Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Webasto NTC temperature sensor bmw e39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
grassel
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 10.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od grassel »

Zdravím brambory :-)
menší dotaz, měnil jste už někdo https://www.youtube.com/watch?v=IQ7sXoaRim0
Hledal jsem nahradu ale nemohu najít, bude to oprava tak za dvacku :-)

Edit: tak je to termistor NTC termistor za 11,-Kč :), Děkuji členoj mika_hakkinen za pomoc a přikládám pár obrázků
Přílohy
Screen Inpa webasto
Screen Inpa webasto
inpa webasto e39.jpg (42.54 KiB) Zobrazeno 5609 x
Inpa Webasto temperature sensor +125 °C
Inpa Webasto temperature sensor +125 °C
webasto INPA bmw e39.jpg (105.08 KiB) Zobrazeno 5609 x
vadný NTC termistor
vadný NTC termistor
IMG_20150205_142252.jpg (70.02 KiB) Zobrazeno 5607 x
pavlis
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pát 17.09.2004 00:00

#2 Příspěvek od pavlis »

Ahoj, vypadá to, že mám stejný problém :( . Bylo by možné napsat hodnoty toho thermistoru, případně odkaz kde se dá koupit. Děkuji.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#3 Příspěvek od horan »

Menil jsem a nepomohlo to. Sice uz to pak neukazovalo 125℃, ale po pokusu nabehnout to zase shodil hlidac plamene , tak jsem vymenil zhavic a stejne zase nejaka jina chyba. Jsou to mrdky. Vyhodil jsem to a jezdim bez nej. Nestoji to za ty nervy a cas.
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#4 Příspěvek od cabatomas »

horan píše:Menil jsem a nepomohlo to. Sice uz to pak neukazovalo 125℃, ale po pokusu nabehnout to zase shodil hlidac plamene , tak jsem vymenil zhavic a stejne zase nejaka jina chyba. Jsou to mrdky. Vyhodil jsem to a jezdim bez nej. Nestoji to za ty nervy a cas.
Jako celej bufik si vyndal? Není to škoda, já myslim že je to užitečná věc, třeba v zimě. Sice mi ted taky nefunguje, vybijel mi baterku, tak jsem vyndal pojistku, ale chystám se ho někomu dát opravit.
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#5 Příspěvek od horan »

Uzitecny je prase v chlivku. Tenhle vergl, ktery nejaky inteligent umistil pod odtokovy kanal do podbehu, kde je nejvic na rane je uplne k hovnu. S dobrym termostatem nemam problem s ohrivanim.
Premyslel jsem o oprave, ale radeji jsem koupil komplet tlumice,ramena.........
Za me si to nezaslouzi do toho investovat.
Uživatelský avatar
shadou
Registrovaný
Příspěvky: 781
Registrován: ned 25.11.2007 01:00
Bydliště: Kolín 3
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od shadou »

Hodím sem dotaz který je trochu jiným směrem.
Pokud Webasto funguje jak má a je naprogramované jako nezávislé topení. Sepne v naprogramovaný čas, natopí auto na 40% a pak se nastartuje motor. Popojede se městem 10km a motor se zdechne.
Co má udělat Webasto?
Doplním ještě že teploměr ukazoval provozní teplotu a venkovní teplota 5°C
Před odpojením motoru stále webasto běželo. Dioda na Midu blikala.
Díky za postřehy
BMW je vždy srdeční záležitost -takovej velkej kardiostimulátor !

Obrázek
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Podmínky startu a běhu Webasta jsou popsány ve WDS, a proto je sem nebudu kopírovat. Je třeba pročíst např. hesla "Stand-/Zuheizung mit/ohne Telestart". Webasto nahřeje nebo přitápí do dosažení teploty <=70°C v obvodu topení a automaticky startuje, pokud je vnější teplota <=10°C.

Ale pokud je přísun tepla od motoru nedostatečný, spustí se znova i za jízdy. To se mi stalo opakovaně, i když teplota chladící kapaliny motoru ukazovala klasických 12 hodin - bufík začal "pukat". Nad Mariánkami máme dlouhý kopec dolů, to samé třeba při sjíždění Makova - Webasto si přitopilo, aby udrželo nastavenou teplotu v interiéru vozu. Má vlastní řídící jednotku a ta udržuje teplotu v obvodu topení tak, aby vytopila interiér podla nastavení regulačních prvků IHKA. IHKA a Webasto si po sběrnici posílají mezi sebou telegramy typu "zatop" (Heiz-Ein) a Webasto odpovídá "topím" atp. Tedy o běhu Webasta rozhoduje řídící jednotka klima a motoru pouze pomáhá při dosažení a udržení pracovní teploty, jinak funguje autonomně.

