Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rady pro nováčka s BMW

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Deniel
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.08.2012 00:00

#1 Příspěvek od Deniel »

Ahoj, omlouvám se za téma jak z pomocný školy, ale rád bych dostal pár rad od zkušenějších, na co se zaměřit u BMW E46 Touring 320D. Na co si dát pozor, co bezpodmínečně kontrolovat, co udržovat jako v bavlnce a podobně, abych potom finančně nevykrvácel.
Díky moc a ještě jednou se omlouvám za pro Vás nejspíš bezpředmětný téma.
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00

#2 Příspěvek od Dan td »

Začni tím, že si projdeš toto fórum a zejména tuto sekci, podobných dotazů tu je tisíc. Potom se ptej na konkrétní věci, nebo rovnou hoď odkaz na konkrétní auto :wink:
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#3 Příspěvek od Lucifer »

Zásadní věc vždycky je a byla uplně u všech aut jakékoliv značky předchozí majitel. To mluví o 99% toho co kupuješ :wink:
Deniel
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.08.2012 00:00

#4 Příspěvek od Deniel »

Je mi to naprosto jasný, projedu si to komplet, pokud bude nějakej dotaz, hodim ho sem :-)
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od jj »

Snad jen můžu doporučit klasické věci.

- pravidelná výměna oleje, filtrů (olejovej, vzduchovej, palivovej, kabinovej)
- když je motor studenej tak mu nešlapej na krk, nech ho zahřát
- když někam dojedeš, nech motor chvilku běžet naprázdno, srovnají se teploty na turbu, prodloužíš mu životnost
- naftu neber u podezřelých benzinek
- motoru neuškodí přidávání aditiv do nafty (VIF, Castrol TDA)
- ještě při výměně oleje nech servisáka překontrolovat OIL SEPARATOR - to je věcička kde je další malej filtr, odlučovat oleje ze vzduchu, kterej když není měněnej dokáže zničit turbo. Vlastní zkušenost.
Je to díl č.11
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... ead_cover/
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od jj »

Pak se ještě ve 160 000km doporučuje výměna oleje v převodovce a v diferenciálu.
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#7 Příspěvek od JirkaH »

jj píše:Pak se ještě ve 160 000km doporučuje výměna oleje v převodovce a v diferenciálu.


To je jen doporučení nebo to dělají i autorizované servisy?
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#8 Příspěvek od Tompo »

Hlavně se vyvaruj motoru před FC (100kW) a zaměř se na po FC (110kW)
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od jj »

JirkaH píše:
jj píše:Pak se ještě ve 160 000km doporučuje výměna oleje v převodovce a v diferenciálu.


To je jen doporučení nebo to dělají i autorizované servisy?


Už nevím kde jsem to četl, ale nedávno mi to potvrdili v autopupik.cz, že doživotní náplň v pojetí BMW (náplň oleje v převodovce a diferáku) se rovná 160 000 km.
pear
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 12.06.2011 00:00

#10 Příspěvek od pear »

jj píše:Pak se ještě ve 160 000km doporučuje výměna oleje v převodovce a v diferenciálu.


Chtěl bych se zeptat k tomu měnění oleje. Jaký olej se tam leje do dif. a do převodovky, dík.
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#11 Příspěvek od raging »

Jakou převodovku máš na mysli?Automat,nebo manuál :?:
JirkaH
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 06.10.2011 00:00

#12 Příspěvek od JirkaH »

raging píše:Jakou převodovku máš na mysli?Automat,nebo manuál :?:


já mám manuál a idrive 91 325XI 2006

taky bych to rád vyměnil, ale do autorižáku se mi nechce... možná že bych tam pro jistotu koupil ty náplně ....
pear
Registrovaný
Příspěvky: 115
Registrován: ned 12.06.2011 00:00

#13 Příspěvek od pear »

Jakou převodovku máš na mysli?Automat,nebo manuál


Sorry zapoměl jsem to napsat :) mám manuál
jj
Registrovaný
Příspěvky: 166
Registrován: pon 01.09.2008 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od jj »

pear píše:Jakou převodovku máš na mysli?Automat,nebo manuál


Sorry zapoměl jsem to napsat :) mám manuál


Myslel jsem manuál, ale automatu se to týká také.
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#15 Příspěvek od raging »

Olej v normální převodovce dle výrobce,automat: http://www.kaps.cz
Deniel
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: stř 08.08.2012 00:00

#16 Příspěvek od Deniel »

No tu 100KW verzi zrovna mám, no teď už je to jedno...
Lukino12
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: pon 18.07.2011 00:00
Bydliště: Frenštát pod Radhošťem

#17 Příspěvek od Lukino12 »

jedna z nejdulezitejsich veci je kontrolovat naplne a hlidat jejich dobu vymeny a zda nekde neubyvaji nebo nepribyvaji,jak si na tohle zvyknes ze mas hlidat,tak auto bude jezdit jak v bavlnce a odvdeci se ti za to bezporuchovou jizdou,ale jak jsem rekl,je to jen jedna z dulezitych veci,dale jsou jich tu miliony a ve finale zjistis ze auto neslouzi tobe,ale ty jemu,ale kdyz ho milujes,neni co resit:)a hlavne jeste co ti doporucim,nesetrit na dilech,prvni nez neco koupis tak mrkni tady na forum,co je nejlepsi znacka danneho dilu,uz taky nebudu takovy blbec a nebudu se snazit setrit a pujdu cestou rady a kvality:)
Bufik36
Registrovaný
Příspěvky: 157
Registrován: ned 29.07.2012 00:00
Bydliště: Kladno

#18 Příspěvek od Bufik36 »

Proč 110kw ano a 100kw ne?
Odpovědět