Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Automatická převodovka

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
miloshm
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
Bydliště: Čejkovice
Kontaktovat uživatele:

#301 Příspěvek od miloshm »

Má někdo zkušenosti s klepáním ozývajícím se z převodovky ZF 5HP30 v e34 540i? Vím, že převodovka není v nejlepším stavu - občas pořádně nezařadí zpátečku atd. Dnes jsem si všimnul, že po nastartování se ozývá klepání z pod auta - dělá to i při stojícím vozidle a frekvence je závislá na otáčkách. Od motoru bych řekl, že to nejde. Už jsem si pořídil manuální převodovku a ve středu to dávám na předělání. Jenže teď jsem dost daleko od domu a to ještě potřebuji dojet s vozíkem. Má někdo zkušenosti - jestli se to vysype hned nebo jestli to ještě pár km vydrží? Zatím jsem s tím ujel asi 60 km a připadá mi, že je to stejné. Díky za všechny rady nebo tipy!
ownstyle
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: čtv 14.05.2009 00:00

#302 Příspěvek od ownstyle »

Takze repas v JP Transmissions hotovy. Viac najdete tu:
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=81596
bavorak260
Registrovaný
Příspěvky: 25
Registrován: úte 18.05.2010 00:00

#303 Příspěvek od bavorak260 »

V kapličce pod otáčkoměrem je displej polohy páky voliče automatické převodovky a údaje o programu elektronického systému. Příklad: (A - D).

Dotaz: Múže to být pojistkou že mi to neukazuje a kterou?Klakson mi taky nefunguje a tomu popisu v pojiskové skříňce nerozumím.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#304 Příspěvek od RuDoSh »

nevite jestli ma prevodovka ZF 4HP24 nejaky odvetravaci otvor? Mam v ni asi velky tlak a vystrelilo mi to nove gufero....
j6134
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: sob 11.07.2009 00:00

#305 Příspěvek od j6134 »

Máte někdo zkušenost s repasováním pouze měniče? Zajímá mě, jestli kvalita komponent odpovídá originálu (prý ano, v jednom servisu mi řekli, že díly berou přímo od Sachse), případně zda měl někdo s repasovaným měničem po nějaké době potíže. Můžete mi doporučit někoho, kdo to dělá (+ přibližná cena)? Jedná se mi o provedení N35 na A5S440Z z 540iA E39. Nebo kdyby se někomu válel funkční doma...
raging
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: ned 28.06.2009 00:00
Bydliště: Olomouc a Bouzov

#306 Příspěvek od raging »

kott2
Registrovaný
Příspěvky: 22
Registrován: čtv 25.03.2010 01:00

#307 Příspěvek od kott2 »

Vie niekto poradit?? automat akosi nechce preradit z 2 na 3 pri vacsej akceleracii .pokial idem v norme a nevytacam tak tam padne 3 ostatne rychlosti idu normalne .Ide o E39 525 tds sedan.
miloE39
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: sob 25.09.2010 00:00

#308 Příspěvek od miloE39 »

Mám E39 2001 Touring. No možná to je ono, ale já prostě cítím, jak auto znatelně přidá plyn, až mě zatlačí do sedačky (jen trošku samozřejmě :)) a pak nadřadí.[/quote]

Ahoj mne robi to iste.menil som olej aj filter pri 180km ked som auto kupil.normalne sa bojim co bude robit ked je bude mrznut.presne ako pises pridavam na D a plyn drzim rovnomerne a pred tym ako si preradi sa zvysia otacky.ked sa zohreje tak ok.

Este otazka nakolko to je moj prvy automat je normalne ze to tak preklzuje ked zrychlujem alebo tam je nieco pokazene co vlastne znamena prevodovka ma zamknut
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#309 Příspěvek od shwaaraa »

Čau, mám sice 2002 A6 4.2 V8 s tiptronicem, ale asi to bude spíš obecný dotaz:
Po dlouhém stání (cca 8h a více) mi poslední dobou (od začátku ranních mrazů?) po nastartování a následném přeřazení na D nebo R (cca 5s po nastartování) auto cukne. Resp. není to žádná rána, ale i přes šlápnutou brzdu auto o pár cm popojede. Tak nevím, jestli není něco špatně.
Může to být jen příčinou blbé kombinace mrtvých zadních brzd (v úterý jedu vyměnit) s 300PS a quattrem? Nebo byste hledali chybu v převodovce? Před cca 3000km jsem měnil olej a byl prej čistej bez špon a podle http://www.prevodovka.cz ve velmi nadstandardním zachovalém stavu...
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#310 Příspěvek od mario42 »

shwaaraa píše:Čau, mám sice 2002 A6 4.2 V8 s tiptronicem, ale asi to bude spíš obecný dotaz:
Po dlouhém stání (cca 8h a více) mi poslední dobou (od začátku ranních mrazů?) po nastartování a následném přeřazení na D nebo R (cca 5s po nastartování) auto cukne. Resp. není to žádná rána, ale i přes šlápnutou brzdu auto o pár cm popojede. Tak nevím, jestli není něco špatně.
Může to být jen příčinou blbé kombinace mrtvých zadních brzd (v úterý jedu vyměnit) s 300PS a quattrem? Nebo byste hledali chybu v převodovce? Před cca 3000km jsem měnil olej a byl prej čistej bez špon a podle http://www.prevodovka.cz ve velmi nadstandardním zachovalém stavu...


to co popisuješ se čas od času stává (znám to z mnoha aut, mám vypozorované že nejčastěji se to stane následující den po předchozím krátkém večerním zacouvání na parkovací místo). Pokud to nejsou vyloženě extrémně tvrdé hydraulické rázy tak bych z toho nečílil. Ty hydraulické ventily už po letech nemusí chodit tak jemně jako kdysi, můžou být už citlivější na teplotu nebo v některém místě nepatrně přidírají, ale funkce převodovky tím v zásadě ohrožena není.
shwaaraa
Registrovaný
Příspěvky: 344
Registrován: ned 18.02.2007 01:00

#311 Příspěvek od shwaaraa »

jojo, to je přesně ono. Večer si tak 8m couvnu na místo do mírného kopečka. Rázy nejsou tvrdé, je to spíš takové zhoupnutí dopředu. Převodovka má najeto 272.000km (bez repasu). Tak to jsem rád, že můžu být klidný. Díky!
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#312 Příspěvek od jiriik »

A co výměna oleje v automatu ?Provádět nebo neprovádět? A asik v servisu BMW ?
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#313 Příspěvek od jiriik »

[quote="jiriik"]A co výměna oleje v automatu ?Provádět nebo neprovádět? A asik v servisu BMW?Nebo nevíte jaká je tato firma http://www.kaps.cz/ ?
Předem děkuji.
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko

#314 Příspěvek od 3llf »

měnit,pokud jsi zručnej,zvládneš to i doma :wink:
jan93
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: sob 08.01.2011 01:00

#315 Příspěvek od jan93 »

panove nevíte nahodou kolik se leje do automatu oleje , kde koupím filtr a vyměním si ho sam jak z kontroluji kolik mam oleje v převodovce .
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#316 Příspěvek od ajfel »

zkus si to tema precist cele a vse se dozvis ... :wink:
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#317 Příspěvek od jiriik »

Ahoj, nedávno jsem nekde četl článek o automatech BMW. jsou dva druhy GM, ZF.Chtěl jsem se jen zeptat jestli někdo neví jaký mám já ve svojí E60 2003. ZF automaty jsou mnohem lepší než ty GM, tak mě to celkem zajímá :D
mario42
Registrovaný
Příspěvky: 228
Registrován: čtv 17.04.2008 00:00

#318 Příspěvek od mario42 »

jiriik píše:Ahoj, nedávno jsem nekde četl článek o automatech BMW. jsou dva druhy GM, ZF.Chtěl jsem se jen zeptat jestli někdo neví jaký mám já ve svojí E60 2003. ZF automaty jsou mnohem lepší než ty GM, tak mě to celkem zajímá :D


E60 už má výhradně ZF
jiriik
Registrovaný
Příspěvky: 655
Registrován: čtv 09.09.2010 00:00
Bydliště: Jeseník
Kontaktovat uživatele:

#319 Příspěvek od jiriik »

mario42 píše:
jiriik píše:Ahoj, nedávno jsem nekde četl článek o automatech BMW. jsou dva druhy GM, ZF.Chtěl jsem se jen zeptat jestli někdo neví jaký mám já ve svojí E60 2003. ZF automaty jsou mnohem lepší než ty GM, tak mě to celkem zajímá :D


E60 už má výhradně ZF


Moc děkuji.
jeanes
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 13.01.2011 01:00

#320 Příspěvek od jeanes »

Zdravim, mam vyhlidlou jednu E46 320d 110kW. Dnes jsem se byl v jedne projet. Je to automat z roku 2003 a stav tacho kolem 100.000km. Jizda se mi zdala celkem v poradku. Jedine co me trosku rozhodilo bylo to, ze kdyz jsem brzdil na krizovatce, tak motor jakoby nesel uplne klidne, ale "vrcel" vic nez pri volnobehu. Myslite ze je to v poradku? Za to auto nechce uplne nejmin a tak bych nerad koupil neco, co se me pak rozsype!
Moc vas prosim o nejake rady co zkusit abych zjistil jak na tom automat je - asi je to tady uz napsane ale nemam cas prolezat cele forum nebo i tohle 22 strankove vlakno...

Diky moc
Odpovědět