Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36 přední ramena non-M vs. M

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
CoupE36
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00

#1 Příspěvek od CoupE36 »

Zdravim,
nevíte jaký je rozdíl mezi ramenama z Mka a obyč.
Rád bych koupil na svou 328i nové, tak přemýšlím, jestli nejít zrovna do eMkových. Mám později v plánu i snižovat jestli to nato má nějaký vliv.
Předem dík.
P.S.: zkoušel jsem hledat ale nenašel :/
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od noname »

Ahoj, m3 3,0 má stejná ramena jako obyč e36. Třinulka má jiný jen silent, který je excentrický a zvyšuje záklon rejdové osy - lepší ovladatelnost a stabilita v zatáčkách, mimo jiné je "plný" vůči serii, což zvýšuje stabilitu i v přímem směru, třeba ve vyjetých kolejích. 3,2 má pak jiné rameno, ale to jsem snad nikde neviděl, krom origo, což je nesmysl :wink:
CoupE36
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00

#3 Příspěvek od CoupE36 »

díky moc
chci zároveň stím udělat i siláče a měl jsem v plánu koupit powerflexy.
je teda lepší zrovna zainvestovat do M3/stavitelných silentbloků?
můj seslký rozum mi říká, že by to neměl být problém, ale radši se zeptám.
Ď
Obrázek
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od noname »

určitě bych šel do M siláčů, je to dost znát oproti serii, na komfortu nic neubyde a změna je to znatelná. Já mám na autě z 3,2 = plné neexcentrické, sehnal jsem je snáze, ale teď se zase dobře dají koupit ty excentry, už mi jedny leží na stole :wink:

To co je na obrázku je asi zbytečné, nějaká "stavitelnost" ? není nutná, mno ale když chceš polyuretan, což je asi o kusek lepší, tak jeden člen zde prodává Strongflexy :wink:
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od icecold »

mám stejný silenty jak jsou ty na obrázku akorát červené strongflexy, a rozdíl oprotí origo tam je opravdu znát, navíc jsem je doma nalisoval v pohodě kladívkem :lol:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Maysner »

M3 ma jiny rameno z vyroby vzdy !

3,0 ma krajni cepy ulozeny natvrdo jako E30 - sportovnejsi
obyc E36 ma krajni cepy ulozeny v gume - pro vyssi komfort
3,2 rameno je tusim hlinikovy a ma jinej tvar - proto ma centricky silace oproti 3,0

Druhovyroba vetsinou nerozlisuje M3 3,0 a obyc E36, proto se na hodne 3,0 najdou ramena shodny s obyc E36, kdyz uz je nekdo menil. Tvarove jsou naprosto stejny

Ja mam na aute ramena Meyle HD a spokojenost.

Stavitelny silace jsou pouze polyuretanovy. Ani tak nejde o stavitelnost, ale kvuli montazi jsou dvoudilny. Pro excentricitu jsou vyrobeny tak jak je na obrazku a daji se otocit a jsou z nich centricky. Mam v polyuretanu celej podvozek, oproti stare gume je to podstatnej rozdil do plusu.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od noname »

ouha :oops: díky :!:
CoupE36
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00

#8 Příspěvek od CoupE36 »

díky chlapi,
napsal jsem MattiXovi o ty strongflexy, tak jsem zvědavej.
Ramena teda vemu Meyle.

Budu ještě rozebírat motor, pístní kroužky beru GÖETZE ale v těsněních se moc nevyznám.. máte nějaký typ na dobrý těsnění?
Opět předem díky
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od noname »

uouha, chceš dělat geo motoru ? pístní kroužky na m52 nejsou problematické a přežijou samotné "vložky" teda vrstvu nikasilu, zmeř komprese.... kroužky jedině origo 8O těsnění elring, victor reinz...
CoupE36
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00

#10 Příspěvek od CoupE36 »

kompresní tlaky jsou právě slabé nejvíc v prvním, třetim a poslednim válci.
Svíčky jsou zachcané od oleje, což by napovídalo, že problém bude spíš s ventilama, ale když to bude rozebrané... každopádně to nevypadá jako 200psů :/
Stejně chci dělat i repas vanosu, takže to potom zfouknu jednim vrzem.
Dělal jsem si to "sám" i na GTi16V, tak bych se rád mrknul, jak vypadá R6 zevnitř :)
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od noname »

Chápu, ale ono to vypadá na docela dobré harakiry :) a cenově to výjde na hrůzu 8O není to náhodou nějaký dovoz ? olej se může do mototu dostávat i jinudy, separátor může být ko, ale když máš na polovině válců v háji kompresi, takový motor bych raději ani nerozdělával... dneska se dá jetě sehnat slušná b28 :wink:
CoupE36
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 28.06.2007 00:00

