Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Teplota 330d e90

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#61 Příspěvek od Velvetek »

O kolik? Co je tedy standart pro automat? Chci si ty termostaty taky teď zkontrolovat, jelikož mi připadá, že auto má větší apetit než by mohlo mít, tak ať vím :wink:
Předem díky.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#62 Příspěvek od gsicbr »

Velvetek píše:O kolik? Co je tedy standart pro automat? Chci si ty termostaty taky teď zkontrolovat, jelikož mi připadá, že auto má větší apetit než by mohlo mít, tak ať vím :wink:
Předem díky.
Většinou je chladič oleje integrovanej do chladiče na vodu, a protože se olej v automatu ohřívá přes 100°C, zároveň ohřívá i chladící vodu. Samozřejmě od toho je tam termostat a sahara, aby udržela teplotu kolem 90°C. Kontrola termostatu je jednoduchá ve skrytém menu BC pozice 07.00.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od Velvetek »

Jasné, na skryté menu vím jak, jen ještě nějak nebyl čas :D
Ještě ohledně výměny - do bmw servisu jezdím poněkud dál a ztrácím tím dost času... zvládl bych vyměnit ten hlavní termostat sám? Nějaké věci jsem si v minulosti na autě dělal (takové ty běžné - čištění EGR, výměna separátoru atd...), ale termostat zatím ne.
Je to složité? Musí se kompletně vypouštět kapalina? Nebo nějaké jiné nepříjemnosti?
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#64 Příspěvek od gsicbr »

Velvetek píše:Jasné, na skryté menu vím jak, jen ještě nějak nebyl čas :D
Ještě ohledně výměny - do bmw servisu jezdím poněkud dál a ztrácím tím dost času... zvládl bych vyměnit ten hlavní termostat sám? Nějaké věci jsem si v minulosti na autě dělal (takové ty běžné - čištění EGR, výměna separátoru atd...), ale termostat zatím ne.
Je to složité? Musí se kompletně vypouštět kapalina? Nebo nějaké jiné nepříjemnosti?
Nastavení teploty ve skrytém menu je otázka 30s, a co se týče výměny hl. termostatu, tak na tom nic není. Voda se samozřejmě vypustí, odendáš trubku sání a výměník s termostatem na EGR a máš krásnej přístup. Pak jen dvě spony, čtyři šrouby a je venku. Teď jsem to dělal cca 1h.
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od Velvetek »

OK, díky za rady.
Vím, že to BC je na chvilku, ale já auto odstavil, protože mi teprve zítra přijdou zimní ALU, takže jezdím s druhým, který mám na zimákách. To je ten pravý důvod :wink:
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#66 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Velvetek píše:starML: v čem je takový rozdíl?
Částečně ten problém popsal kolega "gsicbr" - auta s automatickou převodovkou mají svůj chladič oleje. Obecněji bych to popsal takto:
- každé auto má hlavní termostat chladící kapaliny
- novější dieselové motory mají EGR ventil a na něm je další vodní termostat
- novější benzínové motory N52, N53 mají taky EGR ventil, ale bez vodního termostatu
- od typu e46 (benzín i diesel) mají auta s automatem i termostat oleje automatické převodovky ve spojení s výměníkem olej-voda, který je montován k vodnímu chladiči
- někdy je vyměník a termostat zvlášť, někdy je termostat přímo součástí výměníku - proto "žádný" další termostat v ETK nenajdete

Obrázky:
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=204715
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=204714
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=204789&t=1
http://www.bmwklub.sk/download/file.php?id=237193

Moje N53 se od startu do teploty asi 60 stupňů ohřívala rychle a ochotně, cca 3-4 stupně za minutu. Dále se ohřívala velmi pomalu, sotva to dosáhlo teploty 80 stupňů. Tohle jsem si vysledoval podle skrytého menu v IKE, protože normální teploměr tyhle auta nemají. Rozhodl jsem se vyměnit hlavní termostat, a protože moje benzínové auto má EGR, hledal jsem i EGR termostat. I technik v německém BMW mi potvrdil, že EGR termostat tady určitě není. Tak jsem koupil jen ten hlavní na vodu a vyměnil. Jenže teplota stejně nevylezla na 95-103 stupňů, ale plácala se okolo 80. Když jsem motor trošku zatížil, tak jsem se po 25 km jízdy dostal něco pod 90 stupňů. Prostě chovalo se to skoro stejně jako se starým termostatem.

