsou si předfacelift a starší naprosto rovný. Je pravda že je motor 110kw lepší, kultiivovanější projev, lepší zátah, lepší výkon a 10 kw je docela rozdíl.

Starší je klasický TDičko s rotačním vstřikovacím čerpadlem který se dá dneska opravit nebo sehnat docela levně, u novějšího motoru zase mužou odejít vstřiky, mrkni sám kolik je za jednu sadu. většinou toho ale odejde víc jak jeden když už.

Turbo může odejít jak u prvního tak u druhýho. Novější bude mít líp upravený uchycení zadní nápravy již z výroby, dneska většina starších jsou opravený aby se náprava neodtrhla.

Každopádně to bude starší kousek takže klasika - pohlídat spojku a nápravy. vem si sebou někoho kdo ví jak se co pozná a kdo ti na to mrkne - ohhnuté tyčky řízení, vytrřené silentbloky na ramenech, opotřebované tlumiče na 70% jsou již na výměnu atd (cca po 150 tisících), čerpaddlo v nádrži, a to je vlastně všechno. Já třeba nevěděl jaké pískání turba je špatné a proto když jsem poprvé dojel k horysovi tak první co mi řekl - píská ti docela turbo - za dva měsíce šlo do kytek.

Jinak podle mě nic hroznýho se konat nebude. spíš jde o výměnu spotřebního zboží.

Já konkrétně mám 100KW verzi 11/98 saloon a všechno co jsem napsal výše bylo děláno nebo se dělat bude. je potřeba ale všechno pozorně a důkladně vyzkoušet. pořádně projet, prozkoušet spojku jestli neklouže atd.
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od Traviss »

Jj, přesně tohle se u těhle aut děje. Já mám 160tkm na tacho, z toho cca půlka mých a teda nic z toho jsem nedělal :)
Teda krom výměny opotřebených věcí - komplet brzdy, tlumiče, horní uložení, pružiny (ulomené konce), stabiky, přední ramena, tyčky řízení, nějaké silentbloky, takže vlastně skoro komplet podvozek ;)
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
Dacud
Registrovaný
Příspěvky: 350
Registrován: čtv 28.04.2011 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Dacud »

320d 100kw bych nikdy v zivote nebral... mozna je to kusem ale ja ten kram mel a uz nidky v zivote... turbo meneno pri 150tisicach, vcetne vyteklych tlumicu(komplet podvozek vcetne cepu, silenbloku, apod). pri 160tisicich odesla vakuova pumpa a ted je tam 170tisic a praskla zadni pruzina. jeste je spatnej ten podtlakovej ventl na zavirani zaluzek a dalsi drobnosti. a to nemluvim ze traktor z 60tych let ma krasnejsi zvuk. nevim ale benzin je benzin... znamej ma taky stejnej motor a stejne problemy...

PS: nafta do bmw nepatri. pro ty kdo chcou setrit tak at si koupi fabii nebo jezdi salinou ;-)
espejc
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#11 Příspěvek od espejc »

to je hodně subjektivní názor, ale já to beru tak že sem auto kopil za desetinu původni ceny, možná ještě mnohem míň a udělat si z něj fajn auto za pár šupů. Dáš osmdesát plus osmdesát a je to skoro jak nový.

Diesely od BMW jsou super a dělají hodně velký pokroky. Takový pokroky v benzínu nevidím. Jo je prý agilnější, živější ale..když jsem si projížděl E46 135kw, 150kw nebo e90 všechny 330d tak naprosta pecka, mazec..pak jsem si sedl do e 46325i - nebylo to tak dobrý a při úplně stejné jízdě měla např e90 spotřebu 6,8 až 7,5 a 325i 18-23.

