Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

demontáž vstřikovacího čerpadla E39 525Tds

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#41 Příspěvek od oldaf »

Přitáhni si k bloku čerpadlo jen zlehka jedním šroubem, nastartuj a poklepem kladivem přes třeba dřěvěnej špalík přiklápěj čerpadlo k motoru, jakmile uslyšíš že zvuk motoru jakoby ztvrdnul tak čerpadlo vrať zlehka poklepem trochu zpět, aby ten tvrdší zvuk zmizel. Utáhni čerpadlo a můžeš vyrazit :D Jak píše Beny, i skoro hluchej to naladí
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#42 Příspěvek od JanV »

Tak jsem to udělal dneska ráno :) Vzal jsem si delší kovovou tyč, vzepřel jí mezi motor a čerpadlo a lehce s ním pootáčel. Podle hluku a hlavně kouře. Sice nejlíp startovalo čerpadlo hned u motoru, ale byl to kouřovod :) Takže jsem předvstřik ubíral, od motoru. Trošku huř startuje, tak během 2 sekund. ale je tichej a skoro nekouří. Mám to v garáži, takže i malej kouř poznám.

Paráda :)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#43 Příspěvek od starynovy »

no a jak to jede!? :D
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#44 Příspěvek od JanV »

Je to v prčicích... :/ Jede to dobře, ale zvuk je špatnej, není pravidelnej.
Zespod z motoru jde pravidelnej zvuk, ale zvršku né.
S většíma otáčkama je tam až kovově tukající zvuk. Vůbec mě nenapadá co s tím.
- čerpadlo je nastavené skoro najmenší předstřik co to šlo. Ještě s ním můžu zpátky, ale pak to kouřilo.
- Rozvody jsou přesně nastavené, v pravo u sání a vstřiků jsem podložil přípravek o 4,5mm
- ještě mě napadá že by nešel některej válec ale jak to poznám ? :)

obávám se že přez 20 hodin práce to půjde nakonec do servisu :/
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#45 Příspěvek od starynovy »

to sa mi nezda s tym predvstrekom, cim mensi je tym viac to huli, naopak cim vacsi, tym menej huli, a je tvrdsi chod..
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#46 Příspěvek od JanV »

tak jsem to nahrál, ale kvalita je bídná :/
http://www.ulozto.cz/xMjw4h1/video0002-3gp
v půjce videa přidám plyn na cca 1500 otáček a držím ho stále stejně.

Ale myslím že z toho nic nepoznáte :)
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#47 Příspěvek od starynovy »

no tak to vazne nie :D:D
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#48 Příspěvek od oldaf »

to mělo bejt jinde
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#49 Příspěvek od JanV »

Tak dle servisu jsou bouchlé ventily. Přivezl jsem to zase domů, mám sundat hlavu a kouknout jestli budou obtisky na válcích.

Prý 2 přeskočené zuby jsou u BMW už hodně. Jsou naražené a nestíhaj se prej vracet, to dělá ten rámus. A já to chtěl jen zpravit a prodat :/
Tumon
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: ned 19.10.2008 00:00

#50 Příspěvek od Tumon »

A kolik bys za to auto v tomhle stavu chtěl :?:
Jedno TDSo se mi válí na dílně.
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#51 Příspěvek od JanV »

No vzhledem k tomu že mu jinak nic není, a cenově jsou ty auta kolem 50-60k tak pod 45 to prodat nemůžu. No ale už je to zas rozebrané :) Už jen šrouby k hlavě a hlava de dolů.
JanV
Registrovaný
Příspěvky: 17
Registrován: úte 04.09.2012 00:00

#52 Příspěvek od JanV »

Mám na vás docela zásadní dotaz :)
Jakej je utahovací moment na šroubech hlavy ?

A podařilo se vám někde sehnat tu torx-ovou matici na tyhle šrouby ? 14" je malá, 16" má vůli a 15" se prej nevyrábí... :/ Jako pujde to tou 16" ale je to prasárna...

dík
edob
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 13.05.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#53 Příspěvek od edob »

Keď už je tu toľko o tom čerpadle, mám jeden dotaz. Nevie niekto poradiť ako pretesniť holender s káblami na čerpadle? Slzí mi tade nafta. Sú tam 4 skrutky, ktoré sa dali pritiahnuť asi o 1/4 otáčky, ale nepomohlo to. Čerpadlo by som nechcel vyberať, ale neviem ako sú tie káble v čerpadle pripojené, je tam nejaký konektor?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#54 Příspěvek od beny-maser »

počítej s tím ,že budeš muset přetěsnit celé čerpadlo,když přetěsníš pouze tohle tak za 14 dní budeš dělat další,ta guma je tam už tvrdá jak plast.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#55 Příspěvek od beny-maser »

JanV píše:Mám na vás docela zásadní dotaz :)
Jakej je utahovací moment na šroubech hlavy ?

A podařilo se vám někde sehnat tu torx-ovou matici na tyhle šrouby ? 14" je malá, 16" má vůli a 15" se prej nevyrábí... :/ Jako pujde to tou 16" ale je to prasárna...

dík

Když si koupíš nové těsnění tak tam je přímo papír jak to utáhnout,osobně to dotahuju max na 140Nm, protože nové šrouby nekupuju a víc mám strach.
Je tam torx E14-koupíš ho v každém lepším železářství nebo autodílech,normálním ořechem utahovat hlavu je fakt prasárna, ořech 15mm se vyrábí úplně normálně a je v každé lepší i čínské golasadě.Momentálně jsou v nabídce sady,kde jsou ořechy upravené jak na normální šrouby tak na torxy, ale hlavu jsem s tím ještě neutahoval, na ostatní věcy to stačí v pohodě.
edob
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: ned 13.05.2007 00:00
Kontaktovat uživatele:

#56 Příspěvek od edob »

beny-maser píše:počítej s tím ,že budeš muset přetěsnit celé čerpadlo,když přetěsníš pouze tohle tak za 14 dní budeš dělat další,ta guma je tam už tvrdá jak plast.

Asi to tak bude, ale kým budem musieť pretesniť celé čerpadlo rád by som vyriešil aspoň toto a neviem, či tam niečo nepokazím, keď to budem dávať dole. Preto by som rád vedel ako sú drôty pripojené, je tam konektor, dá sa jednoducho dať dole? Aké je tam tesnenie, nejaký O-krúžok, alebo špeciálny výlisok? Neexistuje k tomu nejaký obrázok zostavy? V ETK-čku som nič nenašiel. Vieš mi s tým pomôcť?
Nikolas525
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: sob 13.10.2012 00:00

#57 Příspěvek od Nikolas525 »

Ahoj. Prosím, jak vypada přípravek na vačku ktery se z jedné strany podkládá kvůli vytahanému řetězu?[/url]
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#58 Příspěvek od ThatsMe »

Dával jsem to do technických dotazů asi rok a půl zpátky, hledej tam.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#59 Příspěvek od oldaf »

přípravek
Přílohy
beznzvuut.jpg
beznzvuut.jpg (108.74 KiB) Zobrazeno 92 x
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#60 Příspěvek od ThatsMe »

Tady je ten můj, je to včetně rozměrů:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Odpovědět