Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
spolehlivost Ešč 524TD?
ked 2.4 tak radsej D, ked diesel v E34 tak tds, 2.4 ma niektore detske vady ako poruchovu hlavu kvoli designu, takze je realne ze praskne, taktiez prasknutie bloku nieje ojedinele, a kluky detto, ten hladky diesel je na tom lepsie, predsalen pracuje s mensim tlakom.. kludne sa regni na E30 forum, a tam si prelistuj par prispevkov na temu 2.4TD, pripadne prejdi inzerciu.. ja osobne by som do toho nesiel, niekto s nim nemusi mat vobec problem, a niekto 

No mě osobně na td nepraskla, asi štěstí, nebo jsem se k tomu nechoval jak prase. Ale do tohodle motoru a tds bych už nešel. A vysvětluj zarytejm tds-ařum, co jim praskla hlava, že je to jejich debilismem
. Když sundáš hlavu s tdsa co má najeto víc jak 250tis a to maj dneska všechny, tak bude mít trhlinky. Někomu to vydrží, když bude mít štěstí a nebude jí honit za studena a nekomu rupne. Prostě je to tak.

jj videl som 2.4 vyhonene ako prasa, s vyfukom ako traktor, a nic sa im nestalo.. ale zivot je svina
trhliny su normalne, podla prirucky dokonca tolerovane do urcitej velkosti. Ale aby som ta opravil, M21 a M51 (tds) moc spolocne nemaju, okrem 6 tich valcov, a nafty.. ten motor je komplet predesignovany..

Jenže spotřeba 8L u ZDRAVÝHO TDSa je tak po městě v létě a sem tam okreska a docela normální jízdou bez obav motor občas dost protáhnout.
S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.
Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L
S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.
Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L
Já jsem ze vsi a po městě moc nejezdim
. Co jsem vyhodil kat., tak mam průměr asi 9,2. Kamarád má tds a po přetěsnění čerpadla, jezdi za 8, ale má kombajn. Ovšem nevětší výhoda jeho tds oproti mému benzínu je, že já musim tankovat u pumpy a jeho tds spápne i naftu, která nemusí být nuně zakoupena u značkové čerpací stanice
. To je velké+ pro tds i oproti už novějším 3,0d.


sakra, zase ty pohádky o 5,5 l/100Lucifer píše:Jenže spotřeba 8L u ZDRAVÝHO TDSa je tak po městě v létě a sem tam okreska a docela normální jízdou bez obav motor občas dost protáhnout.
S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.
Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L

Já teda fakt nevim co dělám špatně, ale pod 7,2 l/100 se mi nepovedlo dostat i při hodně dálkové cestě a víceméně umírněné jízdě s mou E34 525tdsA. A to nechčije čerpadlo, nechčijou vstřiky ani přepady, auto chytá za studena v pohodě (takže tlaky asi relativně ok), oleje sežere od výměny po výměnu (10 000km) tak cca rysku, kolikrát ani to ne. nevim, asi mám ten motor vážně v hajzlu

řeči o 5,5 l/100 mi fakt přijdou hodně přitažené za vlasy - tvrdil sjem to vždycky a vždycky to tvrdit budu. Možná tak leda kdyby se člověk držel hodně dlouho po dálnici ve vzduchovém pytli za kamionem, nebo už fakt nevim

No jo, automat s tím jsem jel i do rumunska za 10l/100km, do 6,5l se s tím jet dá(v manuálu), to udělám i s 12mm hlavouMisanek píše:sakra, zase ty pohádky o 5,5 l/100Lucifer píše:Jenže spotřeba 8L u ZDRAVÝHO TDSa je tak po městě v létě a sem tam okreska a docela normální jízdou bez obav motor občas dost protáhnout.
S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.
Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L![]()
Já teda fakt nevim co dělám špatně, ale pod 7,2 l/100 se mi nepovedlo dostat i při hodně dálkové cestě a víceméně umírněné jízdě s mou E34 525tdsA. A to nechčije čerpadlo, nechčijou vstřiky ani přepady, auto chytá za studena v pohodě (takže tlaky asi relativně ok), oleje sežere od výměny po výměnu (10 000km) tak cca rysku, kolikrát ani to ne. nevim, asi mám ten motor vážně v hajzlu
řeči o 5,5 l/100 mi fakt přijdou hodně přitažené za vlasy - tvrdil sjem to vždycky a vždycky to tvrdit budu. Možná tak leda kdyby se člověk držel hodně dlouho po dálnici ve vzduchovém pytli za kamionem, nebo už fakt nevim

To je krásný výsledek s takovou hlavou, nicméně pak už ale jízdní styl v podstatě popírá důvod proč člověk vlastně BMW má a nedovedu si představit, kdo by takovýmto stylem dokázal jezdit dlouhodobě (tzn. že se bavíme třeba o 50 000 km). Takže takovouto spotřebu jako směrodatnou nelze absolutně v žádném případě brát vážně. Jako extrém samozřejmě ano, nicméně neni to vlastně průměrná spotřeba jako taková - určitě každý pochopí co tím chci říctoldaf píše:No jo, automat s tím jsem jel i do rumunska za 10l/100km, do 6,5l se s tím jet dá(v manuálu), to udělám i s 12mm hlavouAle s maximální rychlostí 100km/h a pomalým zrychlováním, takže mě ale předjede i matiz.

Jinak máš pravdu, že ten automa bohužel žravější je, a to o hodně pokud se s tím autem jede na krev. Je fakt že s manuálem jsem jezdil okolo 7,5 - 8 L/100 normálním stylem (dálnice 150-160, okresky rozhodně ne 90, ale zase taky žádná střela)
S manuálem jezdím bohužel tak nějak okolo 9, spíš 9,5 L/100, kratší trasy spíš 10

Nicméně jsem rád, že zas ta špatně na tom se spotřebou na dálku tak špatně nejsem jako ty, Oldo


Jasný že takhle se jet nedá, než jsem to rozjel na stovku tak to trvalo asi minutu
Byl to jen takovej test jestli se s tím dá jet s nějakou zajímavou spotřebou, 6,5l je zajímavá spotřeba ale není to do normálního provozu to s tím člověk pak vypadá na silnici jak debil. Každýho jsem jen brzdil a to jsem jel trasu CL-HK-Brno, a od plný nádrže do plný. Zpět jsem to vzal normální jízdou za svých 8litrů a byl jsem doma asi o hodinu dřív.
