Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rada s koupi 330i nebo 335i

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha

#21 Příspěvek od tommee »

Atmosfera nebo turbo je jen o pocitu. Osobne si chci jednu atmosferu nechat uz jen proto, ze se nedelaj. Rozdil v nakladech neni zasadni, ani jedno auto nelze doporucit nekomu kdo chce setrit. Co se spolehlivosti tyce, nevim ze by si majitele 35i stezovali vic nez 30i:)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#22 Příspěvek od pavproch »

tommee píše:Osobne si chci jednu atmosferu nechat uz jen proto, ze se nedelaj.
+1

čili proto si nechávám nafurt doma DVĚ atmo R6...... :twisted:
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re:

#23 Příspěvek od jiriik »

Ahoj, hledal jsem nějaké vlákno, ale nenašel jsem nic, tak se přiseru sem:-D

taky jsem se dlouho rozhodoval jestli E92 - 35i nebo 30i a nakonec jsem zase vybral atmosféru 200 kw, už jen proto že nejsou a líbí se mi charakter auta. Jedině co by mě zajímalo, jak se dá ještě u 30i zvednout výkon motoru?
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#24 Příspěvek od matiz »

Da, uplne bezproblemove. Turbem :mrgreen:
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#25 Příspěvek od Henry_E90 »

Výkon motoru se dá zvednout, ale u atmosferických motorů obecně to nedává moc (ekonomicky i funkčně) smysl. Populární jsou úpravy sání, ale nenašel jsem asi žádný kit, kde by úpravce garantoval zvýšení výkonu, a já sám jsem po instalaci velmi drahého BMW Performance sání žádnou změnu nezaznamenal. Uvažoval bych o výfuku z řady Performance, který má perfektní zvuk a zároveň se zachová komfort při nižších otáčkách. Ale výkonově bych taky nic velkého nečekal. Kompletní výměnou výfuku (od svodu až po koncovku) se dá na spoustě motorů získat výkon (třeba i 10% navíc), ale u N53 to asi nebude tak horké. Slovenská AMA například nabízí kit na míru za cenu 900 - 1300 Euro, ale v případě tohoto auta/motoru negarantují žádný nárůst výkonu, jen zlepšení zvuku a maximálně snížení hmotnosti. Sám si pohrávám s myšlenkou odlehčeného jednohmotového setrvačníku, což auto hodně oživí na nižší převodové stupně, ale zatím si do takové úpravy netroufám (motor i převodovka může takovou úpravou dost trpět). Stejně tak bych odstranil nebo vyměnil za více průchozí tzv. CDV, který způsobuje gumové chování spojky (což auto minimálně subjektivně dost zpomaluje při rychlých rozjezdech a řazení).

Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnosti ;) No a nechceš-li turbo, tak M3 - ona ta cena taky nebude o moc vyšší než hodně upravená 330i :D
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#26 Příspěvek od jiriik »

matiz píše:Da, uplne bezproblemove. Turbem :mrgreen:
To si mi pomohl :D :D Já myslel třeba sáním nebo výfukem, má smysl nějaký čip, kde na válcích deklarují hodnotu cca 212 kw a mají i certifikát na zapsání do TP.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#27 Příspěvek od pavproch »

Taky mám N53B30 200kW, něco málo sem k tomu udělal a zjišťoval, taxi dovolím svou trošku do mlýna....

- PI a PE přinesou jen (téměř) nepozorovatelný nárust výkonu a kouťáku, zato zvuk je "zimomriavkový" ( ako vy vraveli bratia, obojí mám nainstalováno)
- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%

Jakýkoli jiný (větší) nárust výkonu by znamenal:
- custom laděné sání
- catless výfuk
- seriózní ladění SW na brzdě
(čili řádově statisíce, dalo by se to ani dostat někam asi ke 350kobylám ale za cenu že by to potom neplnilo EUR5, čili legálně neprošlo skrz ME)

Nejdu do toho, protože to mám jako daily.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#28 Příspěvek od MattyX Moderátor »

U 330i už budeš další výkon ladit horkotěžko za další peníze a hlavně to bude stát ohromné peníze - cnc porting hlavy, vačky, výfuk, sání a hlavně aby to jako celek fungovalo a stane se z toho motor použitelný v posledních 3tis rpm a bude tě to stát jak swap S65 :twisted: :lol:
Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu :)

Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře :)
Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná :twisted: :lol:
Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#29 Příspěvek od matiz »