Na Tvoji otázku - co mělo dělat? I když motor už byl na pracovní teplotě, teplota v interiéru dle IHKA, respektive teplota chladící kapaliny v topném systému nebyla podle řídící jednotky Webasta dostatečná, tak "bufalo" až do vypnutí motoru. Po vypnutí motoru řídící jednotka Webasta přeruší dodávku paliva a provede tzv. "dovětrání".

Pokud by jsi chtěl činnost Webasta ukončit dříve (nebo zakázat), než dosáhne svoji pracovní teplotu, musel by si snížit nebo úplně vypnout požadavky (Bedarf) na vytápění interiéru - typicky při startu studeného auta v uzavřeném prostoru garáže a tím potlačit kouřové efekty. Toho dosáhneš stažením ventilátoru klimatizace na nulu (off). Při tomto nastavení se Webasto ani nezapne, u běžícího je okamžitě přerušena dodávka paliva a následuje cyklus odvětrání. Akorát se začnou krásně zamžívat skla. :D

PS: Jsem zvědav, kdo sem konečně napíše hodnotu nebo označení toho termistoru, o kterém tohle vlákno je.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od mika_hakkinen »

to stejne se resi tu a tam je to napsano

http://www.e39-forum.de/thread.php?postid=1044164
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Díky mika_hakkinen, konečně víme hodnotu toho termistoru. A kdyby náhodou to zahraniční fórum přestalo tuto informaci poskytovat, kopíruji ty údaje níže:

Manufacturer EPCOS Inc
Manufacturer Part Number B57881S0123F000
Description NTC THERMISTOR S881/12K/F 1%
Resistance in Ohms @ 25°C 12k
Resistance Tolerance ±1%
B Value Tolerance ±1%
Operating Temperature -55°C ~ 155°C
Power - Max 100mW
Other Names B57881S 123F
Datasheet https://www.buerklin.com/datenblaetter/E112870_TD.pdf

Možný dodavatel
https://www.buerklin.com/default.asp?se ... uggestion=
Bestellnummer (objednací číslo) 80E6828
Cena 1,27 € za 1 kus bez DPH

Jeden kolega z toho německého fóra proměřil originální Webasto díl a výše uvedený termistor při teplotách -20° - 100° v 10° krocích a vykazuje +/- stejné hodnoty. Problémem by neměl být ani ztrátový výkon nebo pracovní rozmezí, ale technická životnost. Pokud budu předpokládat, že to video bylo pořízeno při teplotě 25 stupňů a senzor ukazoval teplotu 125 stupňů, tak došlo k poklesu ohmické hodnoty toho termistoru z 1200 Ohmů na cca 490 Ohmů, jako když dojde ke zkratu na jedné z diod termistoru. Hodnota 125 stupňů Celsia znamená pro řídící jednotku přehřátí a proto k žádnému startu Webasta dojít nemůže.

Ale my už dnes díky mika_hakkinen víme, kde to "kurvítko" je a jak ho nahradit, a tím ušetřit 700 Euro za opravu řídící jednotky Webasta. :D
cabatomas
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: pon 01.02.2010 01:00
Bydliště: Plzen

#10 Příspěvek od cabatomas »

Potreboval bych webasto opravit, vybijelo mi z niceho nic baterku, musel jsem vyndat pojistku. Kdo by mi ho mohl opravit?
Diky
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Na Webasta je zde nejpovolanější člen "all".

V Plzni na Slovanech u Toyoty jsem byl v roce 2011, byla ochota i snaha, ale nedostali se do toho žádnou diagnostikou. Navrhovali vymontovat a poslat do Prahy. Z Prahy přišla cenová nabídka na 22tKč, 25tKč stojí nové !!

