Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rada s koupi 330i nebo 335i
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re:
Ahoj, hledal jsem nějaké vlákno, ale nenašel jsem nic, tak se přiseru sem:-D
taky jsem se dlouho rozhodoval jestli E92 - 35i nebo 30i a nakonec jsem zase vybral atmosféru 200 kw, už jen proto že nejsou a líbí se mi charakter auta. Jedině co by mě zajímalo, jak se dá ještě u 30i zvednout výkon motoru?
taky jsem se dlouho rozhodoval jestli E92 - 35i nebo 30i a nakonec jsem zase vybral atmosféru 200 kw, už jen proto že nejsou a líbí se mi charakter auta. Jedině co by mě zajímalo, jak se dá ještě u 30i zvednout výkon motoru?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Da, uplne bezproblemove. Turbem 

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Výkon motoru se dá zvednout, ale u atmosferických motorů obecně to nedává moc (ekonomicky i funkčně) smysl. Populární jsou úpravy sání, ale nenašel jsem asi žádný kit, kde by úpravce garantoval zvýšení výkonu, a já sám jsem po instalaci velmi drahého BMW Performance sání žádnou změnu nezaznamenal. Uvažoval bych o výfuku z řady Performance, který má perfektní zvuk a zároveň se zachová komfort při nižších otáčkách. Ale výkonově bych taky nic velkého nečekal. Kompletní výměnou výfuku (od svodu až po koncovku) se dá na spoustě motorů získat výkon (třeba i 10% navíc), ale u N53 to asi nebude tak horké. Slovenská AMA například nabízí kit na míru za cenu 900 - 1300 Euro, ale v případě tohoto auta/motoru negarantují žádný nárůst výkonu, jen zlepšení zvuku a maximálně snížení hmotnosti. Sám si pohrávám s myšlenkou odlehčeného jednohmotového setrvačníku, což auto hodně oživí na nižší převodové stupně, ale zatím si do takové úpravy netroufám (motor i převodovka může takovou úpravou dost trpět). Stejně tak bych odstranil nebo vyměnil za více průchozí tzv. CDV, který způsobuje gumové chování spojky (což auto minimálně subjektivně dost zpomaluje při rychlých rozjezdech a řazení).
Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnosti
No a nechceš-li turbo, tak M3 - ona ta cena taky nebude o moc vyšší než hodně upravená 330i 
Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnosti


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
To si mi pomohlmatiz píše:Da, uplne bezproblemove. Turbem


- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Taky mám N53B30 200kW, něco málo sem k tomu udělal a zjišťoval, taxi dovolím svou trošku do mlýna....
- PI a PE přinesou jen (téměř) nepozorovatelný nárust výkonu a kouťáku, zato zvuk je "zimomriavkový" ( ako vy vraveli bratia, obojí mám nainstalováno)
- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%
Jakýkoli jiný (větší) nárust výkonu by znamenal:
- custom laděné sání
- catless výfuk
- seriózní ladění SW na brzdě
(čili řádově statisíce, dalo by se to ani dostat někam asi ke 350kobylám ale za cenu že by to potom neplnilo EUR5, čili legálně neprošlo skrz ME)
Nejdu do toho, protože to mám jako daily.
- PI a PE přinesou jen (téměř) nepozorovatelný nárust výkonu a kouťáku, zato zvuk je "zimomriavkový" ( ako vy vraveli bratia, obojí mám nainstalováno)
- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%
Jakýkoli jiný (větší) nárust výkonu by znamenal:
- custom laděné sání
- catless výfuk
- seriózní ladění SW na brzdě
(čili řádově statisíce, dalo by se to ani dostat někam asi ke 350kobylám ale za cenu že by to potom neplnilo EUR5, čili legálně neprošlo skrz ME)
Nejdu do toho, protože to mám jako daily.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
U 330i už budeš další výkon ladit horkotěžko za další peníze a hlavně to bude stát ohromné peníze - cnc porting hlavy, vačky, výfuk, sání a hlavně aby to jako celek fungovalo a stane se z toho motor použitelný v posledních 3tis rpm a bude tě to stát jak swap S65
Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu
Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře
Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná
Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách


Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu

Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře

Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná


Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4416
- Registrován: ned 23.04.2006 00:00
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
K tem zavadam na turbech pripocti mozna i castejsi zavady na klice. Nejdou sem lehce vkladat obrazky, tak nebude nic. Ale neni to hezky pohled...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Zadření motoru má většinou jednoduchou příčinu a tou je uchcávající vstřik
pak už se to hvizdne celý 


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 655
- Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
- Bydliště: Jeseník
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Tak teď už nic nenadělám, bude pouze "330i"MattyX píše:U 330i už budeš další výkon ladit horkotěžko za další peníze a hlavně to bude stát ohromné peníze - cnc porting hlavy, vačky, výfuk, sání a hlavně aby to jako celek fungovalo a stane se z toho motor použitelný v posledních 3tis rpm a bude tě to stát jak swap S65![]()
![]()
Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu
Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře
Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná![]()
![]()
Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách


Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
já teda zas pozoruju že ty N54 díky turbům zase lépe splnují emise a nemusí se tolik trápit jizdou na záměrně chudou směs, to zas ničí katy, NOx, atd.
jednoduše řečeno myslím si že N54 vs N53 má uplně stejný náklady. v coupe bych chtěl jedině N54, v cabriu si myslím že to je jedno, jelikož tu N54 v tom člověk stejně nevyužije, to auto se kroutí atd.
ted jsem pořidil E64 645i a prostě v tom cabriu si ten motor člověk nikdy neužije tak jak v coupe, max ten zvuk.
jednoduše řečeno myslím si že N54 vs N53 má uplně stejný náklady. v coupe bych chtěl jedině N54, v cabriu si myslím že to je jedno, jelikož tu N54 v tom člověk stejně nevyužije, to auto se kroutí atd.
ted jsem pořidil E64 645i a prostě v tom cabriu si ten motor člověk nikdy neužije tak jak v coupe, max ten zvuk.
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Rád bych tě poprosil, jestli bys o tom trochu víc nenapsal. Dost jsem o tom uvažoval, ale jelikož už jsem "nainvestoval" hodně peněz do předchozího auta a i když funguje dobře, tak to za to určitě nestálo, nějak mě přešla chuť. Kromě nějakého subjektivního hodnocení by mě i zajímalo, jestli jsi zkoušel s tímto nastavením projít emise? A případně jak se pohnula spotřeba? Nekoupil jsem samozřejmě šestiválec na spotřebu, ale docela by mě to zajímalopavproch píše:- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
ref ME: jak píšu vedle, mám tam zaslepený EGR, čili přes ME sem prošel "mimotržní" cestou... čili krabičku sem na ME nechal zapnutou (lze ji snadno deaktivovat pouhým "hraním" si s pedálem plynu asi za 20 sekund...)
na spotřebu to má (pro mě) neměřitelný vliv - je mi totiž úplně u ().() esli to jede za 14.5 nebo 15 .... (naopak, sem rád, že výrazně překračuju emise CO2 Bruseli - dle vzoru prdel - navzdory)
Koupil sem to infernetu přímo od Turnerů, instalace proběhla (s pomocí autoelektrikáře, já su jen blbý žinženýr strojař) snadno a bezproblema (někde sem to tu popisoval, myslím, že akorát nehrálo barevné značení jednoho kable)
na spotřebu to má (pro mě) neměřitelný vliv - je mi totiž úplně u ().() esli to jede za 14.5 nebo 15 .... (naopak, sem rád, že výrazně překračuju emise CO2 Bruseli - dle vzoru prdel - navzdory)
Koupil sem to infernetu přímo od Turnerů, instalace proběhla (s pomocí autoelektrikáře, já su jen blbý žinženýr strojař) snadno a bezproblema (někde sem to tu popisoval, myslím, že akorát nehrálo barevné značení jednoho kable)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
zrovna s funkcí pigginy si u atmosféry nejsem úplně jistý, že to reálně má bez nějaké zasadní změny mechanických částí smysl ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Důvodem pro piggy u mně nebyla snaha zvýšit výkon ale potlačit negativní (letargické a chaotické quli EUR5) reakce motoru na jemnou práci s plynem v první polovině otáčkoměru, což se bezezbytku povedlo.... takže imho to smysl má a velký...
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Takže důvod instalace bylo jen odstranění emisních restrikcí ... Jasný, reakci na plyn to mohlo zlepšit o tom nepochybuju, ale výkonostně je to rozdíl asi jako jet po/proti větru