K tem zavadam na turbech pripocti mozna i castejsi zavady na klice. Nejdou sem lehce vkladat obrazky, tak nebude nic. Ale neni to hezky pohled...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#30 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Zadření motoru má většinou jednoduchou příčinu a tou je uchcávající vstřik :roll: pak už se to hvizdne celý :roll:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#31 Příspěvek od jiriik »

MattyX píše:U 330i už budeš další výkon ladit horkotěžko za další peníze a hlavně to bude stát ohromné peníze - cnc porting hlavy, vačky, výfuk, sání a hlavně aby to jako celek fungovalo a stane se z toho motor použitelný v posledních 3tis rpm a bude tě to stát jak swap S65 :twisted: :lol:
Prostě 90ps z 1L objemu je už atmosféry celkem obstojné a těžko se bude hledat, kde soudruzi udělali chybu :)

Každopádně 335i - N54/55 jsou celkově motory, které pokud nekoupíš s kilogramem uhlí pod ventilovým víkem, tak jsou poměrně snadno laditelné a projevem to není vůbec marné oproti atmosféře :)
Při koupi 335i jsem během jedné hodiny jel jak 330i tak 335i a ten krouťák tam dělá hrozně moc, takže volba byla jasná :twisted: :lol:
Bohužel, musíš počítat s údržbou, která se týká závad na turbech atd. takže je to trochu nákladnější, ale život je o proritách :)
Tak teď už nic nenadělám, bude pouze "330i" :-D teď už jen musím pohledat něco ohledně samosvoru, který tam dát a myslím, že to bude stačit :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#32 Příspěvek od JaraX »

já teda zas pozoruju že ty N54 díky turbům zase lépe splnují emise a nemusí se tolik trápit jizdou na záměrně chudou směs, to zas ničí katy, NOx, atd.
jednoduše řečeno myslím si že N54 vs N53 má uplně stejný náklady. v coupe bych chtěl jedině N54, v cabriu si myslím že to je jedno, jelikož tu N54 v tom člověk stejně nevyužije, to auto se kroutí atd.
ted jsem pořidil E64 645i a prostě v tom cabriu si ten motor člověk nikdy neužije tak jak v coupe, max ten zvuk.
Henry_E90
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: ned 26.06.2016 00:00

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#33 Příspěvek od Henry_E90 »

pavproch píše:- piggybag od Turner motorsport také nezvýší výkon dramaticky, ale VÝRAZNĚ pomůže potlačit negativní vlivy EUR5 (motor je dole výrazně akčnější), mám nastaveno tuning "On" a throttle response 60%
Rád bych tě poprosil, jestli bys o tom trochu víc nenapsal. Dost jsem o tom uvažoval, ale jelikož už jsem "nainvestoval" hodně peněz do předchozího auta a i když funguje dobře, tak to za to určitě nestálo, nějak mě přešla chuť. Kromě nějakého subjektivního hodnocení by mě i zajímalo, jestli jsi zkoušel s tímto nastavením projít emise? A případně jak se pohnula spotřeba? Nekoupil jsem samozřejmě šestiválec na spotřebu, ale docela by mě to zajímalo :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#34 Příspěvek od pavproch »

ref ME: jak píšu vedle, mám tam zaslepený EGR, čili přes ME sem prošel "mimotržní" cestou... čili krabičku sem na ME nechal zapnutou (lze ji snadno deaktivovat pouhým "hraním" si s pedálem plynu asi za 20 sekund...)

na spotřebu to má (pro mě) neměřitelný vliv - je mi totiž úplně u ().() esli to jede za 14.5 nebo 15 .... (naopak, sem rád, že výrazně překračuju emise CO2 Bruseli - dle vzoru prdel - navzdory)

Koupil sem to infernetu přímo od Turnerů, instalace proběhla (s pomocí autoelektrikáře, já su jen blbý žinženýr strojař) snadno a bezproblema (někde sem to tu popisoval, myslím, že akorát nehrálo barevné značení jednoho kable)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#35 Příspěvek od MattyX Moderátor »

zrovna s funkcí pigginy si u atmosféry nejsem úplně jistý, že to reálně má bez nějaké zasadní změny mechanických částí smysl ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#36 Příspěvek od pavproch »