Podle http://www.webasto.com/cz/dealerlocator/ je pro Tebe v Plzni nejbližší:
Václav Suda - ADUS servis
V kamení 26, 32600 Plzeň
telefon 377 248523
Tel: 777 570999
Fax 377 248523
E-mail info@adusservis.cz
http://www.adusservis.cz

Já dal Webasto opravit ve firmě Kübelbeck ve Weidenu. Bylo to malá generálka, stálo to asi 400 Euro. Ta firma má pobočku i v Karlových Varech http://www.kueblbeck.de/default.asp?sit ... 2=karlsbad . Zkus tam zavolat.
mika_hakkinen
Registrovaný
Příspěvky: 530
Registrován: úte 18.03.2008 01:00
Bydliště: Brno/Znojmo
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mika_hakkinen »

Tam je problem, ze u e39 je to webasto umisteno v podbehu, kde presne na tu ridici elektroniku lita bordel, voda ze skla nebo prah od kol. Treba X5 maji webasto umisteno v motorovem prostoru, co je daleko lepsi.
Taky jsem se jiz nekolikrat snazil tu elektroniku opravit, ale bez uspechu. Vetsinou je ta deska uplne zkorodovana pak tam vznikaji prechodeve spoje v oxidu bordelu, co tam je. A to prave zpusobuje to samovybijeni baterky. Jednotka webasta, pokud je ve stavu active, tak ma sama spotrebu proudu 8mA, pokud je ve sleepu, tak uplne zanedbatelny odber.
Tim bych asi zacal, ze bych zmeril tu spotrebu. Da se to uplne jednoduse, vyndej pojistku, mezi piny vyndane pojistky dej ampermetr.
cabatomas píše:Potreboval bych webasto opravit, vybijelo mi z niceho nic baterku, musel jsem vyndat pojistku. Kdo by mi ho mohl opravit?
Diky
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#13 Příspěvek od Misanek »

Sry, že vytahuju tohle téma, nicméně mám dotaz myslím si i celkem k věci. Jedná se o E39 face.

Zatím jsem webasto přes časovač na mk3 zkoušel pustit jenom jednou, takže nemám vypozorované, jak webasto ohřívá vodu v hadici odvádějící ohřátou kapalinu dál do auta přímo v podběhu (na to se chystám zítra). Nicméně jedná se mi o to, že dnes ráno jsem si poprvé načasoval bufíka na topení a co sjem ho kontroloval se8m tam, tak vrčel a tvářil se jako by i hořel, tak si říkám jo, pohoda, v autě bude pěkně teplo a ručička teploty minimálně nad modrým polem. Ale ono hovno. Z průduchů foukal na okno jenom studený vzduch a když jsem si vyčetl teplotu chladící kapaliny z budíků, tak měla tři stupně. Takže moc k topení nedošlo. Nevim jestli, a v jakém režimu (jestli plný/poloviční či žádný výkon) webasto běželo, to si již nepamatuju. Nicméně rád bych v závěru podotkl, že auto jinak topí perfektně a přesně podle nastavení ihka, takže zatuhlé nebo kouslé ventily topení nepřipadají v úvahu.

Jinak webasto se zapíná i jako příhřev po startu motoru. Určitě hoří (z výfuku jde teplo), takže nevim no...

No každopádně napadl mě právě tenhle termistor a moje úvaha je taková, že sice nemusí být úplně prošlehlý, ale možná bude jeho hodnota již jiná než by měla být, tudíž může webastu cílovou teplotu kapaliny hlásit dříve než by měl.

Podotýkám, že zatím diagnostiku nemám, abych tuhle mou teorii mohl podpořit nějakýmy čísly a údaji.

Takže co si o tom myslíte vy, více znalí téhle problematiky? Jdu svýma úvahama správnou cestou nebo mám ještě pátrat po něčem jiném?

Díky moc za odpovědi a případnou diskuzi na tohle téma :wink:
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#14 Příspěvek od Honzek525 »

U Tebe bych tipoval problém spíše na čerpadlo chladící kapaliny na webastu, měl jsem ho špatné, čili necirkulovala voda, webasto sice seplo (při manuá,ním spuštění) chvilku běželo a potom zase vyplo, vzápětí znovu seplo, zase chvilku běželo a opět vyplo, takhle se to párkrát opakovalo. Nicméně to vyhodilo chybu čerpadla vody, čili to že seplo, ale díky tomu že se přehřálo tak zase vyplo, mělo na svědomí čerpadlo. Díagnostika Ti řekne víc. A čerpadlo otestuješ tak, že na jeho kontakty přivedeš napětí 12V, buď funguje, nebo ne, to by Ti pomohlo pomoct, pokud vše ostatní funguje (ventilátor, pal. čerpadlo, žhavení).
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od Misanek »