E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Re:
Naprosto souhlasím, do N53 200+km jsem už nasypal tolik (a auto si chci stále nechat), že kdyby mi k tomu hypoteticky ještě přilítly turba za 50tis, už by mě to asi nijak nevzrušilo. Vzhledem k tomu, že v obou těch motorech jsou mimo zmiňovaný věci ještě třeba 3katy v řádech několika tisíců eur, který taky nevydrží věčně, na turbech to opravdu nestojí.xyron píše:Turba jsou 50k. Vstriky jsou cca 30k a ty maj obe motorizace, vodni pumpa 10k (obe), civky, svicky, podvozek, hpfp, brzdy, kola a gumy atd atd .. vse obe. Je to jedno, naklady nehrajou moc roli v rozdilu... dulezity je si uvedomit jestli chci atmosferu nebo turbo ... kabria e93 se pohybujou od cca 4kil za vraky, pokud to ma nejak vypadat tak 500-mega za ojetinu. Novy turba jsou marginalie. Je nutne si uvedomit ze to auto je krasny, tezky, vykonny a clovek na nej musi mit... neni to schade..
Re: Rada s koupi 330i nebo 335i
Souhlasím, Performace koncový díl výfuku na N53 jsem koupil a potvrzuji, opravdu žádné navýšení výkonu se nekoná. Uvažoval jsem i o tom sání, ale tam už nevidím vůbec žádnou přidanou hodnotu, co se výkonu týče a (u výfuku se alespoň slušně změnil ten zvukHenry_E90 píše:Výkon motoru se dá zvednout, ale u atmosferických motorů obecně to nedává moc (ekonomicky i funkčně) smysl. Populární jsou úpravy sání, ale nenašel jsem asi žádný kit, kde by úpravce garantoval zvýšení výkonu, a já sám jsem po instalaci velmi drahého BMW Performance sání žádnou změnu nezaznamenal. Uvažoval bych o výfuku z řady Performance, který má perfektní zvuk a zároveň se zachová komfort při nižších otáčkách. Ale výkonově bych taky nic velkého nečekal. Kompletní výměnou výfuku (od svodu až po koncovku) se dá na spoustě motorů získat výkon (třeba i 10% navíc), ale u N53 to asi nebude tak horké. Slovenská AMA například nabízí kit na míru za cenu 900 - 1300 Euro, ale v případě tohoto auta/motoru negarantují žádný nárůst výkonu, jen zlepšení zvuku a maximálně snížení hmotnosti. Sám si pohrávám s myšlenkou odlehčeného jednohmotového setrvačníku, což auto hodně oživí na nižší převodové stupně, ale zatím si do takové úpravy netroufám (motor i převodovka může takovou úpravou dost trpět). Stejně tak bych odstranil nebo vyměnil za více průchozí tzv. CDV, který způsobuje gumové chování spojky (což auto minimálně subjektivně dost zpomaluje při rychlých rozjezdech a řazení).
Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnostiNo a nechceš-li turbo, tak M3 - ona ta cena taky nebude o moc vyšší než hodně upravená 330i

Re: Re:
Souhlas, aktualně mám za sebou sekundární katy ... 45k bye bye ..
mykovec píše: Naprosto souhlasím, do N53 200+km jsem už nasypal tolik (a auto si chci stále nechat), že kdyby mi k tomu hypoteticky ještě přilítly turba za 50tis, už by mě to asi nijak nevzrušilo. Vzhledem k tomu, že v obou těch motorech jsou mimo zmiňovaný věci ještě třeba 3katy v řádech několika tisíců eur, který taky nevydrží věčně, na turbech to opravdu nestojí.