Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
CZAirwolf
Registrovaný
Příspěvky: 1326
Registrován: čtv 10.05.2007 00:00

#201 Příspěvek od CZAirwolf »

Tashiro píše:
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...


Jak u ktereho auta, u E36 se klic vytahne bez problemu. Ale nastartovat to uz nedovoli.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#202 Příspěvek od Tashiro »

CZAirwolf píše:
Tashiro píše:
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...


Jak u ktereho auta, u E36 se klic vytahne bez problemu. Ale nastartovat to uz nedovoli.


Tak to jsem nevěděl... u mě to ale dělá jak jsem psal... e39
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

#203 Příspěvek od Misa Moderátor »

Tashiro píše:
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...


Mám keyless, takže klíček nosím v kabelce :lol:
Každopádně díky za info, až se mi to někdy omylem povede, dám vědět, co se stalo :oops:
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
pazda
Registrovaný
Příspěvky: 3778
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Brno - Kénig
Kontaktovat uživatele:

#204 Příspěvek od pazda »

Misa píše:Mám keyless, takže klíček nosím v kabelce :lol:
Každopádně díky za info, až se mi to někdy omylem povede, dám vědět, co se stalo :oops:
tak nepujde vytahnout z kabelky :lol:

v E34 ho taky normalne vytahnu :-)
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#205 Příspěvek od Tashiro »

Misa píše:
Tashiro píše:
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...


Mám keyless, takže klíček nosím v kabelce :lol:
Každopádně díky za info, až se mi to někdy omylem povede, dám vědět, co se stalo :oops:


Se nevytahuj nééé ))) :lol: :lol:
Uživatelský avatar
Misa Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3383
Registrován: pát 01.10.2004 00:00
Bydliště: Praha východ

#206 Příspěvek od Misa Moderátor »

Misa píše:
Tashiro píše:
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...


Mám keyless, takže klíček nosím v kabelce :lol:
Každopádně díky za info, až se mi to někdy omylem povede, dám vědět, co se stalo :oops:


tak update - už se mi to povedlo :lol: Nicméně v poloze D motor vypnout NEJDE. Na displeji mi naskočila ikona, že mám zařadit P.
E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#207 Příspěvek od miloshm »

Jaký je správný postup na kontrolu (případně dolití) oleje u 5HP30? Dělá se to při nastartovaném motoru? V jaké poloze má být volič? Díky všem za odpovědi.
misi_ce
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: ned 20.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#208 Příspěvek od misi_ce »

CZAirwolf píše:
Tashiro píše:
Misa píše:Trapnej dotaz, možná se to tu řešilo, ale nemám sílu číst 14 stran :oops:

Co se stane, když vypnu motor v poloze D nebo R? Je to nějakej průšvih? Zatím se mi to ještě nepovedlo, ale kdyby náhodou ... :lol:


Nevytáhneš klíček...


Jak u ktereho auta, u E36 se klic vytahne bez problemu. Ale nastartovat to uz nedovoli.


souhlas, u e32 to stejny. dokaze to pekne vytrestat, kdyz si neuvedomis, ze mas zarazeno treba D a starter ani neskytne. to cloveka polejva ledovej pot :D
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#209 Příspěvek od P-J »

Tak jsem dnes (už vlastně včera.... :lol: ) provedl taky výměnu oleje (vešlo tam 5.5l) a filtru v automatu na E46. Ujel jsem s tím novým olejem cca 13km a zatím jsem nepozoroval žádný rodíl v chování (uvidíme, jestli bude nějaký rodíl po delší jízdě). Stávající olej byl tmavší, ale rozhodně nebyl vyloženě černý (auto má najeto cca 165tkm). Takže to už asi někdy bylo měněno.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#210 Příspěvek od bas2 »

miloshm píše:Jaký je správný postup na kontrolu (případně dolití) oleje u 5HP30? Dělá se to při nastartovaném motoru? V jaké poloze má být volič? Díky všem za odpovědi.


