Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

IBS modul

Vše o o E24, E63/E64, F06, F12/F13, G32
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od TT »

.... má někdo zkušenosti s odpojením IBC modulu na mínusovém pólu u baterie???, hlásilo mi to chybu, tak jsem dostal info, že ten kablík od tohoto modulu můžu odpojit a nic se nestane, jen to přestane hlásit chybu v checku. Údajně tento modul má na starosti, že odpojuje různé elektronické části ve vozidle, které zrovna vozidlo neužívá a tím snižuje odběr resp. potřebu el. proudu. Koupím nový modul, protože si myslím, že tam určitě nějakou funkci mít bude.....
Po odpojení což je cca 1,5 měsíce zpět se mi začala vybíjet baterie . Může to mít spojitost s tímto IBC modulem ???
díky TT
P.S. tento modul by měl být i v 5er v typu E60/61....
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#2 Příspěvek od Miguel »

Myslíš IBS (intelligent battery sesnsor), o tom je tady hodně napsáno už v sekci 5er. Není tam jen tak navíc. Ten mikroprocesor řídí spoustu věcí v palubní síti a vůbec co se dobíjení týče (proudy, teplotu atd.).
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od TT »

...jo jo IBS, :) ne IBC.... myslel jsem si to, že by Němčour udělal něco zbytečně :), takže koupím nový a je to vyřešený, díky TT
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od TT »

... tak jsem koupil nový mínus kabel i s IBS modulem, vyměnil a hlášení o vysokém vybíjení se stále ukazuje ještě k tomu se objevila hláška, že se odpojilo aktivní řízení....
Samo že jsem nechal auto usnou pro jistotu hoďku a půl a pak teprve kabel u baterky vyměnil....
Někdo nějaký nápad??
Napadla mě ještě samotná baterie, tak zkusím přeměřit když je odpojená jak ztrácí bez zátěže....

Díky za nápady TT
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od TT »

.... baterie odpojena od kabelů, ve 12:00 hod změřeno napětí na baterii 12,68 V, měřeno průměrně jednou za hodinu a napětí mírně roste o 0,03 V za hod, nyní jsem v 15:15 hod na 12,82 V......
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od TT »

...závada s vybíjením vyřešena, chyba nešla zjistit přes diagnostiku, takže mravenčí práce mého elektrikáře, až systémem pokus - omyl našel příčinu .... :D
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od TT »

... kdo by měl problémy s elektrikou v jakém koliv BMW, můj elektrikář přijde na vše , kontakt jsem schopný poskytnout, ceny přijatelné..... TT
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
FFrenkie
Registrovaný
Příspěvky: 146
Registrován: ned 25.11.2012 01:00

#8 Příspěvek od FFrenkie »

No a kde byla chyba?
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od TT »

.... poškozený systém komfortního přístupu do vozidla, systém se stále připojoval, ale nepravidelně kdy na chvilku usnul a pak se probudil, takto dokázal vyplácat 15-20% baterie za den, tedy když auto stálo, takže za týden, když se s ním nejelo vymlátilo skoro celou baterii, takže to mělo vliv na další elektrické systémy ve vozidle a právě IBS modul postupně odpojoval věci nepotřebné (hodiny, datum, aktivní řízení) při následném nastartování....
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

CA žere proud nejčasteji, takže kdyyby ten elektrikář měl víc zkušeností přišel na to hned :) ono celkově je CA hodně problémová věc, odchází kliky, často to žere a už jsem řešil i auta kde odešla klika a pak nešlo vubec nastartovat ani se zasunutým oplatkem.
Uživatelský avatar
TT
Registrovaný
Příspěvky: 1358
Registrován: ned 25.08.2002 00:00
Bydliště: Praha 8
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od TT »

to Jarax: ...ale no tak, po bitvě je každý generál, když jsem se tu na možnou závadu ptal před půl rokem a pak opakovaně před čtvrt rokem, tak mi tu nikdo o možné poruše systému CA ani náznakem nic neřekl ???, ani ty .... pro tvou informaci ten elektrikář na to možná přišel za den možná za dva a auto mi vrátil za 3 dny a to jen, protože testoval zda se ta závada neukáže znovu, tak jen obhajoba na tvé "velkohubštví", že kdyby byl jen trochu zkušenější, nevíš podrobnosti o tomto člověku tak nesuď a už vůbec nepolemizuj, že je nezkušenej :) nějaký ten pátek dělal elektrikáře (přesně od doby vzniku autobase) přímo v BMW takže zkušeností si myslím na ty naše škopky má až, až!!
...abych to shrnul, nijak se Jaraxi nechci dotknout tvého ega, ale ano máš pravdu, kdyby ti tři předešlí odborníci věděli to co tento elektrikář ( a ty ), tak bych ušetřil nějakou pětku a čas za zbytečné zjišťování závady. Tento elektrikář na to přišel ve velice krátké době a hlavně závadu odstranil....:)
TT
BMW E63 LCI - 650i Manuál + E84 - X1 20dX + E87 - 120i
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

jo šak v pohodě, taky mě to poprvé potrapilo
67801
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: pon 03.03.2014 01:00

#13 Příspěvek od 67801 »

téměř pravidelně ráno pokud je vlhko, mokro a chladněji tak na mě vyskakují chybová hlašení, ktera se nesystematicky opakují, jednou to je problém s Dynamic drive, poté s tlakem pneu či s se stahováním u oken, jednou dokonce hned přehřátí motoru ale stačí vypnout klíček a pak hned nastartovat a je vše OK myslíte že by to mohlo byt zapříčiněno IBS modulem? či hledat někde uplně jinde?
dejvidek
Registrovaný
Příspěvky: 302
Registrován: čtv 12.03.2009 01:00
Bydliště: Písek

#14 Příspěvek od dejvidek »

67801 píše:téměř pravidelně ráno pokud je vlhko, mokro a chladněji tak na mě vyskakují chybová hlašení, ktera se nesystematicky opakují, jednou to je problém s Dynamic drive, poté s tlakem pneu či s se stahováním u oken, jednou dokonce hned přehřátí motoru ale stačí vypnout klíček a pak hned nastartovat a je vše OK myslíte že by to mohlo byt zapříčiněno IBS modulem? či hledat někde uplně jinde?

Mel sem ten samy problem, chvilku sem to resil opetovnym startovanim po 3 minutach jizdy. Kdyz me to pak vypeklo na horach v italii, tak sem to resil vymenou alternatoru, byl to vadny regulator, ktery stoji 3500 a altik sem sehnal za 3000, tudiz asi tak...koukni pres palubak jestli ti po nastartovani dobiji nebo ne, a budes vedet hned, kde je problem.
Odpovědět