Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#241 Příspěvek od Tashiro »

miloshm píše:Tak mám asi problém s převodovkou. Občas se auto nechce na D vůbec rozjet, přidám plyn a vypadá to, jako bych přitom stál na brzdě - motor zvýší otáčky, ale auto se rozjíždí velmi neochotně. Po ujetí cca 10 metrů to najednou vystřelí jak z praku a už to jede dobře. Myslel jsem si, že to dělají brzdy a dal jsem to k mechanikovi. Před chvíli volal, že brzdy jsou OK a taky zjistil, že když stojí po kopečku a dá N, tak se to rozjede a když dá D, tak se rozjet nechce. Má tady někdo podobnou zkušenost? Čím by to mohlo být? Dělá to jen občas - někdy po celonočním stání, někdy až po několika kilometrech při zastavení (třeba na křižovatce).


Být tebou zajedu hned do servisu at to otevřou, tam ti řeknou více. Zatím si nepsal, že ti to skáče do nouzového režimu, teoreticky je to dobře. Mě to dělalo to samý a šel sem na repas komplet.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#242 Příspěvek od miloshm »

Díky za odpovědi. Dolitím oleje určitě začnu, snad to pomůže. Do nouzového režimu to nepadá, řadí plynule. Repas převodovky je to poslední do čeho bych chtěl nyní investovat :(
tyufa
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: sob 25.04.2009 00:00
Bydliště: Plzeň

#243 Příspěvek od tyufa »

Zdravím.
Jak řekl kolega Pietro začal bych ti olejem.
Na E34 mně potkala stejná situace.
Ale na druhou stranu muže to bit i špatnou práci čerpadla.
Zajímavé je kde je ten olej, když tam chibi?
[/code]
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#244 Příspěvek od Pietro »

tyufa: kde je? Já měl např. prasklou hadici co jde do chladiče od automatu... zjištěno až po dolití (začalo řadit krásně) a pak výskyt louží pod autem...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#245 Příspěvek od PetacekBE »

Chalpi,jaké souvislosti musí nastat,aby automat podřadil - je mi divné že jedu s kopce,je tam zařazená rychlost,motor točí cca 1800 ot - pak při brzdím,hodí se neutrál,pak se lejce otáčky motoru zvýší na cca. 1200 ot a to je vše. Brzdný účinek motoru není vůbec znát,. Opravdu málokdy se mi stane že automat podřadí tak,že otáčky vyletí třeba nad 2000 ot. ¨Je to správně nebo si mám chystat korunky na repas :(
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#246 Příspěvek od miloshm »

U automatu s adaptivním režimem stačí "ťuknout" na pedál brzdy a mělo by to podřadit. Dle vlastní zkušenosti musím říct, že ne vždy se to podaří. Mám úspěšnost tak 70-80%.
Pokud jedeš z kopce a chceš naopak přeřadit na vyšší kvalt, tak stačí ťuknout na pedál plynu.
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#247 Příspěvek od PetacekBE »

co to znamená adaptivní režim ? mám TDS - rok 1997.
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#248 Příspěvek od miloshm »

Na displayi na přístrojovce by mělo svítit A. Ale možná to funguje i v ostatních režimech.
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#249 Příspěvek od PetacekBE »

mne tam svítí jen zařazené rychl stupně jinak nic...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#250 Příspěvek od PetacekBE »

dneska jsem na rychlostní silnici zkoušel tzv. "kick-down" - program automatu - nevěděl jsem totiž to,že za zarážkou na plyn je ještě tlačítko pro ten kick... Cumim jako prase co v tom motoru a tak "starém autě je za sílu :)
Tiff_needel
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: úte 25.11.2008 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#251 Příspěvek od Tiff_needel »

Jo to je fajn tlačítko :D :D ,rád ho překonávám :), .Ale chci se zeptatm můžu u automatu -Tiptronic prostě P R N D pak k řidiči SPORT a + - ,tak když tam mám D a jedu z kopce jestli tam můžu fouknout N a zpět D aniž bych musel zastavovat udělal jsem to u E39 a ozvala se taková rána škublo to s autem,ale Teďka u E61 to zkoušet radši nechci :D ...Má někdo zkušenost?
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#252 Příspěvek od Tashiro »

Tiff_needel píše:Jo to je fajn tlačítko :D :D ,rád ho překonávám :), .Ale chci se zeptatm můžu u automatu -Tiptronic prostě P R N D pak k řidiči SPORT a + - ,tak když tam mám D a jedu z kopce jestli tam můžu fouknout N a zpět D aniž bych musel zastavovat udělal jsem to u E39 a ozvala se taková rána škublo to s autem,ale Teďka u E61 to zkoušet radši nechci :D ...Má někdo zkušenost?


A proč s tím chceš kvrdla.... řešilo se to tu mockrát. Co třeba odtah, v manuálu ti to píšou, že na N se jezdit rozhodně moc nemá....
Tiff_needel
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: úte 25.11.2008 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#253 Příspěvek od Tiff_needel »

Tashiro píše:
Tiff_needel píše:Jo to je fajn tlačítko :D :D ,rád ho překonávám :), .Ale chci se zeptatm můžu u automatu -Tiptronic prostě P R N D pak k řidiči SPORT a + - ,tak když tam mám D a jedu z kopce jestli tam můžu fouknout N a zpět D aniž bych musel zastavovat udělal jsem to u E39 a ozvala se taková rána škublo to s autem,ale Teďka u E61 to zkoušet radši nechci :D ...Má někdo zkušenost?


A proč s tím chceš kvrdla.... řešilo se to tu mockrát. Co třeba odtah, v manuálu ti to píšou, že na N se jezdit rozhodně moc nemá....



mám potíže s AGS při jízdě z kopce,blbne mi v tom eletronika na D by to mělo správně podřadit při jízdě z kopce(aby se spustila volnoběžka s rekultivací brzdné síly),jen to mám tak rozhaprované až mi to přetáčí motor do omezovače,tak abych se tomuto vyvaroval,není to moc zdravé.
Tashiro
Registrovaný
Příspěvky: 1313
Registrován: úte 24.04.2007 00:00
Bydliště: Tashiroland

#254 Příspěvek od Tashiro »

Tiff_needel píše:
Tashiro píše:
Tiff_needel píše:Jo to je fajn tlačítko :D :D ,rád ho překonávám :), .Ale chci se zeptatm můžu u automatu -Tiptronic prostě P R N D pak k řidiči SPORT a + - ,tak když tam mám D a jedu z kopce jestli tam můžu fouknout N a zpět D aniž bych musel zastavovat udělal jsem to u E39 a ozvala se taková rána škublo to s autem,ale Teďka u E61 to zkoušet radši nechci :D ...Má někdo zkušenost?


A proč s tím chceš kvrdla.... řešilo se to tu mockrát. Co třeba odtah, v manuálu ti to píšou, že na N se jezdit rozhodně moc nemá....



mám potíže s AGS při jízdě z kopce,blbne mi v tom eletronika na D by to mělo správně podřadit při jízdě z kopce(aby se spustila volnoběžka s rekultivací brzdné síly),jen to mám tak rozhaprované až mi to přetáčí motor do omezovače,tak abych se tomuto vyvaroval,není to moc zdravé.


Zajeď na diagnostiku... nebo rovnou do prevodovka.cz, mě tam dělali repas
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#255 Příspěvek od jurasis »

Zkus dát vždycky Sport ( k sobě). Běžně tak podřazuju. Funguje mi to i u tempomatu. Pokud na dálnici zapnu paměť, auto se normálně rozjíždí. Pokud tam dám (stačí na chvilku) Sport, podřadí si a zrychluje na rychlost v paměti daleko rychleji.
N za jízdy nedávej...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Tiff_needel
Registrovaný
Příspěvky: 145
Registrován: úte 25.11.2008 01:00
Bydliště: Hradec Králové

#256 Příspěvek od Tiff_needel »

jj díky za info.zkusím to.
Prox
Registrovaný
Příspěvky: 317
Registrován: ned 30.03.2003 01:00
Bydliště: Praha

#257 Příspěvek od Prox »

na prevodovka.cz bych se vyprdnul :evil:
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#258 Příspěvek od jurasis »

Prox píše:na prevodovka.cz bych se vyprdnul :evil:


Bohužel musím souhlasit. Bylo mi tam sděleno, že moje skříň potřebuje total repas za min. 50k a nevydrží víc jak tisíc km.
Někdo jiný mi skříň vyčistil a vyměnil olej (cena za práci 2k !) a zatím 15kkm peláší jak nová... Ťuk, ťuk na pořádný dubový... 8)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Uživatelský avatar
fishmaker Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3327
Registrován: sob 15.07.2006 00:00
Bydliště: kousek za Prahou

#259 Příspěvek od fishmaker Moderátor »

2jurasis : tak prihod nejaky kontakt na dobreho prevodovkare ;)
First EX : BMW e38 740i 6/1995
Second car : BMW e66 745Li 3/2002
Third EX : BMW f01 740i 3/2009
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#260 Příspěvek od PetacekBE »

Jaký je rozdíl mezi módem "S" a módem "D" u automatu - je možné aby mód "S" umožnil rychlejší zrychlení nebo je jen na to aby převodovka řadila při vyšších točkách motoru. Díks. - E39 525 tds.
Odpovědět