jasne že mám záujem, ked to funguje. Viem že to ide spraviť aj na vypínač, ale ked to dokáže automaticky tak to je pohodlnejšie. Budem ti vďačný husky@post.sk
Podle mě je shodné, není to nic složitého, + a - za zapalováním a přerušit drát od čidla teploty.
Návod je v polštině na všechny motory 2,5 tds stejný, jelikož jsem mu nerozuměl, tak jsem se sním domluvil a on mi poslal to schema.
Tento problem jsem mel taky. Auto prestalo startovat teple. Zava se projevila az tehdy kdyz jsem mel sundanou hlavu. Cidlo na zhaveni bylo zrejme zaoxidovane a tak zhavilo i pri teplem motoru. Po oprave hlavy nesel motor teplej natoci (cca 10 vterin). Vyresil jsem tento problem ze jsem mu pridal predvstrik. Nesmi se mu moc pridat potom pri volnobehu houpe. Startuji jiz bez problemu.
Todle přerušování čidla teploty/at už vypínačem či přes relé/ se běžně používá u všech elektronicky řízených rotačních čerpadel.Jde o to,že při teplém startu dává pokyn řj k zmenšení startovací dávky,ale když už má vstřikovací čerpadlo ve výtlačném axiálním pístu vůli tak část dávky odejde touto vůli zpět do čerpadla a ne do válce a tudíž tím zmenšená dávka už nestačí k nastartování.Proto rozpojením čidla teploty se simuluje studený /mrazivý/start kdy je dávka max a už tolik nevadí,že část odejde vůlí.Mechanický čerpadla todle mají vyřešený tím,že vždy dávají na start max startovací dávku.Akorát tato úprava trošku způsobuje,že po startu to hodí mrak s čertem a dále to trošku snižuje životnost žhavících svíček,protože jdou při každém startu,ale na druhou stranu se nechá s takto vyběhlým čerpadlem najet ještě takových 50tis. km a možná i více.
takže tohle řešení problému je jen přesunutí na pozdější dobu. Ale tak když už se člověku nechce do toho investovat..zase nevýhoda pro případného zájemce..
Já ho mám již 11let, poopravoval jsem to co předchozí majitel zanedbal a jsem spokojen, samozřejmě jsou věci co se opotřebují provozem, ale to je u každého auta.
Ja si take nemuzu stezovat. Mam uz druhe tds a jedine co jsem na obou opravoval je praskla hlava, silenbloky na litinovejch ramenou na predni naprave, desticky a olej. A to jedno melo najeto 270k a druhe ma 300k
Asi je i tím jaxe k tomu motoru člověk chová. Je to diesel a přeci jen starší konstrukce takže opatrně zahřát a pak dochladit...myslím si že tohle by mělo stačit...snažím se to dodžovat a doufám že se mi auto odmění minimálními nároky na udržbu. Ale vždy jsem měl benzín a asi pujdu zase do beneli..mám zálusk na e39 v 3.0i
dzonnek píše:Asi je i tím jaxe k tomu motoru člověk chová. Je to diesel a přeci jen starší konstrukce takže opatrně zahřát a pak dochladit...myslím si že tohle by mělo stačit...snažím se to dodžovat a doufám že se mi auto odmění minimálními nároky na udržbu. Ale vždy jsem měl benzín a asi pujdu zase do beneli..mám zálusk na e39 v 3.0i
S naftakama jezdim uz od 1991, ale pristi auto bude asi benzin. Kdysi jsem naftu kupoval za polovic nez benzin za chvili to bude obracene.
Mě se nafta už vůbec nevyplatila.TDS je pro toho kdo jezdí dálky a hafo kiláků.Já najezdim 90 % po městě a kolem 15 tis ročně takže neni co řešit.523i ideál,jsem z něj nadšenej.Jede krásně a moc nežere.Motor u TDS se ani neohřál než jsem dojel do práce.Samej studenej start a popojíždění po městě pro TDS neni.
mari píše:Mě se nafta už vůbec nevyplatila.TDS je pro toho kdo jezdí dálky a hafo kiláků.Já najezdim 90 % po městě a kolem 15 tis ročně takže neni co řešit.523i ideál,jsem z něj nadšenej.Jede krásně a moc nežere.Motor u TDS se ani neohřál než jsem dojel do práce.Samej studenej start a popojíždění po městě pro TDS neni.
To mas pravdu v tvem pripade to asi nema smysl. Ja jsem kdysi za dva roky najel 140k ted uz taky najedu jen 20k