Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
325,vykon?
O víkendu jsem dal svou 325 M50 na brzdu.. výsledek byl hnusný!!! točivý moment 212,8Nm při 4851ot/min a max výkon 167,49PS pri 6032 ot/min....
další co budu dělat je že si nechám změřit kompresi. Přes zimu bych ho chtěl nák dát do kupy... chtěl bych poradit jestli dát jinej motor třeba M52B28 a nebo něco udělat stim co tam je...

to se budu mít
. něco takového?
http://www.benone.cz/tester-komprese-benzinove-motory-3/
našel jsem tento po-piss:
Měření komprese
Jednou z diagnostických metod dávajících přesnou informaci o stavu motoru je změření kompresních tlaků v jednotlivých válcích motoru.
K měření se používá nejčastěji průmyslově vyráběný registrační měřič komprese, v němž se zjištěné hodnoty zaznamenávají na výměnnou záznamovou kartičku. Někteří motoristé používají amatérsky vyráběné měřiče, postavené, podle návodů zveřejňovaných v motoristické literatuře. Tyto měřiče jsou obvykle vyrobeny na bázi měřiče tlaku v pneumatikách. V poslední době se na trhu objevil průmyslově vyráběný měřič MK 16, vycházející také z principu běžného měřiče tlaku v pneumatikách. Jeho výrobcem je výrobní družstvo Konekta, Brno.
Kompresní tlak se měří při protáčení studeného motoru spouštěčem, při plně otevřené škrticí klapce karburátoru, nabitém akumulátoru a při vyšroubovaných zapalovacích svíčkách. Změřená hodnota má být 1,2 až 1,3 MPa. Důležitější než absolutní hodnoty však je, aby hodnoty u všech válců byly přibližně stejné. Nejvyšší přípustný rozdíl u nového motoru je asi 0,05 MPa a u motoru v provozu až 0,10 MPa.
Klesnou-li naměřené hodnoty kompresních tlaků válců pod 1 MPa, svědčí to o zhoršeném mechanickém stavu motoru - netěsné kroužky nebo ventily.
Netěsné pístní kroužky se snadno poznají podle pronikání výfukových plynů do klikové skříně motoru a odtud otevřeným víčkem nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
Jiný způsob kontroly je vstříknout do zkoumaného válce asi 3 až 5 cm3 oleje vyšší viskozity a měření opakovat. Zjistí-li se porovnáním naměřených hodnot s předchozími zlepšení, je příčinou nízkého kompresního tlaku opotřebený nebo poškozený píst, pístní kroužky nebo válec. Pokud nedojde ke zlepšení, bude pravděpodobně závada v netěsnosti ventilů nebo hlavy válců.
Pozor: Při měření kompresních tlaků je nutné dodržovat základní bezpečnostní opatření:
1. před měřením zajistit vozidlo proti pohybu;
2. před spouštěním (otáčením) motoru se přesvědčit, zda je řadicí páka v neutrální poloze;
3. zapalovací kabely vedoucí ke svíčkám umístit tak, aby jejich koncovky nebyly v blízkosti otvorů po vyšroubovaných svíčkách (nebezpečí vznícení benzínových par);
4. při měření nekouřit a nemanipulovat s otevřeným ohněm v blízkosti zkoušeného vozidla.

