Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e65 745i - problém s kolísáním otáček - VYŘEŠENO

Vše o E23, E32, E38, E65/E66, F01/F02, G11/G12
Zpráva
Autor
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#1 Příspěvek od Bembik »

Pánové,
po delší odmlce se projevil problém, který se pokusím níže popsat:
Již delší domu mi kolísají otáčky při konstantní jízdě po rovnice. Kolísání je +-300 RPM. S rostoucí teplotou motoru se kolísání ztrácí, až úplně vymizí. Vymizí za cca 15-20 km. Všiml jsem si, že to nedělá, když je auto úplně studené (a ještě mám omezeny otáčky takovým tím proužkem co pomalu ubývá).
Netušíte čím to může být? Nemůže být souvislost s tím, že mi auto cca půl roku zpět neskutečně kouřilo kvůli KO guferům?
Dalším problémem je, že když dojíždím do kopce a poté na horizontu lehce přidám tak se mi zdá jakoby převodovka nevěděla co po ní chci řadí neustále 2-3-2-3-2-3-2-3 a až pak se ustálí. Pokud přidám více plynu tak nechá 2 a v pohodě...
Napadá mne, zda vše nemůže souviset s převodovkou. Cca před 50tis km majitel přede mnou měnit filtr + olej. Prý vše BMW ale ...kdo ví.
Nakonec přikládám odkaz na youtube s kolísáním.
Díky moc za rady !!
http://www.youtube.com/watch?v=ahF_ZtNMCiU
bmwx544
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 05.05.2012 00:00

#2 Příspěvek od bmwx544 »

Na 4,4i mi dělal stejnou věc měnič v AT, nakonec vyměněn za nový /410 eu koupen nový v Německu/. U mě se přidávalo ještě pocukávání při hodně lehkém přidávání plynu např.výjezd z obce.
siko34
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 04.02.2012 01:00

#3 Příspěvek od siko34 »

tento problem som mal cca pred mesiacom tiez,jeden servisak mi povedal ze to bude moze byt EGR ventil,alebo vstrek (mam 740D) ....Nakoniec to prestalo samo :) ,ale cakam kedy sa to objavi mozno opat.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

to bych mohl byt měnič, ale chce to diag.
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#5 Příspěvek od Bembik »

INPA nehlásí nic (v převodovce)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od JaraX »

tak se s ni projet jak se na live datech mění hodnotky v převodovce s tím kolísáním.
kolísá to i na N nebo vždy jen na D?
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#7 Příspěvek od Bembik »

Kolísá to pouze na D.
P.S. Kde v inpě najdu aktuální hodnoty převodovky? Případně můžeš nějak detailněji popsat co sledovat?
Dííky
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#8 Příspěvek od kabyr01 »

Podle toho co píšeš to vypadá na měnič. Ale pokud se ti ten problém s kolísáním ještě ztrácí, tak by mohl být problém s množstvím oleje v automatu. Protože když se olej zahřeje, tak se roztáhne a je ho "víc" - a tvůj problém mizí.

Takže bych zkouknul převodovku, jestli ti z ní někde neteče olej. Stačí malej únik, ale po nějaké době tam může chybět už dost.

A řešil bych to co nejrychleji, možná když to doplníš, tak to bude ještě v pohodě...
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#9 Příspěvek od Bembik »

Zkusil jsem teda nohu na brzdu, zařadit D, a třičtvrtě plynu. Otáčky do 2000 RPM, takže měnič by mohl být snad OK.
Co se oleje týče, tak ten jsem kontroloval před cca 5ti měsíci + měnil filtr a nějaké těsnění (tvaru dvou čtverečku) + měnil kabelovou průchodku. Když jsem byl před 14ti dny v servise, tak únik z převodovky žádný..
Takže "babo raď" :-(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

to že máš otáčky do dvou tisic ještě neznamena že je měnič ok, ale aspon víš že moc neprokluzuje,
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#11 Příspěvek od Bembik »

Tak jsem dnes vyčistil váhu vzduchu a hodnota je na cca 14kg/min, takže by měla být OK. Nedalo mi to však a byl jsem se projet dálku na benzín (auto je na LPG). K mému překvapení mi to opět vyplivlo prozatím chybu 273D CDKKAT2 - Catalytic-converter conversion (bank2).
Proto mne napadá - nemůže za celý problém zacpaný kat? Dokážu si představit, že se zacpal tím, jak jsem jezdil s kouřícím motorem se spotřebou oleje cca 1L na 1000km...možná více.
Díky za tipy.
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#12 Příspěvek od kabyr01 »

Bembik - to jak jsi zařadil D a třičtvrtě plynu - to je nějakej test na měnič? Můžeš to líp popsat?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#14 Příspěvek od kabyr01 »

Díky Jarax, a jaká je tedy specifikace, aby to bylo OK?
Uživatelský avatar
vlastnemec
Registrovaný
Příspěvky: 1627
Registrován: stř 16.03.2011 01:00
Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)

#15 Příspěvek od vlastnemec »

S tím testem měniče bacha za prvé to převodovka nemá moc ráda a za druhé znám jednoho vola co to udělal opačně D bouchnul do třičtvrtě plynu.
kabyr01
Registrovaný
Příspěvky: 729
Registrován: pon 12.01.2009 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#16 Příspěvek od kabyr01 »

jo, tak by mel zajit na lekce angličtiny :D
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#17 Příspěvek od Bembik »

Pěkně, pěkně :-D Každopádně problém stále trvá, takže zítra jedu zkontrolovat hladinu oleje + přidám Liqui-Moly ATF aditivum... Pokud nepomůže toto, tak už nejspíš nic.
Diag pořád píše jen katalyzátor (bank2) a Secondary Air system... Nic z toho by však, dle mého názoru, nemělo mít vliv na to kolísání...
Přidávám video z brždění motorem z kopce:
http://www.youtube.com/watch?v=QSvZGEtp3VA
Uživatelský avatar
100RM
Registrovaný
Příspěvky: 9751
Registrován: úte 30.05.2006 00:00

#18 Příspěvek od 100RM »

Ahoj, daj prosim vediet jak to dopadlo. Mam presne ten isty problem, uz som tiez pocul ze vymena oleja to vyriesi, tak by som si to rad od niekoho potvrdil. U mna sa uz vymenilo snad 10 veci (cidlo teploty nasavaneho vzduchu, lambdy, kontrola katu atd) a nic nepomohlo.
7er. True definition of luxury. Yours.
Bembik
Registrovaný
Příspěvky: 218
Registrován: ned 30.09.2012 00:00

#19 Příspěvek od Bembik »

Nejspíš máme příčinu veškerého zla...upustil jsem trochu oleje a hle:
Obrázek
Takže v pátek nový olej...
atimen
Registrovaný
Příspěvky: 1513
Registrován: sob 08.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od atimen »

Tak to jsem zvědav jestli to pomůže , držím pěsti :wink:
Odpovědět