o tomhle tematu neco malo vim,
V-Power diesel (VPD) se opravdu nedováží a nejspíš nikdy dovážet nebude, u nas se už nejaký ten rok vyrábí.
A vyrabi se v Kralupech, ze stejny nafty jako diesel pro jakou koli síť ČS, pouze se do ní přidávají aditiva shellu,ale jinak kvalitou se schoduje s německým i jakým koliv jiným VPD, pokud se povede uvařit . začátkem roku se začal vyrábět i ve Střelicích (Brno), co mám poslední informace, tak se tam moc nevedlo přidávatat aditiva, jednou tam toho dali hodně, jindy zase vubec, na některy čerpačky se dokonce vozíval normální diesel s nálepkou VPD, například čerpačka Ladná na D2, že jo Serifus?!
Jinak všechny nafty a benziny se vyrabí tak, že např. řepkový olej se do každé várky přidávajá přibližně, v rafinerce musí pouze dodržet dlouhodobý průměr, takže jednou na čerpačce mužete natankovat naftu s 3% řepky a jindy zase s 1%. Jediný co Shell dováží je V-Power Racing, myslím že z Regensburgu, ostatní se vaří v ČR.
U OMV si nejsem 100% jistý, ale myslím že všechna Carrera a další "srágory" se dováží, jinak klasický diesel i benzin je ten samý jako u Avanti, Shellu, Agipu, JETu atd atd.
U Totalu je to trošku jiný, ty mají rafinerku kousek za hranicema v Hartmansdorfu, takze zalezi na aktualni cene.
Kazdopadne zasobovani PHM je financne a logisticky dost slozita zalezitost, kterou je ve skratce dost složité popsat, ale u velkych siti čerpaček to vesměs funguje jak jsem napsal.
Jinak muzu potvrdit Serifusova slova, ze Extra a VPD jsou skoro totozne. I proto se produkt Extra v CR stahuje a nahrazuje se VéPéDéčkem.
To KAMIL740: ty hlavičko, jsem rád ze mate na slovensku tak pekne vycisteny nadrze, ale pletes se. I v cesku jsou krasne vycisteny a pravidelne, dokonce pravidelneji nez se na slovensku kalibruji tankovaci stojany
