
Předem díky.
Většinou je chladič oleje integrovanej do chladiče na vodu, a protože se olej v automatu ohřívá přes 100°C, zároveň ohřívá i chladící vodu. Samozřejmě od toho je tam termostat a sahara, aby udržela teplotu kolem 90°C. Kontrola termostatu je jednoduchá ve skrytém menu BC pozice 07.00.Velvetek píše:O kolik? Co je tedy standart pro automat? Chci si ty termostaty taky teď zkontrolovat, jelikož mi připadá, že auto má větší apetit než by mohlo mít, tak ať vím![]()
Předem díky.
Nastavení teploty ve skrytém menu je otázka 30s, a co se týče výměny hl. termostatu, tak na tom nic není. Voda se samozřejmě vypustí, odendáš trubku sání a výměník s termostatem na EGR a máš krásnej přístup. Pak jen dvě spony, čtyři šrouby a je venku. Teď jsem to dělal cca 1h.Velvetek píše:Jasné, na skryté menu vím jak, jen ještě nějak nebyl čas![]()
Ještě ohledně výměny - do bmw servisu jezdím poněkud dál a ztrácím tím dost času... zvládl bych vyměnit ten hlavní termostat sám? Nějaké věci jsem si v minulosti na autě dělal (takové ty běžné - čištění EGR, výměna separátoru atd...), ale termostat zatím ne.
Je to složité? Musí se kompletně vypouštět kapalina? Nebo nějaké jiné nepříjemnosti?
Částečně ten problém popsal kolega "gsicbr" - auta s automatickou převodovkou mají svůj chladič oleje. Obecněji bych to popsal takto:Velvetek píše:starML: v čem je takový rozdíl?
ahoj, mám manuál..starML píše:A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
Přesně jak jsem to psal. Mě otevíral hlavní termostat v 69°C a šlo to krásně poznat na teplotě trubky před termostatem. Takže jsem na to přišel hned. Ten na výměníku je poznat, až když se udělá opravdu zima. Jinak čidlo ti může ukazovat špatnou teplotu, ale když si necháš změřit teplotu el. teploměrem tak budeš hned vědět.leon46 píše:ahoj, mám manuál..starML píše:A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
měnili mi oba termostaty. Říkali, že může být v háji čidlo.. Dále mi řekli, že je venku zima ( bylo -1C ), že mi tam chybí nějaké roletky před chlazením, možná. Tento týden tam jedu, tak jsem zvědav.