Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530D - Žere Frifex, netopí
Zdravím mám problém, auto mi žere fridex a to poměrně dost, ted naposled jsem dolil do expansky (cca 3litry), a po 300km Check Coolant Level, občas auto netopí - když je málo fridexu tak vůbec, jinak topi i při dostatku vody poměrně málo... Jenže fridex nikde neteče pod autem nejsou kaluže, tak kam se může ztrácet...
Podívej se jakou máš hladinu oleje a ještě zespodu na víčko oleje, jestli na něm není taková bílá emulse. Pokud je nebo pokud se zvýšila hladina oleje tak asi teče Fridex do oleje. Může to téct i do válce, ale pak by se hodně kouřilo z výfuku. Když ne tak to může být to víčko expanzky které neudrží přetlak. V jakém stavu máš "O" kroužky na víčku? Ten únik je značný, neteče ti náhodou vodní pumpa?
Zdeněk
Zdeněk
hi,
ja som mal nieco podobne na mojej ex alhambre. Zavada bola s prasknutom tesneni pod hlavou. Zralo mi to cca 1l vody na 200km. Hlavne mimo mesta, ked boli vyssie otacky, system sa natlakov a potom tlacilo vodu do valca. Niekedy mal motor nepravidelny chod, (asi natiekla voda do valca a ta sa nedala potom stlacit, tak trhlo celym motorom). Tiez nikde ani kvapky. Len sa mi zdalo ze troska viac dymi, ale nie moc. a predsa to tieklo do valca.
Pozri ci ti netlakuje doievacia nadoba, ked otvoris dolievaci otvor a aj ako uz bolo spomenute, ci neni taky dobiela povlak na veku od oleja.
PS: ak stracas tak vela vody (3 litre je fakt dost, neviem, ci nahodou neni cely objem okolo 7l, to by si mal stratu cca 50%) a auto ti vobec nekuri (tj. neprudi ziadna voda medzi motorom a vyparnikom v klime) tak ti hrozi prehriatie motora, co moze mat za nasledok prasknutie hlavy!!! a to uz moze byt celkom financne nakladne. Radsej moc na tom nejazdi.
ja som mal nieco podobne na mojej ex alhambre. Zavada bola s prasknutom tesneni pod hlavou. Zralo mi to cca 1l vody na 200km. Hlavne mimo mesta, ked boli vyssie otacky, system sa natlakov a potom tlacilo vodu do valca. Niekedy mal motor nepravidelny chod, (asi natiekla voda do valca a ta sa nedala potom stlacit, tak trhlo celym motorom). Tiez nikde ani kvapky. Len sa mi zdalo ze troska viac dymi, ale nie moc. a predsa to tieklo do valca.
Pozri ci ti netlakuje doievacia nadoba, ked otvoris dolievaci otvor a aj ako uz bolo spomenute, ci neni taky dobiela povlak na veku od oleja.
PS: ak stracas tak vela vody (3 litre je fakt dost, neviem, ci nahodou neni cely objem okolo 7l, to by si mal stratu cca 50%) a auto ti vobec nekuri (tj. neprudi ziadna voda medzi motorom a vyparnikom v klime) tak ti hrozi prehriatie motora, co moze mat za nasledok prasknutie hlavy!!! a to uz moze byt celkom financne nakladne. Radsej moc na tom nejazdi.
Cauky. Jestli se ti straci voda a olej tak to vypada na tesneni. Zaskrabavam motory do roviny tu cast kde jsou valce. Z vlastnich zkusenosti doporucuji motor prerovnat. Jestli ti v servisu reknou ze to je zbytecne tak stim nemaji zkusenost. Delam to i v autorizovanych servisech a i pro firmu ktera se zabyva pujcovanim zavodnich aut na rally. Posilam i fotky jak to vypada takovy motor kteremu odeslo tesneni. Jsem ze Zlinskeho kraje. Jestli budes chtit pomoct nebo mit nejake otazky tak se muzes ozvat 608 828 871
- Přílohy
-
- motor po zaškrabáním.jpg (154.84 KiB) Zobrazeno 290 x
-
- motor před zaškrabáním.jpg (141.67 KiB) Zobrazeno 290 x
Ahoj,
mám E39 525 tds, taky se mi stává něco podobného... topení topí jak kdy (např jedu do obchodu a topení topí, jedu z obchodu a nic). Dělá to až teď v těch mrazech, dolíval jsem Fridex do -60ti a taky trochu ubývá. Když jsme to nechali stát dvě hodiny v garáži, tak zase topilo normálně, nikde na zemi žádná kaluž. Auto vůbec nekouří. Je možné že by voda utíkala někde kolem nějaké hadice? Na kolik přibližně vyjde výměna těsnění hlavy ?
mám E39 525 tds, taky se mi stává něco podobného... topení topí jak kdy (např jedu do obchodu a topení topí, jedu z obchodu a nic). Dělá to až teď v těch mrazech, dolíval jsem Fridex do -60ti a taky trochu ubývá. Když jsme to nechali stát dvě hodiny v garáži, tak zase topilo normálně, nikde na zemi žádná kaluž. Auto vůbec nekouří. Je možné že by voda utíkala někde kolem nějaké hadice? Na kolik přibližně vyjde výměna těsnění hlavy ?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: pon 07.04.2008 00:00
- Bydliště: u phy
to může být více možností.....např. těsnění pod hlavou,hlava,vodní pumpa,termostat nebo taky ta příruba co je pod sáním přidělaná na motor jak z ní vede hadice do chladiče,nebo jestli ti třeba přibejvá olej,tak ještě olejovej chladič a nebo v tom nejhorším případě jako sem to teď řešil já prasklej blok,já měl třeba prasklou vložku ve válci = nový motor 

Ahoj. To muze byt fakt mraky pricin ale kolega taky doleval porad vodu/Fridex do systemu a po 1 mesici/cca 300km napis na BC. Pak se na to vykaslal rok nic nedoleval napis porad svitil a vody porad stejne (jako ze kapku ubylo ale uz to stacilo na signalizaci na BC)
takze asi vicko upoustelo ze startu vic nez melo pak se to uklidnilo-motor 4,4 V8 Benzin.




