Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Separator oleje E36 - odvětráváním klikovky

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#1 Příspěvek od Stefca »

Zdravím potřeboval bych radu poslední dobou mi motor zacal opět žrát olej a kouřit z výfuku a jak jsem vypozoroval tak jak je spousta oleje v sání tudíž soudím ze nejspíš odešel tlakový regulační ventil. Muže to být ono.
Ještě doplním ze jde o BMW E36 320 a motor je M52B20.
Před půl rokem vyměny gufera na ventilech a olej se neztrácel.
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#2 Příspěvek od Stefca »

Takže nové poznatky když jedu z kopce se zařazenou rychlostí a nešlapu na plyn a pote třeba po ujetí 500m bez plynu trochu přidám tak z výfuku se vyvalí obrozké množství kouře. Je možné ze se mi dostává olej do sání a poté když šlápnu na plyn dostane se mi ten olej se vzduchem do válců ?????
Beaver
Registrovaný
Příspěvky: 279
Registrován: stř 09.05.2012 00:00

#3 Příspěvek od Beaver »

Je to mozne, neco podobneho delaji auta se spatnym tesnenim turba kdy pri brzdeni motorem pres kompresor motor "vytaha" olej a po pridani plynu se tento nazene do valcu a za skvelych optickych efektu spali. Ovsem stejne tak dobre se u atmosfery muze dostavat olej prave pres gufera (coz by teoreticky nemel byt tvuj pripad) a nebo natahovat pres odvetrani klikove skrine, takze nejlepsi je najit v sani vstupni bod od ktereho zacina byt uvnitr sajrajt a budes mit jasno.
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#4 Příspěvek od Stefca »

Jo dekuji tak skusím vyměnit ten separator oleje a uvidim co se stane. Když jedu s vyřazenou rychlosití tak po zařazení a šlapnutí na plyn žádnej kouř neobjevuje
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#5 Příspěvek od Stefca »

Prosim potrebuju rychlou pomoc co vsechno musim sundat abych vyndal ten separator oleje ven musim sundavat sani nebo to jde nejak vytahnout ???
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#6 Příspěvek od BMWIIIPower »

Bez sundání v pohodě,jen sundej airbox.A nemusí být špatnej separátor,třeba je jen ucpaná hadička z něj do vany,taky jsem měl...
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#7 Příspěvek od Stefca »

dik za radu uz jsem na to prisel no ta hadicka byla dobra ale projistotu jsem vymenil vse jak tu plastovou hadici tak tu odtokovou a i separator a problem vyresen :D :D
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#8 Příspěvek od Stefca »

takze po nejake odmlce a najeti tak 600 km se problem znovu objevil tak uz vazne nevim co s tim :(
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#9 Příspěvek od Lukino12 »

a jakou ma ten kour barvu?
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#10 Příspěvek od Stefca »

modro fialovou proste se pali olej ted zhruba tak pul litru na 100 km ale predtim za tech 600km ani kapka nezmizela a nekourilo to
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#11 Příspěvek od Lukino12 »

a zkousel jsi premerit tlaky?chyba muze byt nekde jinde nez separator...
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#12 Příspěvek od Stefca »

jo na to se chystam protoze uz zbejvaj jen pistni krouzky nebo tesneni pod hlavou si tak myslim a jestli to dopadne zle tak ten motor jde z domu uz ho mam vazne dost :D a do 2,0 se mi nechtej rvat dalsi prachy
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#13 Příspěvek od Stefca »

jak jsem se dozvedel tak by tam melo bejt odvetravani klikovky muze mi nekdo poradit kde to mam najit
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1727
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#14 Příspěvek od paca »

podle mě je odvětrání klikovky a olejový separátor to stejné :wink:
Monty_CZ
Registrovaný
Příspěvky: 99
Registrován: pát 17.12.2010 01:00

#15 Příspěvek od Monty_CZ »

jesli je plne sani oleja tak je to s nejvetsi pravdepodobnosti pravdepodobne separator oleje / tlakovy regulacni ventil.
Resil jsem to nedavno taky. Mam motor M52B25. Po nastartovani to nekolik sekund kourilo namodrale. Sani jsem mel plne oleje.
Vymen ten separator a melo by to pomoct. Rozhodne doporucuju vymenit i tu gumovou hadici co vede od merky oleje do toho separatoru. Plus ta sezrana hadice ma tendence se zmacknout. Kdyz je sezrana tak ten bordel z ni zanese to tenke vedeni v merce a pak se to pricpe znova. Merku nejlepe vyndej celou a zkontroluj jestli je vse volne pruchozi. Spodek te merky je jakoby dvouplastovej a tou cca 1mm mezirkou jde olej prave k tomu usti do separatoru. Ja tomu musel pomoct redidlem. Bylo to ucpane totalne.
Stefca
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 24.09.2011 00:00
Bydliště: Vrchlabí

#16 Příspěvek od Stefca »

Jo todle vsechno jsem udal vsechno vymenil sice olej uz neni v sání ale stale to kouri a olej se ztraci. V mem pripade je problem nekde v hlave takze menim celej motor :) ale dik
Odpovědět