Cca za týden následovala výměna termostatu oleje automatu, naštěstí nemám výměník společně s termostatem, ale jsou zvlášť. Po startu auto dosahuje teploty 90 stupňů asi po 5 minutách, motor se točí veseleji, automat řadí trochu dříve a spotřeba klesla o -0,5 litru/100km. Teplota se drží okolo 95 stupňů s tendencí 98-103, jak to mají tyto benzínové motory předepsáno kvůli vyšší účinnosti spalování. Proto tvrdím, že mezi automatem a manuálem je rozdíl v počtu termostatů, které se serou. :D

Pár odkazů na závěr:
Výměník olej-voda + termostat
http://www.bmwklub.sk/bmw3-e90-e91-e92- ... k&start=45
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61/530d ... 24-15.html

17217529499 u E90
17217560962 u 535i
17117534896 u E60 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=05&hl=61
http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 7/17_0276/ díl č. 13
http://www.ebay.com/itm/Automatic-Trans ... 1289409504
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od Velvetek »

StarML nezklamal :D

Díky za vyčerpávající odpověď.
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

#68 Příspěvek od Srbik »

Teď už tomu musí rozumět každý :D :wink:
leon46
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: čtv 23.05.2013 00:00
Bydliště: Zlín

#69 Příspěvek od leon46 »

starML píše:
leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!
ahoj, mám manuál..

měnili mi oba termostaty. Říkali, že může být v háji čidlo.. Dále mi řekli, že je venku zima ( bylo -1C ), že mi tam chybí nějaké roletky před chlazením, možná. Tento týden tam jedu, tak jsem zvědav.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#70 Příspěvek od gsicbr »

leon46 píše:
starML píše:
leon46 píše:měnil jsem termostaty na 330d e92, měl jsem max teplotu 55C.. a píše mi to stále po 30km trase max 65C. Když tomu šlápnu, tak se dostanu na 70C, ale rychle to spadne..
A máš tam manuální převodovku nebo automat? Nebudeš věřit, jak je to důležité!!
ahoj, mám manuál..

měnili mi oba termostaty. Říkali, že může být v háji čidlo.. Dále mi řekli, že je venku zima ( bylo -1C ), že mi tam chybí nějaké roletky před chlazením, možná. Tento týden tam jedu, tak jsem zvědav.
Přesně jak jsem to psal. Mě otevíral hlavní termostat v 69°C a šlo to krásně poznat na teplotě trubky před termostatem. Takže jsem na to přišel hned. Ten na výměníku je poznat, až když se udělá opravdu zima. Jinak čidlo ti může ukazovat špatnou teplotu, ale když si necháš změřit teplotu el. teploměrem tak budeš hned vědět.
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#71 Příspěvek od gsicbr »

jo a dej vědět co ti řekli v servisu
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#72 Příspěvek od Velvetek »

Tak odzkoušeno přes skryté menu (e91 330xd A). Teplota venku cca 2C. Cesta cca 25km, místy i ostreji. Až po příjezdu, když auto stalo par min nastartovane se dostalo na 80C. Jinak za jízdy přes 70C, ale při klidné jízdě to šlo zase dolů a pohybovalo se to dle stylu jízdy.
Takže asi vyměnit, že ano? Omlouvám se za psaní, píšu z mobilu...
Díky
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

#73 Příspěvek od Srbik »

Určitě bych radši vyměnil!
Není to zas tak velká investice a jen přeci normální teplota se pohybuje okolo 90-93 stupnů :wink: :)
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#74 Příspěvek od Velvetek »

Myslel jsem si to, díky. Jsem zvědav, jestli to bude mít vliv na spotřebu... Teď je nějakých 9l...
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

#75 Příspěvek od Srbik »

Já se dostanu klidně i na 7l :) ale to je hodně o stylu jízdy..
Díky správné teplotě spotřeba klesne o 0,5l :wink:
gsicbr
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: sob 10.11.2007 01:00
Bydliště: Jihlava

#76 Příspěvek od gsicbr »

tak beru zpět, že stačí vyměnit jenom jeden termostat. Teď jsem musel vyměnit ještě EGR termostat, vydržel asi 500km a odešel. Naštěstí výměna na 5min. Ještě mi řekli dneska v BMW, že má vliv na teplotu škrtící klapka a to jsem fakt nevěděl.
vencabrk
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 24.02.2013 01:00

#77 Příspěvek od vencabrk »

měnil jsem na doporučení oba termostaty a vše v pohodě při jedné práci. Před výměnou teplota byla kolem 70°c po výměně je kolem 90°c (330d e91)
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od Velvetek »

A jak to šlo? Já se na to chystám v sobotu. Termostat jsem ještě nedělal, tak jsem zvědav... :D
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
Uživatelský avatar
Srbik
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: čtv 10.10.2013 00:00
Bydliště: Prague a okolí

#79 Příspěvek od Srbik »

Výměna je vcelku v pohodě :) cca 1h až 3h práce podle zručnosti :)
Termostaty jsou naštěstí hned nad sebou v přední části motoru (za saharou).
Horší je sundat všechny plasty než se tam vůbec dostaneš :D
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Kontaktovat uživatele:

#80 Příspěvek od Velvetek »

1 - 3hod? To je pěkné rozpětí :D
Zručný jsem tak nějak normálně, budeme to dělat ve dvou, tak s kávou apod máme snad za 2 hoďky hotovo. I když jsem koukal na nějaké video, kde to měnili na e60 a vyndávali toho docela dost... 8O
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
Odpovědět