Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

vše o E81/E82, E87/E88, F20/F21/F22/F23, F40
Zpráva
Autor
mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#1 Příspěvek od mipulka »

Zdravím všechny fandy BMW,
obracím se na vás s dotazem, kterého už máte nejspíš plné zuby, ale jsem žena v nesnázích, bo nejsem ani trošku technický typ, tak doufám v nějakou dávku pochopení :)
Poohlížím se po BMW e87 a ráda bych znala vaše zkušenosti a nechala si schválit/vyvrátit motorizaci, kterou jsem na základě večerního čtení recenzí a diskuzních fór, ze kterých si nepamatuju už snad ani čárku a mám v hlavě totální zmatek, vyhodnotila jako nejméně rizikovou - tedy 120d 120kw s motorem M47, což bylo do roku 2007, jestli se nepletu. Bohužel, je to diesel, čemuž jsem se chtěla vyhnout kvůli krátkým trasám, ale v benzinu je nejspolehlivější pouze nenažranej třílitr šestiválec. Vzhledem k faktu, že doposud jsem jezdila ekonomickou třídou v podobě Škoda Fabia 1.9 SDI 47 kW, se na skok do takovýho žihadla necítím, ani to nevyužiju a je to pro mě vcelku zbytečné. Člověk musí dělat kompromisy a jestli je na 120d jedinej problém krátký trasy, tak to nějak přežiju, pakliže je to jinak celkem spolehlivé auto?
Prosím tedy o váš názor, o vaše tipy, rady, zkušenosti, na co si dát pozor, co dělat jinak, než u klasického koncernu tipu Škoda, co je nejlepší volba.
Další dotazy:
1. Při rozvodech u tohohle typu auta je nutno vyndávat motor? Kolik prosím cca rozvody stojí a po kolika tisících km se dělají? (U svého auta vím, ale nevím, zda se to u BMW liší)
2. Tento motor nemá DPF, je to tak? Nebo jak to můžu jako holka poznat? (tzn. mluv na mě jako na svoji manželku, abych to pochopila).
Děkuji vám za pozornost a za čtení sáhodlouhého příspěvku, ale ženský jsou zkrátka ukecaný, s tím se smiřte. :)
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#2 Příspěvek od Mimas »

Ahoj, preco neuvazujes o 120i? ked robis kratke trasy? 120d 130kW mam ja, je to velmi svizne auto, vyrobene pred rokom 2007 by malo byt bez DPF, rozvody su tam drahe bude to nad 1000€ a ano motor musi ist von, ja som s tym autom velmi spokojny mam ho od r. 2010 a aj DPF je este OK, ziadne vedlajsie vydavky, az na predne pruziny a inak bezny servis - kazdych 10tkm menim olej a 1x za rok vsetky filtre.
mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#3 Příspěvek od mipulka »

Zdravím, já jsem ty benzíny vypustila, protože co jsem se dočetla, tak byly relativně žravé a ne úplně spolehlivé - že mívají nepravidelný chod, nebo běží jen na 2 nebo 3 válce. Ale opravdu vycházím jen z toho, co jsem se dočetla, vlastní zkušenost nemám. Nicméně jsi druhý, co navrhuje 120i, takže ji asi zařadím do výběru. Jak jsi na tom se spotřebou se 120i ty? A rozvody se dělají po kolik km, prosím?:)

Moc děkuju za další tip a zkušenost, tohle přesně potřebuju, abych si vše ujasnila, díky :)
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#4 Příspěvek od Mimas »

Ja mám 120d a tam spotreba5-7L, 120i neviem ako na tom je, mám 137tisKM najazdené, rozvody ešte od výroby, tie autá majú reťaz malo by ju počuť keď bude treba meniť (malo :-) ), ja to dám vymeniť (pokiaľ sa nič nepredvídateľné nestane) cca pri 170tisKM, Ono BMW sa k tomu vyjadruje tak, že rozvody a prevodový olej su doživotné, proste v originál servise BMW to meniť nechcú a na túto tému sa so mnou nikto nemieni baviť, prevodový olej som menil už 2x a samozrejme aj na tie rozvody príde čas.
mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#5 Příspěvek od mipulka »

Tak vím že u koncernu rozvody po 5letech nebo cca 70-100 tis. km... Doživotní rozvody se mi moc nezdaj, kór u novějších verzích, kde se jim potkávaj rozvody, nebo u benzinovejch 116i jedničkový řady. Aspoň, co jsem četla. 30tis. za rozvody je celkem randál.

A co se týče poruchovosti a nákladů na díly, které se běžně opotřebávají? Jak moc tam je velký rozdíl?

Omlouvám se za blbý dotazy, ale já to fakt nevím a sbírám informace, protože bavoráčka chci, ale spousta věcí mu hraje proti :D
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#6 Příspěvek od Mimas »

Štandardný servis (výmena oleja+filtre+čistenie klimatizácie) cca 220€, menil som 2x komplet brzdy cenu už nepamätám, ale nie sú to veľké položky, teda oproti VW apod. Ostatné veci sa dajú jednoducho porovnať v akomkoľvek konfigurátore napr. https://www.autokelly.sk/Catalog/osobny ... l/39849642
Mimas
Registrovaný
Příspěvky: 36
Registrován: pát 30.04.2010 00:00

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#7 Příspěvek od Mimas »

Tu najdeš skoro všetko, teda priamo na 120d E87 https://www.autokelly.sk/Catalog/osobny ... 572;535279
mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#8 Příspěvek od mipulka »

To mě nenapadlo, super, děkuju :) Mrknu na to, porovnám, rozmyslím... :)
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak abyste si tu nepovídali pouze dva, pokusím se dát pár info. Přitom zůstanu u E87, 2 litrový motor, diesel nebo benzín:

- naftový M47 je starší a spolehlivější motor, který má rozvody vpředu, tj. u chladiče a při jejich eventuální výměně není třeba vyndavat motor z auta, protože to je přístupné, vypadá to takto => https://i.ytimg.com/vi/cWKILw2Y-L4/maxresdefault.jpg , https://i.ytimg.com/vi/cWKILw2Y-L4/maxresdefault.jpg , kdy např. rozvodový řetez je to žlutě zvýrazněné.

-naftový N47 je novější a průserový motor, který má rozvody vzadu, tj. pod předním oknem a při jejich eventuální výměně je třeba vyndavat motor z auta, protože to je nepřístupné, vypadá to takto => http://i68.servimg.com/u/f68/15/18/81/57/bmw_n411.jpg , http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=11_4087 kde je vidět, že ozubené kola vaček jsou vzadu. Hlavním průšvihem byla materiálová úspora na rozvodovém řetězu, kdy dochází k jeho vytahávání, hlučnost, nepřesnost řízení motoru a výměna je hodně drahá. Jeden z mnoha článků je např. zde https://www.tipcars.com/magazin/nase-te ... is-kc.html .

Naftové motory jsou konstrukčně složitější a náhradní díly jsou dražší, zvláště když se začneme bavit o vstřikovačích a vysokotlakém čerpadle. Výhodou je nižší spotřeba paliva a nafta je momentálně o 1 korunu lacinejší. Ale pokud nastane potřeba opravy u výše uvedených dílů, tak to jsou desítky tisíc korun a ta úspora na palivu je najednou hodně relativní, zvláště u starších aut. Bohužel auta s M47 už budou mít najeto hodně tisíc kilometrů a auto po německém důchodci, který s ním jezdil ve čtvrtek na zboží v akci do Lídlu a v neděli do kostela se hledá velmi těžko. Dieselový motor je určen pro delší trasy, kdy dosáhne provozní teploty, v průběhu cesty shoří všechny zbytky sazí, které se vytvořili při jeho spuštění a po dosažení cíle se vypne. Naopak rodičovský provoz typu domov - školka - práce - nákup - školka - domov, tj. 5-7 studených startů a cca 5-10 km denně vede k tvorbě nízkoteplotných úsad, karbonů a tzv. zasmolení motoru. A pokud by takový dieselový motor měl i filtr pevných částic (DPF), tak zcela jistě vede k jeho spolehlivému ucpání. Pokud se takový motor jednou za týden, 14 dní, projede po delší trase, např. k babičce na chalupu, tak se ty úsady zpravidla vypálí a DPF stihne regenerovat - záleží na délce trasy.

Pokud by se jednalo o benzínový motor 120i:
- motor N43 nebrat, protože se jedná o přímovstřikový motor, tedy má vysokotlaké čerpadlo a vysokotlaké vstřikovače, obojí jsou velmi drahé a poruchové náhradní díly, v podstatě to je diesel, ale jezdí to na benzín, podobně jako dieselové motory mají DPF, tady se do výfuku montoval drahý katalyzátor dusíku (NOx) a senzor NOx (podobné jako lambda).

- motor N46N je kupodivu novější spolehlivější verze s klasickými nízkotlakými vstřikovači paliva a protože nepracuje v režimu vrstveného spalování, nedochází ke zvýšené tvorbě oxidů dusíku a tudíž nemusí mít katalyzátor a senzor NOx.
Zde jsou oba uvedené typy http://www.realoem.com/bmw/enUS/select? ... ngine=N46N

Benzínové motory jsou konstrukčně jednodušší a náhradní díly jsou o něco levnější. Nevýhodou je vyšší spotřeba paliva a cena benzínu. Ale rodičovský provoz typu domov - školka atd. snášejí lépe než diesely. Kdyby moje ženská chtěla auto, pořídil bych jí na předpokládané jízdy po městě a sem tam na víkend auto s benzínovým motorem.
:D
mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#10 Příspěvek od mipulka »

Tak jsem zpátky - uf, moc děkuju za super recenzi :) Jsem podstatně chytřejší, né sice úplně přesvědčená, ale mnohem klidnější co se rozvodů týče :) Je pravda, že sehnal diesel v rozumným stavu dá práci, prostě vždycky mají najeto 170-200tis, těžko říct, zda je to moc nebo málo. Budu ještě sledovat nabídku a uvidí se... už z toho mám hlavu jak pátrací balon, sloupce pro a proti se neustále mění, prostě blázinec :D Takže moc děkuju za osvětu, jsem moudřejší a jdu ten sloupec zase přepsat... :D
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#11 Příspěvek od starML Člen Klubu »

mipulka píše:... mluv na mě jako na svoji manželku, abych to pochopila
- rozhodnout se správně při pořízení ojetého auta nespočívá v tom, jestli se dají snadno a lacino "udělat rozvody", ale pro jistotu jsem to objasnil,
- rozhodujícím je aktuální technický stav a jestli má vyřešené všechny známe problémy, které se u daného typu v provozu objevily,
- tedy i diesel N47 může být správná volba, pokud u auta byla provedena oprava problematických částí rozvodového mechanizmu - BMW svolávalo ke kontrole a opravě desítky tisíc vozů po celém světě (Rückrufaktion), ale další akce zadarmo na opravu rozvodů N47 už nebude, prostě skončila,
- pokud bude mít dieselové auto najeto přes 170tkm, tak nastává aktuální čas na výměnu všech vysokotlakých vstřikovačů, tj. např. díl č. 8 zde http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=13_0959 , tj. BMW číslo 13537793836, jehož aktuální cena je 11425.8 CZK + 21%DPH,
- takže 11.425 (krát) 4 válce (krát) 1,21 DPH je cca 55.300,-CZK a z auta se stáva kasička,
- kvůli takové investici je auto nejčastěji prodáváno, tak se nedej nachytat !!,
- ideální je s sebou vzít mechanika, který tomu autu rozumí a v budoucnosti ho bude servisovat,
- a musí mít s sebou BMW diagnostiku a předchozí majitel nebo bazarník musí povolit provedení diagnostiky, jinak to smrdí dalšími investicemi,
- takové auto je zpravidla dohledatelné na nějaké internetové nabídce, tak sem napiš odkaz a my už Ti řekneme ANO - NE, jedno takové vlákno už tady je http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=83719 ,
- a pokud napíšeš odkud jsi, možná se najde "BMW klubák" z okolí, který by tu kontrolu kvalifikovaně provedl.
:D
mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#12 Příspěvek od mipulka »

Tak jasně, že to nestojí jen na rozvodech, ale je to položka, o které vím, že tam je nákladná, proto jsem se na ni informovala.

Já nejsem tak super technickej typ, ze známých do BMW téměř nikdo nedělá a já sama si na autě nic neopravím, tzn. vše řeším přes známé (nevím, zda by udělali i BMW, škodovku mi ale opraví každej druhej), takže bych potřebovala něco, na co je alespoň relativní spoleh. Když se obecně ví, že N47 jsou tak nějak problémové, tak to brát zkrátka nebudu - pro jistotu. :)

Samozřejmě máš pravdu v tom, že záleží na technickém stavu, na původním majiteli, na tom, co vše má nebo nemám udělané, zda je to doložitelné, se zajížďkou na diagnostiku počítám, bez toho bych to nekoupila :) U BMW je to asi nutnost. :) Ceny některých oprav mě ale fakt dost děsej... Opravy nad 25tis. jsou fakt raketa....

Jinak jsem ze severních čech - Jablonec nad Nisou, nevím, zda tu je někdo z okolí :))
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#13 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Napsal jsem to špatně. Jde o to, ve kterém městě se to auto bude kupovat a tam by to někdo napřed prohlédnul. Až bude to auto doma, tak může být pozdě.
:D
Radim205D
Registrovaný
Příspěvky: 29
Registrován: pon 09.04.2018 17:35

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#14 Příspěvek od Radim205D »

Pohledej Mipulko ve svém okolí v bazaru 120i a běž si to auto vyzkoušet. Pokud Ti to auto sedne po všech stránkách, poptej tady někoho ověřeného, kdo se secializuje na dovoz bmw ze zahraničí, ať sežene něco zachovalého se servisní historií. Nevím jaká je nabídka ojetých 120i u nás , ale já to tak s nedostatkovou 330i udělal, a jsem spokojený.

120d bych neřešil vůbec.
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#15 Příspěvek od Srbik »

mipulka
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: ned 17.06.2018 12:51

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#16 Příspěvek od mipulka »

Srbiku, záleží na tom, jestli upřednosťnuješ manuál nebo automat. Za mě manuál :) A černá je pro špínu :D
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#17 Příspěvek od Srbik »

Vcelku je mi to fuk :D spíše se mi jedná na co si dát pozor a nenapálit se... :roll:
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#18 Příspěvek od Teddy »

Ahoj všem,
zvažuju koupi 120d.
Už jsem si tu načetl, že motor N47 je horší z pohledu údržby, hlavně rozvodů. Jinak o tom ale nic moc nevím.
Uměl by někdo shrnout na co si dát pozor, co u auta vyžadovat apod.? U pětky a u sedmy bych věděl, ale jednička je pro mě neznámá.
Díky, díky, díky!
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#19 Příspěvek od JaraX »

a proč to chceš když víš že ten motor je špatnej?
resp druhej nejhorší motor od BMW
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

Re: Koupě BMW e87 - prosím o tipy, rady, zkušenoti

#20 Příspěvek od Teddy »

Koukal jsem, že je v nabídce hromada aut, kde ten motor nakroutil přes 3 kila. V Německu dokonce i víc. Tolik já s tim nikdy nenajedu.
Co se týká rozvodů, tak vim, že musí motor ven z auta. Jestli to je ale jeho jediná nevýhoda, tak se s tim snad nějak srovnam.
Je to auto pro manželku. Chtěli jsme původně B Mercedes, ale to je vážně plečka. Takže nějak nevim co jinýho.
Teď má mýho Passata, ale chce místo něj něco menšího.
Odpovědět