Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530D - Žere Frifex, netopí

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ivan530d
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: úte 14.09.2010 00:00

#1 Příspěvek od Ivan530d »

Zdravím mám problém, auto mi žere fridex a to poměrně dost, ted naposled jsem dolil do expansky (cca 3litry), a po 300km Check Coolant Level, občas auto netopí - když je málo fridexu tak vůbec, jinak topi i při dostatku vody poměrně málo... Jenže fridex nikde neteče pod autem nejsou kaluže, tak kam se může ztrácet...
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#2 Příspěvek od E30STORM »

Hlava dolů , nejspíš těsnění.nebo Špatné víčko ,taky mi to dělalo ,ale na druhou stranu aspoň mi to topilo.Začni tím nejlevnějším,originál víčko v BMW cca 300kč.
Eks
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 04.12.2007 01:00

#3 Příspěvek od Eks »

Podívej se jakou máš hladinu oleje a ještě zespodu na víčko oleje, jestli na něm není taková bílá emulse. Pokud je nebo pokud se zvýšila hladina oleje tak asi teče Fridex do oleje. Může to téct i do válce, ale pak by se hodně kouřilo z výfuku. Když ne tak to může být to víčko expanzky které neudrží přetlak. V jakém stavu máš "O" kroužky na víčku? Ten únik je značný, neteče ti náhodou vodní pumpa?
Zdeněk
eEDOo
Registrovaný
Příspěvky: 20
Registrován: stř 08.12.2010 01:00
Bydliště: Slovakia, Zilina

#4 Příspěvek od eEDOo »

hi,
ja som mal nieco podobne na mojej ex alhambre. Zavada bola s prasknutom tesneni pod hlavou. Zralo mi to cca 1l vody na 200km. Hlavne mimo mesta, ked boli vyssie otacky, system sa natlakov a potom tlacilo vodu do valca. Niekedy mal motor nepravidelny chod, (asi natiekla voda do valca a ta sa nedala potom stlacit, tak trhlo celym motorom). Tiez nikde ani kvapky. Len sa mi zdalo ze troska viac dymi, ale nie moc. a predsa to tieklo do valca.

Pozri ci ti netlakuje doievacia nadoba, ked otvoris dolievaci otvor a aj ako uz bolo spomenute, ci neni taky dobiela povlak na veku od oleja.

PS: ak stracas tak vela vody (3 litre je fakt dost, neviem, ci nahodou neni cely objem okolo 7l, to by si mal stratu cca 50%) a auto ti vobec nekuri (tj. neprudi ziadna voda medzi motorom a vyparnikom v klime) tak ti hrozi prehriatie motora, co moze mat za nasledok prasknutie hlavy!!! a to uz moze byt celkom financne nakladne. Radsej moc na tom nejazdi.
Ivan530d
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: úte 14.09.2010 00:00

#5 Příspěvek od Ivan530d »

Díky za rady taky to tipuju na těsnění pod hlavou, nejezdím s tim.. Zítra jde do servisu tak uvidím a dám vědět...
tonyand
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: pon 29.11.2010 01:00

#6 Příspěvek od tonyand »

Cauky. Jestli se ti straci voda a olej tak to vypada na tesneni. Zaskrabavam motory do roviny tu cast kde jsou valce. Z vlastnich zkusenosti doporucuji motor prerovnat. Jestli ti v servisu reknou ze to je zbytecne tak stim nemaji zkusenost. Delam to i v autorizovanych servisech a i pro firmu ktera se zabyva pujcovanim zavodnich aut na rally. Posilam i fotky jak to vypada takovy motor kteremu odeslo tesneni. Jsem ze Zlinskeho kraje. Jestli budes chtit pomoct nebo mit nejake otazky tak se muzes ozvat 608 828 871
Přílohy
motor po zaškrabáním.jpg
motor po zaškrabáním.jpg (154.84 KiB) Zobrazeno 289 x
motor před zaškrabáním.jpg
motor před zaškrabáním.jpg (141.67 KiB) Zobrazeno 289 x
H
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: ned 05.12.2010 01:00

#7 Příspěvek od H »

Ahoj,
mám E39 525 tds, taky se mi stává něco podobného... topení topí jak kdy (např jedu do obchodu a topení topí, jedu z obchodu a nic). Dělá to až teď v těch mrazech, dolíval jsem Fridex do -60ti a taky trochu ubývá. Když jsme to nechali stát dvě hodiny v garáži, tak zase topilo normálně, nikde na zemi žádná kaluž. Auto vůbec nekouří. Je možné že by voda utíkala někde kolem nějaké hadice? Na kolik přibližně vyjde výměna těsnění hlavy ?
aristoloser
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: pon 07.04.2008 00:00
Bydliště: u phy

#8 Příspěvek od aristoloser »

523 e39 -taky mi mizí fridex,cca 2deci /100 km ,trochu smrad z výfuku.víčko od motoru má bíložlutej šlem.topení topí na 100 procent,teplota ok,olej lehce ubývá. takže těsnění také?kolik obnáší cca oprava? díky
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko

#9 Příspěvek od 3llf »

to může být více možností.....např. těsnění pod hlavou,hlava,vodní pumpa,termostat nebo taky ta příruba co je pod sáním přidělaná na motor jak z ní vede hadice do chladiče,nebo jestli ti třeba přibejvá olej,tak ještě olejovej chladič a nebo v tom nejhorším případě jako sem to teď řešil já prasklej blok,já měl třeba prasklou vložku ve válci = nový motor :wink:
Levrone
Registrovaný
Příspěvky: 161
Registrován: úte 05.02.2008 01:00

#10 Příspěvek od Levrone »

Ahoj. To muze byt fakt mraky pricin ale kolega taky doleval porad vodu/Fridex do systemu a po 1 mesici/cca 300km napis na BC. Pak se na to vykaslal rok nic nedoleval napis porad svitil a vody porad stejne (jako ze kapku ubylo ale uz to stacilo na signalizaci na BC) :o :o :o :o :o takze asi vicko upoustelo ze startu vic nez melo pak se to uklidnilo-motor 4,4 V8 Benzin.
Odpovědět