http://www.benone.cz/tester-komprese-benzinove-motory-3/
našel jsem tento po-piss:
Měření komprese
Jednou z diagnostických metod dávajících přesnou informaci o stavu motoru je změření kompresních tlaků v jednotlivých válcích motoru.
K měření se používá nejčastěji průmyslově vyráběný registrační měřič komprese, v němž se zjištěné hodnoty zaznamenávají na výměnnou záznamovou kartičku. Někteří motoristé používají amatérsky vyráběné měřiče, postavené, podle návodů zveřejňovaných v motoristické literatuře. Tyto měřiče jsou obvykle vyrobeny na bázi měřiče tlaku v pneumatikách. V poslední době se na trhu objevil průmyslově vyráběný měřič MK 16, vycházející také z principu běžného měřiče tlaku v pneumatikách. Jeho výrobcem je výrobní družstvo Konekta, Brno.
Kompresní tlak se měří při protáčení studeného motoru spouštěčem, při plně otevřené škrticí klapce karburátoru, nabitém akumulátoru a při vyšroubovaných zapalovacích svíčkách. Změřená hodnota má být 1,2 až 1,3 MPa. Důležitější než absolutní hodnoty však je, aby hodnoty u všech válců byly přibližně stejné. Nejvyšší přípustný rozdíl u nového motoru je asi 0,05 MPa a u motoru v provozu až 0,10 MPa.
Klesnou-li naměřené hodnoty kompresních tlaků válců pod 1 MPa, svědčí to o zhoršeném mechanickém stavu motoru - netěsné kroužky nebo ventily.
Netěsné pístní kroužky se snadno poznají podle pronikání výfukových plynů do klikové skříně motoru a odtud otevřeným víčkem nalévacího hrdla oleje na víku hlavy válců.
Jiný způsob kontroly je vstříknout do zkoumaného válce asi 3 až 5 cm3 oleje vyšší viskozity a měření opakovat. Zjistí-li se porovnáním naměřených hodnot s předchozími zlepšení, je příčinou nízkého kompresního tlaku opotřebený nebo poškozený píst, pístní kroužky nebo válec. Pokud nedojde ke zlepšení, bude pravděpodobně závada v netěsnosti ventilů nebo hlavy válců.
Pozor: Při měření kompresních tlaků je nutné dodržovat základní bezpečnostní opatření:
1. před měřením zajistit vozidlo proti pohybu;
2. před spouštěním (otáčením) motoru se přesvědčit, zda je řadicí páka v neutrální poloze;
3. zapalovací kabely vedoucí ke svíčkám umístit tak, aby jejich koncovky nebyly v blízkosti otvorů po vyšroubovaných svíčkách (nebezpečí vznícení benzínových par);
4. při měření nekouřit a nemanipulovat s otevřeným ohněm v blízkosti zkoušeného vozidla.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
http://www.tuningshop.cz/naradi-yato-toya/merici-pristroj-kompresniho-tlaku-hadicka/
např.
koupili sme si podobnej , o něco jen dražší a funguje dobře
např.

koupili sme si podobnej , o něco jen dražší a funguje dobře

E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Mě zajímá teď tohle :
http://www.tdichip.cz/individualni_upravy
přestavby na přeplňování
BMW 2.5i (M50B25): úprava na cca 400HP 149.990 Kč
To musí být asi mazec - životnost okolo 100000km tydy údajně.
http://www.tdichip.cz/individualni_upravy
přestavby na přeplňování
BMW 2.5i (M50B25): úprava na cca 400HP 149.990 Kč
To musí být asi mazec - životnost okolo 100000km tydy údajně.
Není za ty peníze lepší pořídit E36 M3? Jinak z vícero stran jsem slyšel, že namou E39 528i stojí za to vyměnit sání z E34ky. Prý je tam větší, sání se dá sehnat na vrakovišti relativně levně (2.500) Kč a pak šikovného mechanika, prý tam nesedí úplně na 100%, ale výsledek je nějakých 25 koní nahoru tedy ze 192 koní na nějakých 217. Nikdo mi teda zatím nedoporučil náporovej vzduchovej filtr (hříbek) prý je lepší vložka do klasickýho boxu např. od KN. K tomu vyjmout kaťáky, naaplikovat rezonátory a je tam zase trochu výkonu víc.
Co se týče CHIPŮ, tak si myslím, že je lepší připlatit a určitě nechat zbrzdit. Ale nejlepší je stejně koupit si M3

Co se týče CHIPŮ, tak si myslím, že je lepší připlatit a určitě nechat zbrzdit. Ale nejlepší je stejně koupit si M3


-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Perunwit píše:Mattyx: no, asi to prubnu. Ńějaká rada k tomu, fičura, speciální úskalí, tebou doporučované hodnoty u takhle starého motoru (1990)?
opojis civky , vymontujes svicku kde chces merit tlak , nasroubujes misto svicky , das plnej plyn a starujes ... pak ti na barometru vyskoci maximalni tlak , nejlepsi je to merit s nekym aby ti ukazal ze uz to netlaci vic a nemusis motat dal a podivas se koliks nameril



jj koupit dvacet let starej vylitanej M3 motor je řešení do doby než ti vylítne ojnice


E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance