Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF 530d E60

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
bombay
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: úte 27.12.2011 01:00

#1 Příspěvek od bombay »

Zdravím všechny,
na autě mi vyskočila hláška(viz. obrázek)

Obrázek

Pročítal jsem fórum, volal do BMW servisu, ale každý říká něco jiného....
Auto jezdí převážně kratší vzdálenosti ve městě, má najeto cca 98000km, což se mi zdá málo na výměnu. Pomůže jet to provětrat na dálnici? Nebo něco jiného?

Díky moc všem...
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#2 Příspěvek od rooc »

jel bych se pojet..ale ne zas jen kousek
mari
Registrovaný
Příspěvky: 1143
Registrován: pát 04.01.2008 01:00

#3 Příspěvek od mari »

Kolik km ti ukazuje idrive do výměny DPF filtru? Chce to vzít zregenerovat někam na dálnici nebo rychlostní silnici. Jet aspoň 10-15 minut stabilně v otáčkách 2-2,5 tisíce.
Kejmar
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: pát 28.12.2007 01:00

#4 Příspěvek od Kejmar »

Zdravím,

mě už taky píše systém chybu PDF. Zkoušel sem jet 100 km ustálenou rychlostí cca 100km/h aby se filtr zregeneroval, ale nepomohlo. Zatim na to kašlu, protože nemám čas a peníze, ale filtr vyměnim. Auto má najeto cca 211 tis takže má nárok. Je fakt, že lítá z 80% dálnici. U tebe to hlasí poměrně brzo, ale jestli jezdíš fakt krátký trasy.... Zkusil bych udělat tu regeneraci a uvidíš, za to nic nedáš.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#5 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

A nebo je těch najetejch 98 tisíc utopie
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#6 Příspěvek od Miguel »

Spíš je problém to ježdění po městě, filtr nemá šanci se zregenerovat a jenom se zanáší. Povel k odpálení (vyčištění) se dá aktivovat přes diagnostiku a pak je potřeba dodržet podmínky (rychlostní) aby k tomu došlo. Ovšem jde o to jestli to pomůže, záleží na stavu toho DPFka.
Couloo
Registrovaný
Příspěvky: 417
Registrován: stř 21.01.2009 01:00
Bydliště: Ostrava

#7 Příspěvek od Couloo »

Jj, hlavní problém jsou právě ty krátké vzdálenosti. Už jsem zažil auto, kde DPF odešlo po 65 000km. Jezdilo to od novoty pouze asi 10km denně. Do práce a z práce.Ten filtr prý začne teprve plnit svou funkci až se auto zahřeje na provozní teplotu.
bombay
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: úte 27.12.2011 01:00

#8 Příspěvek od bombay »

iDrive ukazuje výměnu až ve 120tis. km.

V sobotu to pojedu prohnat, zatím díky
bmwbros
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: úte 27.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od bmwbros »

mne to tiež v iDrive vypisuje denne , tak po prejdení 3km...ked zas zastanem a vypnem motor a znovu naštartujem tu chybu nevypisuje, až znova po prejdení tak 3km. Už tomu bude mesiac čo to začalo, a pritom som už dvakrát poriadne prevetral ,,bimmera,, po diaľniciach v Rakusku. Neviem či tá samotná regenerácia DPF už prebehla, výkon motora je stála rovnako silný ako bol. Do výmeny DPF mi iDrive píše ešte 140000km. Musím zájsť na diagnostiku, možno snímače sondy v DPF budu vadne. A ak nie tak ho dám vyčistiť alebo rovno odpáliť a zahodiť :D a bude pokoj :wink:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Jendix »

Už jsem to tu jednou někde psal, filtr se nechá vyčistit. Jsou na to různý prostředky, po demontáži filtru se naleje prostředek na vyčištění a nechá se určitý čas působit, pak se vabkou a vařicí vodou vypláchne.

Jinak na toyota foru jsem četl jednou něco o používané naftě, premiové a lepší nafty (Verva diesel apod.) - jestli se nepletu, jejich užívání BMW nedoporučuje - mohou způsobit zvýšené zanášení filtru (jeden člověk to tam přímo popisoval tak, že po natankování a projetí na normální nafty se DPF úspěšně vypálil a kontrolka zhasla)
originalbmwparts
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 08.09.2011 00:00

#11 Příspěvek od originalbmwparts »

Čištění je jedna věc ale povětšinou má malý nebo krátkodobý efekt, o tomto zde bylo napsáno již mnoho řádků. Já spolupracuji s jednou firmou kde se DPF/FAP prostě a jednoduše vykuchá a v řj se změní nastavení aby to nepočítalo s tlaky před a za filtrem. Vozidla pak jezdí bez problémů, zajímavé je že většina projde běžnýma emisema bez problémů. to že si při plném plynu zakouří jak po lehkém chipu to je dle mě jediné mínus. navíc se sníží spotřeba většinou o 0,5-1L
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

originalbmwparts píše:Čištění je jedna věc ale povětšinou má malý nebo krátkodobý efekt, o tomto zde bylo napsáno již mnoho řádků. Já spolupracuji s jednou firmou kde se DPF/FAP prostě a jednoduše vykuchá a v řj se změní nastavení aby to nepočítalo s tlaky před a za filtrem. Vozidla pak jezdí bez problémů, zajímavé je že většina projde běžnýma emisema bez problémů. to že si při plném plynu zakouří jak po lehkém chipu to je dle mě jediné mínus. navíc se sníží spotřeba většinou o 0,5-1L


O tom že by to mělo krátkodobý efekt jsem ještě neslyšel. V principu je filtr v podstatě bez opotřebení. Problém u něj po čase nastává že se v některých místech přicpe, což lze vyřešit právě chemií.

A co se týče demontáže filtru, bojím se že jednou přijde doba, kdy všichni kdo maji filtr venku, ho tam budou zase hodně rychle nandavat, protože po tom prostě na technickej půjdou (jako třeba HID sady výbojek). Nevím jak je to u nás s policajtama, zda můžou např. auto odstavit za účelem přezkoušení tech. stavu, ale jsou země kde to pro policii není problém a pokud to lidi budou takhle obcházek, je docela logický že se proti tomu něco podnikne.

Já mám filtr čištěnej před 20tkm a zatím bez jakýhkoliv problémů.
originalbmwparts
Registrovaný
Příspěvky: 89
Registrován: čtv 08.09.2011 00:00

#13 Příspěvek od originalbmwparts »

Tak asi opět záleží na tom kdo a jak to čistí.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#14 Příspěvek od rooc »

Jendix píše:Už jsem to tu jednou někde psal, filtr se nechá vyčistit. Jsou na to různý prostředky, po demontáži filtru se naleje prostředek na vyčištění a nechá se určitý čas působit, pak se vabkou a vařicí vodou vypláchne.

Jinak na toyota foru jsem četl jednou něco o používané naftě, premiové a lepší nafty (Verva diesel apod.) - jestli se nepletu, jejich užívání BMW nedoporučuje - mohou způsobit zvýšené zanášení filtru (jeden člověk to tam přímo popisoval tak, že po natankování a projetí na normální nafty se DPF úspěšně vypálil a kontrolka zhasla)



takže mi hcceš říct že já jak kokot jezdím na vervu diesel a omw maxxmotion :-) a ještě tomu škodím..., ok tak to asi začnu tahat někde z traktorů....no to je fakt gól...zasrané auta :-)
Uživatelský avatar
scooter_x
Registrovaný
Příspěvky: 523
Registrován: ned 15.05.2011 00:00
Bydliště: Německo, Františkovy Lázně, Praha, Kolín

#15 Příspěvek od scooter_x »

Jedno je lepší pro DPF, druhé je lepší pro vstřiky. Teď si vyber, co chceš měnit a řešit raději...;)
pindour
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 25.03.2005 01:00
Bydliště: na samotě
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od pindour »

Teď jsem chipoval a odstraňoval DPF na e61 525d, 2007, a spotřeba šla o 1,5l dolu. Docela jsem na to zůstal koukat, že to kleslo o tolik.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#17 Příspěvek od rooc »

jestli nebude celé ukurvené dpf fakt lepší šmignout flexou a hodit do šáší.., jezdím jen na kvalitní naftu a do té ať je léto nebo zima ještě cpu aditiva.., raděj dobře pro motor než takovou minžárnu :mad:
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Jendix »

pindour píše:Teď jsem chipoval a odstraňoval DPF na e61 525d, 2007, a spotřeba šla o 1,5l dolu. Docela jsem na to zůstal koukat, že to kleslo o tolik.


kamarád má to samé co ty a bez chipu s DPF jezdí kolem 6,5-7litrů.. v tvým případě bys musel jezdit za 5litrů, což se mi zdá trochu neuvěřitelný...

jen tak pro zajímavost, na kolik jsi chipnul? případně kde?
pindour
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 25.03.2005 01:00
Bydliště: na samotě
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od pindour »

tu úpravu jsem dělal na cizím autě, úprava na 168kW, spotřeba dle majitele 5L. Ke mně jel 100km trasu za 6,5L, zpět za 5L a prej nijak nešetřil a zkoušel i co dá. taky se mi to zdálo neuvěřitelný, ale DPF asi dělá dost.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Jendix »

pindour píše:tu úpravu jsem dělal na cizím autě, úprava na 168kW, spotřeba dle majitele 5L. Ke mně jel 100km trasu za 6,5L, zpět za 5L a prej nijak nešetřil a zkoušel i co dá. taky se mi to zdálo neuvěřitelný, ale DPF asi dělá dost.


no opravdu neuvěřitelný, ale posuzovat to na 100km mi přijde trochu ukvapený.. jsou trasy (např. tábor - čb) kdy cestou tam mám spotřebu o 0,5-1 nižší.. je to dáno terénem.. jako další věc je přesnost palubního počítače... u mě po chipu ukazuje malinko míň než je realita..
Odpovědět