Důvodem pro piggy u mně nebyla snaha zvýšit výkon ale potlačit negativní (letargické a chaotické quli EUR5) reakce motoru na jemnou práci s plynem v první polovině otáčkoměru, což se bezezbytku povedlo.... takže imho to smysl má a velký...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#37 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Takže důvod instalace bylo jen odstranění emisních restrikcí ... Jasný, reakci na plyn to mohlo zlepšit o tom nepochybuju, ale výkonostně je to rozdíl asi jako jet po/proti větru :twisted: :lol: :lol:
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re:

#38 Příspěvek od mykovec »

xyron píše:Turba jsou 50k. Vstriky jsou cca 30k a ty maj obe motorizace, vodni pumpa 10k (obe), civky, svicky, podvozek, hpfp, brzdy, kola a gumy atd atd .. vse obe. Je to jedno, naklady nehrajou moc roli v rozdilu... dulezity je si uvedomit jestli chci atmosferu nebo turbo ... kabria e93 se pohybujou od cca 4kil za vraky, pokud to ma nejak vypadat tak 500-mega za ojetinu. Novy turba jsou marginalie. Je nutne si uvedomit ze to auto je krasny, tezky, vykonny a clovek na nej musi mit... neni to schade..
Naprosto souhlasím, do N53 200+km jsem už nasypal tolik (a auto si chci stále nechat), že kdyby mi k tomu hypoteticky ještě přilítly turba za 50tis, už by mě to asi nijak nevzrušilo. Vzhledem k tomu, že v obou těch motorech jsou mimo zmiňovaný věci ještě třeba 3katy v řádech několika tisíců eur, který taky nevydrží věčně, na turbech to opravdu nestojí.
Uživatelský avatar
mykovec
Registrovaný
Příspěvky: 197
Registrován: stř 13.04.2016 00:00
Bydliště: České Budějovice

Re: Rada s koupi 330i nebo 335i

#39 Příspěvek od mykovec »

Henry_E90 píše:Výkon motoru se dá zvednout, ale u atmosferických motorů obecně to nedává moc (ekonomicky i funkčně) smysl. Populární jsou úpravy sání, ale nenašel jsem asi žádný kit, kde by úpravce garantoval zvýšení výkonu, a já sám jsem po instalaci velmi drahého BMW Performance sání žádnou změnu nezaznamenal. Uvažoval bych o výfuku z řady Performance, který má perfektní zvuk a zároveň se zachová komfort při nižších otáčkách. Ale výkonově bych taky nic velkého nečekal. Kompletní výměnou výfuku (od svodu až po koncovku) se dá na spoustě motorů získat výkon (třeba i 10% navíc), ale u N53 to asi nebude tak horké. Slovenská AMA například nabízí kit na míru za cenu 900 - 1300 Euro, ale v případě tohoto auta/motoru negarantují žádný nárůst výkonu, jen zlepšení zvuku a maximálně snížení hmotnosti. Sám si pohrávám s myšlenkou odlehčeného jednohmotového setrvačníku, což auto hodně oživí na nižší převodové stupně, ale zatím si do takové úpravy netroufám (motor i převodovka může takovou úpravou dost trpět). Stejně tak bych odstranil nebo vyměnil za více průchozí tzv. CDV, který způsobuje gumové chování spojky (což auto minimálně subjektivně dost zpomaluje při rychlých rozjezdech a řazení).

Nejlepší výkonový tuning 330i je ale určitě 335i - vyjde to nakonec nejlevněji a máš jistotu 100% funkčnosti ;) No a nechceš-li turbo, tak M3 - ona ta cena taky nebude o moc vyšší než hodně upravená 330i :D
Souhlasím, Performace koncový díl výfuku na N53 jsem koupil a potvrzuji, opravdu žádné navýšení výkonu se nekoná. Uvažoval jsem i o tom sání, ale tam už nevidím vůbec žádnou přidanou hodnotu, co se výkonu týče a (u výfuku se alespoň slušně změnil ten zvuk :-)
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

Re: Re:

#40 Příspěvek od xyron »

Souhlas, aktualně mám za sebou sekundární katy ... 45k bye bye ..
mykovec píše: Naprosto souhlasím, do N53 200+km jsem už nasypal tolik (a auto si chci stále nechat), že kdyby mi k tomu hypoteticky ještě přilítly turba za 50tis, už by mě to asi nijak nevzrušilo. Vzhledem k tomu, že v obou těch motorech jsou mimo zmiňovaný věci ještě třeba 3katy v řádech několika tisíců eur, který taky nevydrží věčně, na turbech to opravdu nestojí.
Odpovědět