#12 Příspěvek od CoupE36 »

no já právě neudělal zrovna supr kup a koupil celkem za raketu docela mrdku.
teď jsem už musel měnit spojku, páč jsem nato jednou šlápnul a pak vytáhnul tohle (viz.foto1)
právě čumim na jeden 328 asi 20km odemě z automatu za 14k
Jenže přemýšlím, že když narvu těch 14k (podstaně míň) do toho co mám teď, tzn. nechám srovnat hlavu a komplet ji vyčistit a opravit od jednoho známého (100%práce za velmi fajn cenu), nakoupim těsnění a řemeny a vanos tak si můžu být jistý, že to bude ok. Práci mám zadarmo, páč si to dělám sám u známeho v servisu, kde má všechno nářadí, co ktomu potřebuju.
Ale jako nahlodals mě krapet...

foto1:
Obrázek
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od noname »

už když skopneš palici dáš za těsnění slušnou sumu, víko, hlava, dříky, šrouby a pak drobnosti, ale jo, koukni do něj a udělej si obrázek, jak vypadají stěny válců. A když to mělo prase, což je evidentní, tak bude v háji i spodek, šály a pod.
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#14 Příspěvek od mequi »

Zase na druhou stranu, bude to mít v pořádku a bude vědět, že je ten motor ok. Jestli koupí jinej motor, bude možná lepší než ten starý, ale už ne v takovém stavu jak po go.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od noname »

ano máš pravdu, ať koukne na stav vevnitř a na ty stěny, těm geo neudělá....
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#16 Příspěvek od BOOST »

Maysner píše:M3 ma jiny rameno z vyroby vzdy !

3,0 ma krajni cepy ulozeny natvrdo jako E30 - sportovnejsi
obyc E36 ma krajni cepy ulozeny v gume - pro vyssi komfort
3,2 rameno je tusim hlinikovy a ma jinej tvar - proto ma centricky silace oproti 3,0

Druhovyroba vetsinou nerozlisuje M3 3,0 a obyc E36, proto se na hodne 3,0 najdou ramena shodny s obyc E36, kdyz uz je nekdo menil. Tvarove jsou naprosto stejny

Ja mam na aute ramena Meyle HD a spokojenost.

Stavitelny silace jsou pouze polyuretanovy. Ani tak nejde o stavitelnost, ale kvuli montazi jsou dvoudilny. Pro excentricitu jsou vyrobeny tak jak je na obrazku a daji se otocit a jsou z nich centricky. Mam v polyuretanu celej podvozek, oproti stare gume je to podstatnej rozdil do plusu.

Ramena z E36 M3 3.2 jsou taky železo jako na ostatních E36.
sa-tan666
Registrovaný
Příspěvky: 549
Registrován: úte 04.08.2009 00:00
Bydliště: okr olomouc M.B.
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od sa-tan666 »

no za me kdyz uz tak motor ven sundat hlavu rozdelat spodek klika saly
premerit valce skontrolovat tesnost vetilu a tohle jsou veci kery si udelas sam a bude te to stat jen cas a pak de rozhodnes co stim dal :wink:
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#18 Příspěvek od Maysner »

BOOST píše:
Maysner píše:M3 ma jiny rameno z vyroby vzdy !

3,0 ma krajni cepy ulozeny natvrdo jako E30 - sportovnejsi
obyc E36 ma krajni cepy ulozeny v gume - pro vyssi komfort
3,2 rameno je tusim hlinikovy a ma jinej tvar - proto ma centricky silace oproti 3,0

Druhovyroba vetsinou nerozlisuje M3 3,0 a obyc E36, proto se na hodne 3,0 najdou ramena shodny s obyc E36, kdyz uz je nekdo menil. Tvarove jsou naprosto stejny

Ja mam na aute ramena Meyle HD a spokojenost.

Stavitelny silace jsou pouze polyuretanovy. Ani tak nejde o stavitelnost, ale kvuli montazi jsou dvoudilny. Pro excentricitu jsou vyrobeny tak jak je na obrazku a daji se otocit a jsou z nich centricky. Mam v polyuretanu celej podvozek, oproti stare gume je to podstatnej rozdil do plusu.

Ramena z E36 M3 3.2 jsou taky železo jako na ostatních E36.


Ok. Diky za info. Ty jediny jsem v rukach nemel. Ale tvarove se lisi :) Tak hlinik ma E30 M3 a co vim tak taky posledni 325iT, a pak zase E46
mequi
Registrovaný
Příspěvky: 933
Registrován: stř 14.10.2009 00:00
Bydliště: Mlada Boleslav - ŠKODA City

#19 Příspěvek od mequi »

Může tady někdo fundovaný napsat, jak konkrétně tvarově se liší to rameno z M 3,2 od obyčejného ramena?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od MattyX Moderátor »

má jinak ohnutej krček na čepu u těhlice ;)

tady máš foto porovnání obyč ramene a 3.2 ramene ;) rozdíly jsou snad patrný hnedka ;)

Obrázek
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět