
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
525 TDS E34 combi-nechytá teplá


chcel by som ta poprosit, vedel by si mi preposlat tu schemu????,,ak ano tak vopred diky smrzikm@orangemail.sk
Tento problem jsem mel taky. Auto prestalo startovat teple. Zava se projevila az tehdy kdyz jsem mel sundanou hlavu. Cidlo na zhaveni bylo zrejme zaoxidovane a tak zhavilo i pri teplem motoru. Po oprave hlavy nesel motor teplej natoci (cca 10 vterin). Vyresil jsem tento problem ze jsem mu pridal predvstrik. Nesmi se mu moc pridat potom pri volnobehu houpe. Startuji jiz bez problemu.
Todle přerušování čidla teploty/at už vypínačem či přes relé/ se běžně používá u všech elektronicky řízených rotačních čerpadel.Jde o to,že při teplém startu dává pokyn řj k zmenšení startovací dávky,ale když už má vstřikovací čerpadlo ve výtlačném axiálním pístu vůli tak část dávky odejde touto vůli zpět do čerpadla a ne do válce a tudíž tím zmenšená dávka už nestačí k nastartování.Proto rozpojením čidla teploty se simuluje studený /mrazivý/start kdy je dávka max a už tolik nevadí,že část odejde vůlí.Mechanický čerpadla todle mají vyřešený tím,že vždy dávají na start max startovací dávku.Akorát tato úprava trošku způsobuje,že po startu to hodí mrak s čertem a dále to trošku snižuje životnost žhavících svíček,protože jdou při každém startu,ale na druhou stranu se nechá s takto vyběhlým čerpadlem najet ještě takových 50tis. km a možná i více. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 30
- Registrován: ned 17.07.2005 00:00
- Bydliště: Klopina /Olomoucký kraj/
smrzikm píše:chcel by som ta poprosit, vedel by si mi preposlat tu schemu????,,ak ano tak vopred diky smrzikm@orangemail.sk
OK, máš to v meilu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 259
- Registrován: pát 04.01.2008 01:00
- Bydliště: VY
- Kontaktovat uživatele:
Asi je i tím jaxe k tomu motoru člověk chová. Je to diesel a přeci jen starší konstrukce takže opatrně zahřát a pak dochladit...myslím si že tohle by mělo stačit...snažím se to dodžovat a doufám že se mi auto odmění minimálními nároky na udržbu. Ale vždy jsem měl benzín a asi pujdu zase do beneli..mám zálusk na e39 v 3.0i
dzonnek píše:Asi je i tím jaxe k tomu motoru člověk chová. Je to diesel a přeci jen starší konstrukce takže opatrně zahřát a pak dochladit...myslím si že tohle by mělo stačit...snažím se to dodžovat a doufám že se mi auto odmění minimálními nároky na udržbu. Ale vždy jsem měl benzín a asi pujdu zase do beneli..mám zálusk na e39 v 3.0i
S naftakama jezdim uz od 1991, ale pristi auto bude asi benzin. Kdysi jsem naftu kupoval za polovic nez benzin za chvili to bude obracene.
Mě se nafta už vůbec nevyplatila.TDS je pro toho kdo jezdí dálky a hafo kiláků.Já najezdim 90 % po městě a kolem 15 tis ročně takže neni co řešit.523i ideál,jsem z něj nadšenej.Jede krásně a moc nežere.Motor u TDS se ani neohřál než jsem dojel do práce.Samej studenej start a popojíždění po městě pro TDS neni.
mari píše:Mě se nafta už vůbec nevyplatila.TDS je pro toho kdo jezdí dálky a hafo kiláků.Já najezdim 90 % po městě a kolem 15 tis ročně takže neni co řešit.523i ideál,jsem z něj nadšenej.Jede krásně a moc nežere.Motor u TDS se ani neohřál než jsem dojel do práce.Samej studenej start a popojíždění po městě pro TDS neni.
To mas pravdu v tvem pripade to asi nema smysl. Ja jsem kdysi za dva roky najel 140k ted uz taky najedu jen 20k