Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E90 druhy řízení

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

E90 druhy řízení

#1 Příspěvek od zlatas »

Ahoj lidi..vehementně hledám 330i v m paketu.. všechno mi je jasný až na řízení..
Předface měli buď klasické hydraulické řízení, nebo active steering, neboli aktivní řízení..
Začal jsem ale koukat i na LCI a tam tomu trochu nerozumím..
Když si vyjedu výbavu podle VIN je tam někdy
Active steering čili aktivní řízení
Někdy je tam psáno S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC , to by měl být elektronickej posilovač
Ale co když tam není psáno ani jedno? Znamená to, že má klasické hydraulické servo?
Děkuji
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: E90 druhy řízení

#2 Příspěvek od vita11 Moderátor »

S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC je hydraulický posilovač s proměnným účinkem (prostě servotronic). Když nemá ve výpisu výbavy nic, tak to bude elektronický posilovač
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

Re: E90 druhy řízení

#3 Příspěvek od zlatas »

A ten servotronic funguje lépe? V čem bude hlavní rozdíl? Je to tedy jakési aktivní řízení na elektrickém posilovači?
Resp aktivní řízení je úprava otáček volantu a servotronic tuhost volantu? Ale v případně lci je obojí naroubované na el.posilovači?
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: E90 druhy řízení

#4 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Nope. Servotronic je hydraulický posilovač s proměnným účinkem. Když jedeš pomalu, volant jde lehce, jak zrychluješ tak tuhne. Aktivní řízení k tomu mění převod, to servotronic neumí. Obojí jsou hydraulické.
Elektrický posilovač je obyčejné řízení s pevným převodem a pevným účinkem posilovače, jenom elektricky.
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: E90 druhy řízení

#5 Příspěvek od pavproch »

Mám LCI e91 (koupeno tady v CZ 2011 nové) a ve specifikaci nemám napsáno nic a mám tam.... chvíle napětí.... hydrauliku.... zaplaťpanbu.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

Re: E90 druhy řízení

#6 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To by mohlo mít souvislost s xdrive. Já ve výpisu výbavy taky neměl nic a měl elektriku (u zadokolky s LCI motorem)
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Joj
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: úte 18.12.2012 01:00

Re: E90 druhy řízení

#7 Příspěvek od Joj »

Dá se nějak nastavit tuhost řízení když je poháněn servem.??
Boris
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: ned 15.10.2017 11:56

Re: E90 druhy řízení

#8 Příspěvek od Boris »

Ahoj, pls rozumím tomu dobře, že BMW u e9x používalo 3x druhy řízení?
1) hydraulické
2) elektrické
3) elektrické aktivní řízení?

Jaký je rozdíl mezi elekrickým a elekrickym aktivním řízením? Jen v řídící jednotce, která je v levém blatníku? Když mám elekrické řízení, tak lze AŘ dodělat jen pomocí jednotky (a kabelů asi)?

Přes istu na mě vyskočila chyba S 0100 o communication possible with electronic power steering, tedy předpokládám, že chyba bude někde v kabelech..? Nějaký tip kde se kouknout nejdřív?
Projevuje se to tak, že buď je posilovač po nastartování mrtvý a do 30s se vzpamatuje, ale v krajních polohách jakoby cuká. Tohle dělá furt, bez ohledu na to, zda je po nastartování tuhy nebo hned ready. Vždy krajní polohy cukaj.
Odpovědět