Díky moc za odezvu, kolego :wink:

Mrknu na to, jestli náhodou čerpadlo neni K.O. (to ostatně zjistím podle teploty odvodní hadice, zda-li ohřátá voda valí zpět do auta). Každopádně logické vysvětlení by to mít mohlo, jelikož při příhřevu, tzn. při nastartovaném motoru to webasto v klidu jede až do cca 70 stupňové teploty vody. Ale zase na druhou stranu vždy před nastartováním webasta jde vodní pumpa slyšet, jak zapíná a voda jak cirkuluje, tak nevim.

Mrknu na to a dám vědět o nových faktech.
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina

#16 Příspěvek od Honzek525 »

Jen jestli neslyšíš palivové čerpadlo motoru ;), pokud to při nastartovaném motoru topí, tak bych to viděl na vodní čerpadlo, já to měl stejně jako Ty, při motoru webasto fungovalo, ale samostatně nejelo.
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#17 Příspěvek od DaweTDS »

Taky se mi stalo,že se mi zaplo i za jízdy. Tím jsem odhalil vadný temostat. Je to super věc a s GSM modulem od ALLa si ráno chodím do teplýho autíčka. Těch peněz za opravu nelituji..
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#18 Příspěvek od Misanek »

Honzek525 píše:Jen jestli neslyšíš palivové čerpadlo motoru ;), pokud to při nastartovaném motoru topí, tak bych to viděl na vodní čerpadlo, já to měl stejně jako Ty, při motoru webasto fungovalo, ale samostatně nejelo.
Palivové čerpadlo nemá s vodním čerpadlem webasta nic společného :) Myslel jsem to tak, že když jsem aktivoval webasto přes bc, tak bylo slyšet vodní čerpadlo :wink: Každopádně teď jsem to rozhodil a dřív než jsem se pustil do jakékoliv demontáže, tak jsem zkusil na studenéma autě webasto zapnout. Bufík chytil, ale hadice se sem tam trochu škubaly. Webasto jelo chvilku na plný výkon, ale pak začalo výkon stahovat skoro až k nule, a po nějaké chvilce zase výkon zvyšovalo. Výstupní hadice byla ohřátá, dokonce i do motoru to asi šlo, nicméně pořád sem tam hadice škubly, takže už bylo víceméně jasno.
Vykuchal jsem z tama vodní čerpadlo (Pierburg) a zkusil ho zapojit na tvrdo na +12V. Ale bohužel ani obraz, ani zvuk, takže čerpadlo bude v prdeli. Měl jsi pravdu Honzo.
Zkusil jsem jej rozebrat, nicméně jediné co na něm jde rozdělat a vytáhnout, je vrtulka z hřídele, jinak je zbytek asi nerozebiratelně svařen/slisován dohromady. Takže budu muset vyměnit vodní pumpu.

Jinak to, že webasto funguje jako příhřev delší dobu na plný výkon a v podstatě tak, jak by mělo si vysvětluji tím, že oběh vody v něm částečně i honí vodní pumpa motoru, když je motor v chodu, takže z toho důvodu se webasto tolik nepřehřívá a tudíž nestahuje svůj výkon a dále chladí dle normálních podmínek.

Takže teď už jenom sehnat čerpadlo, znovu to rozebrat a snad už bude topit :) Díky všem za rady :wink:

DaweTDS píše:Taky se mi stalo,že se mi zaplo i za jízdy. Tím jsem odhalil vadný temostat. Je to super věc a s GSM modulem od ALLa si ráno chodím do teplýho autíčka. Těch peněz za opravu nelituji..
Davide, nemáš prosím náhodou telefonický kontakt na Alla? Já mu psal skrze tenhle gsm modul na webasto SZ už docela dávno, ale zatím si ji ani nepřečetl. Asi sem moc často nechodí, nicméně bych měl o něj zájem taky. Tak kdyby jsi byl tak hodný a poslal mi na něj kontakt nebo mi poradil, jak bych se s ním mohl spojit, tak bych ti byl moc vděčný. Díky :wink:
Odpovědět