Teplota oleja mezi 20 a 30 °C, motor nastartovany, auto vo vodorovnej polohe, parkrat preradit vsetky rychlosti, pri kontrole volic na P alebo N.
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#211 Příspěvek od PetacekBE »

musím u automatu při couvání z kopce zařazovat R nebo tam mohu nechat stupeň N.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#212 Příspěvek od mario42 »

PetacekBE píše:musím u automatu při couvání z kopce zařazovat R nebo tam mohu nechat stupeň N.

pokud nebudeš couvat 50 kilometrů, můžeš tam nechat N
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#213 Příspěvek od PetacekBE »

no třeba jen když couvám z parkoviště - já nevím 20 m. Díky za info.
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#214 Příspěvek od Cromoly »

jakej je nejlepsi postup u automatu s rychlym rozjezdem z mista? kdyz se pusti brzda a da plyn tak to trva nez je plnej zatah, oproti tomu kdyz se drzi brzda i plyn a pak se pusti brzda tak je to asi pro tu prevdovku docela rana... Jak to jde teda udelat co nejsetrneji ale zaroven se rozjet co nejrychlejc?
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#215 Příspěvek od jurasis »

Cromoly píše:jakej je nejlepsi postup u automatu s rychlym rozjezdem z mista? kdyz se pusti brzda a da plyn tak to trva nez je plnej zatah, oproti tomu kdyz se drzi brzda i plyn a pak se pusti brzda tak je to asi pro tu prevdovku docela rana... Jak to jde teda udelat co nejsetrneji ale zaroven se rozjet co nejrychlejc?


Manuálně za jedna a plyn z volnoběhu (automat se většinou rozjíždí z dvojky a když dáš z fleku plnej, tak ještě podřazuje, což je další prodleva a zbytečná rána). Tuhle prodlevu už musíš oželet, pokud nechceš odrovnat skříň. Na prasení je manuál... :wink:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#216 Příspěvek od mario42 »

jurasis píše:automat se většinou rozjíždí z dvojky a když dáš z fleku plnej, tak ještě podřazuje, což je další prodleva a zbytečná rána


Automat se rozjíždí normálně z jedničky, v režimu D Sport výhradně, v režimu D se někdy výjimečně rozjede i na dvojku, pokud rozpozná třeba déletrvající jízdu v měském provozu (nízké rychlosti, neustálé rozjíždění a zastavování). Pokud nemáš úplně zblblou převodovku z neustálého pozvolného posouvání městem, tak se ti při každém rychlejším startu musí rozjíždět na jedničku
Regis
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: sob 03.03.2007 01:00
Bydliště: Praha

#217 Příspěvek od Regis »

Nekde jsem mel napsanej presnej proces kterej steptronik u e39 vyhodnoti jako mestskej provoz po kterym se rozjizdi na dvojku, ale ted to nemuzu najit. :(
Je to neco jako rozjezd na 1 bez zarazeni 2, zastaveni, rozjezd, zastaveni. Nebo tak neco. A rusi se to tusim pri prekroceni nejaky rychlosti. Kazdopadne normalni rozjezd je z 1.°
Cromoly
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: sob 03.05.2008 00:00

#218 Příspěvek od Cromoly »

Diky, vyzkousim
Regis
Registrovaný
Příspěvky: 163
Registrován: sob 03.03.2007 01:00
Bydliště: Praha

#219 Příspěvek od Regis »

Ha! Eletric trasmission controll part 2; Stop and go feature:
The feature is activated by defined sequence of shifts which are as follows:
• Upshift from first to second - followed by a downshift from second to first - followed
by another upshift from first to second. This is then followed by the vehicle coming
to a complete stop.
After this sequence occurs, the transmission will stay in second gear. The AGS control has
recognized stop and go driving and this function will prevent excessive shifting during heavy
conditions. The second gear start will be cancelled when:
• The vehicle speed exceeds 40 MPH
• The throttle pedal is pressed more than 90%
• The range selector is moved to Park, Neutral, Reverse or Sport (4,3 or 2)
• The vehicle is in Sport Mode

Pokud bys potreboval preklad tak rekni. Snad to k necemu bude.
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)

#220 Příspěvek od Birkoff »

To zní zajímavě, to asi vyzkouším.
Odpovědět