Navíc tady někteří lidi tvrdí že 320d je traktor. nevím kde ste na tom byly. Já sem se učil jezdit jako 4letej v aru kde sem skoro nemohl otáčet volantem -traktor a žádnej výkon, malej krouťák, potom Nissan Terrano I 2,7l - to je skoro jako lakatoš ale vlese a v terénu paráda. Otec měl jako první auto Cortinu - hruza, pak uno 1.4 diesel strašny, chrochtání a kde nic tu nic - ani rychlost ani vykon, natož krouťák. jelo e 140 a klepalo se to jak mrcha. Potom Felice 1.9 combi - strašný, Mitsubishi L200, do terénu dobrý ale jinak je too hrozný auto, Ford maveric 2.7 TDi to byla paráda - to valilo jak prase, hrabalo to-s tím byla sranda. Škoda že měl už nějakých 380 000km když jsem v něm seděl poprvé, ale i tak - super kára. Suzuki Jimmy - strašná atmosferická 1.4 benzín, strašný ale v terénu super, opel astra 1.7 HDi Turbo- Naši ji ještě mají - na tom jsem najezdil asi nejvíc- žádnej výkon, žádnej krouťák, žádný zrychlení, příšerný jízdní vlastnosti, brutální nedotáčivost, přeposilovaný posilovač řízení, žádná zpětná vazba od auta. šlápneš na plnej plyn a nec,nic nic nic, pak jako by se to zeptalo jestli to myslíš vážně a pak že se motor rozmyslí jestli bude něco chtít dělat nebo ne.

no a pak jsem sedl do E46 320d 100kw 136 koníků, 290Nm. Nastartoval, klepnul do plynu - hnes se hýbe otáčkoměr, hned to reaguje - říkám si to bude super, jedem to projet, projížďka se mi zdála super, tak sme se dohodli na koupi. za měsíc dojedu k horysovi na diagnostiku.

Jeli jsme to projet - turbo ti píská jak prase, spojka je v háji, přední ramena, tyčky řízení se závažími, vytržené silnetbloky, přední tlumiče, pružiny - vše na výměnu, zadek jakžtakže ale nechám vyměnit pružiny a tlumiče přece jen ať je to aspoň tak nějak komplet.

Auto mělo při koupi prý 185000,- bylo v dobrý výbavě a prý po jednom majiteli z nněmecka, já mám českej čistopis.

A co si o tom autě myslím? Jsem z něj nadšenej, pokaždý když se na něj mrknu z okna tak mi trošku srdce poskočí a jezdí to naprosto bezvadně. Je ale potřeba tomu něco dát, poladit, dát do kupy pořádně a pak bude super - ale to je tak se vším. a nezáleží tady vůbec co to je.

Pokud bude 320d pěkná v dobré výbavě, určitě bych se toho nebál. osobně sem můžu za sebe napsat, že tuhle moji první E46 si již ponechám a pokud si budu příští rok kupovat teho třílitra tak tímhle bude jezdit mladá, protože stejně nemá cenu to prodávat celý opravený. to se nevyplatí
Good luck 8)
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#12 Příspěvek od Traviss »

Fajn, takže ti odešlo turbo, které je konstruované na cca 200tkm životnosti, o 50tkm dřív, zamrzí.. pozlobila vakuovka.. jinak spotřebka a podvozek, což se děje na každém autě a proto "nikdy v životě"??

Co bys dělal kdybys 5x měnil vstřik, čerpadlo za 15K, podfukovala by ti hlava, ztrácela se voda a nakonec by si to řetěz s lifetime životností rozmyslel, povolil a potkaly by se ti ventily s písty? Asi chodil venku po náměstí s transparenty "320d worst engine ever"??

A propo, všichni známe minulost našich miláčků do detailu a všechny auta jsou po důchodcích,že? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=qG4IaHgqH00

Dacud píše:320d 100kw bych nikdy v zivote nebral... mozna je to kusem ale ja ten kram mel a uz nidky v zivote... turbo meneno pri 150tisicach, vcetne vyteklych tlumicu(komplet podvozek vcetne cepu, silenbloku, apod). pri 160tisicich odesla vakuova pumpa a ted je tam 170tisic a praskla zadni pruzina. jeste je spatnej ten podtlakovej ventl na zavirani zaluzek a dalsi drobnosti. a to nemluvim ze traktor z 60tych let ma krasnejsi zvuk. nevim ale benzin je benzin... znamej ma taky stejnej motor a stejne problemy...

PS: nafta do bmw nepatri. pro ty kdo chcou setrit tak at si koupi fabii nebo jezdi salinou ;-)
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#13 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

no r.v. 2001 to určitě nebude a stou spolehlivostí to je tak, znám lidi co najeli na 100kW motor 400tkm a bez problému a znám lidi co byli nešťastni s novějšího ikdyž lepšího 110kW....prostě je to kus od kusu a hlavně majitel (předchozí) od majitele.Když někdo nechápe, že se na studený diesel musí opatrně...že měnit olej je důležité a tankovat naftu na JZD nevhodné tak potom je to těžké....110kW verze je rozumnější a hlavně je to vždy facelift.
ozzysko
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 26.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od ozzysko »

Ahoj, pokoukávám teď po e46 320D Touringu v m-packetu...
Není mi ale jasné jestli FL se 100 kW má už nápravy a jiné věci jako FL se 110 kW. A Můžete prosím popsat případné rozdíly? Díky
espejc
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: úte 12.05.2009 00:00

#15 Příspěvek od espejc »

E46 má hliníkový ramena,teda aspoň moje předfaceliftová, 11/98, kdo ví přesněji tak prosím o korekci.

100kw je předfacelift :-) (rotační vysokotlaké čerpadlo jako v TDi)

110kw je facelift :-) (commonrail)
ozzysko
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 26.02.2011 01:00

#16 Příspěvek od ozzysko »

jj díky, rozdíl v těch motorech znám. Ale e46 320D je i se 100 kW motorem a faceliftem. Je pak karoserie, nápravy atd stejné jako u FL se 110 kW?
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#17 Příspěvek od Traviss »

Tak tak v létě 2001 byla už kastle FL, ale pořád se dávaly 100kW motory..

Jinak poloosy, karoserie i kardan jsou stejné...

Jiná je kapota, ledvinky, přední blatníky, nárazníky, celkem 6 žárovek zadních světel vzadu místo 4...
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
ozzysko
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 26.02.2011 01:00

#18 Příspěvek od ozzysko »

Já jsem tu právě četl že u FL je jiné vylepšené uchycení zadní nápravy atd... jen nevím jestli je to jen u FL se 110 kW nebo už i u FL se 100 kW
Traviss
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: čtv 11.09.2008 00:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Traviss »

ozzysko píše:Já jsem tu právě četl že u FL je jiné vylepšené uchycení zadní nápravy atd... jen nevím jestli je to jen u FL se 110 kW nebo už i u FL se 100 kW


Ono nějaké změny proběhly už i 9/1999, mimo jiné se to pozná podle jiného nového klíče, už tam není starý z e36. Jde pak třeba nulovat oil servis přes palubku..

starý:
Obrázek

nový:
Obrázek


IMHO si myslím, že FL už má tu nápravu v cajku a nezáleží na motoru..

A možná, že ta náprava je opravená právě už od toho 9/1999, ale to je jen nástřel.. V neděli lezu pod auto, takže kdyby sem někdo hodil foto jak vypadá nové řešení uchycení, tak si to můžem ujasnit...

Jinak koukám, že je to vlastně i tady:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46)#Changes_by_Model_Year
Ex e46 320d / Ex e39 540iAT / Ex e39 528i / Ex e39 540iAT #2 / Aktual Volvo S60 '01 2,3i T5@207kW LPG + SAAB 9-5 '99 2,3iA Turbo SportCombi 125kW + služební Yeti chrochták 4x4 + opět pošilhávám po BMW V8 ;)
ozzysko
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 26.02.2011 01:00

#20 Příspěvek od ozzysko »

Díky moc za info. V BMW se zatím moc neorientuju, takže se radši na vše ptám ať vím co nakonec vybrat.
Odpovědět