Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

spolehlivost Ešč 524TD?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dyks
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 18.11.2012 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Dyks »

Ahoj,chtel jsem se optat na vas nazor na spolehlivost a pripadne vady motoru u E34 2,4 TD 85KW. Diky
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#2 Příspěvek od starynovy »

ked 2.4 tak radsej D, ked diesel v E34 tak tds, 2.4 ma niektore detske vady ako poruchovu hlavu kvoli designu, takze je realne ze praskne, taktiez prasknutie bloku nieje ojedinele, a kluky detto, ten hladky diesel je na tom lepsie, predsalen pracuje s mensim tlakom.. kludne sa regni na E30 forum, a tam si prelistuj par prispevkov na temu 2.4TD, pripadne prejdi inzerciu.. ja osobne by som do toho nesiel, niekto s nim nemusi mat vobec problem, a niekto :roll:
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#3 Příspěvek od jezour »

Já měl 524d (66kw) i 524td(84kw) v e28. 2,4d byl neskutečnej držák se zátahem do spoda. Bylo to daný i tim, že měl pomalejší diferák a kratší převodovku. 2,4td do 1500ot mrtvý, pak zatahoval pěkně. U td hlavy praskaly, ale u novějších tds(105kw) taky.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#4 Příspěvek od starynovy »

nj lenze tds-ku musis tu hlavu prasknut ty svojim debilizmom, na 2.4td praskne aj sama :D
Dyks
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 18.11.2012 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Dyks »

No ja jsem prave slisel,ze je to na opak,ze snadno praskaj hlahy u 2.5tds,ale ze 2.4dt byly v poho,tak jsem na rozpacich.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#6 Příspěvek od starynovy »

tak to si pocul zle, hlava tds praska zlym zaobchadzanim, a znesie skutocne vela (vid diesel power, 200koni je len zaciatok), v TDcku praska pretoze su nesymetricky umiestnene ventily vyfuku, a tam to obvykle praskne, a to tomu nemusis ani nejako nakladat..
Dyks
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 18.11.2012 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Dyks »

Aha a jak se ta praskla hlava u td projevuje? Dik
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#8 Příspěvek od starynovy »

tak ako u kazdeho auta, prehrieva sa za jazdy, moze byt para z vyfuku, pripadne je voda v oleji, rapidne voda mizne, tlakuje chladiaci system, pri nastartovanom motore mozno vidiet v expanzke bubliny.. taktiez to moze byt spojene s podfuknutim tesnenim..
Dyks
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: ned 18.11.2012 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Dyks »

Diky za rady :)
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#10 Příspěvek od jezour »

No mě osobně na td nepraskla, asi štěstí, nebo jsem se k tomu nechoval jak prase. Ale do tohodle motoru a tds bych už nešel. A vysvětluj zarytejm tds-ařum, co jim praskla hlava, že je to jejich debilismem :D . Když sundáš hlavu s tdsa co má najeto víc jak 250tis a to maj dneska všechny, tak bude mít trhlinky. Někomu to vydrží, když bude mít štěstí a nebude jí honit za studena a nekomu rupne. Prostě je to tak.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#11 Příspěvek od starynovy »

jj videl som 2.4 vyhonene ako prasa, s vyfukom ako traktor, a nic sa im nestalo.. ale zivot je svina :D trhliny su normalne, podla prirucky dokonca tolerovane do urcitej velkosti. Ale aby som ta opravil, M21 a M51 (tds) moc spolocne nemaju, okrem 6 tich valcov, a nafty.. ten motor je komplet predesignovany..
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#12 Příspěvek od jezour »

Já ty motory znam. Rětěz versus řemen, hydraulický zdvihátka a vůbec jinej motor. Ale nešel bych už do těhle motorů proto, že spotřeba 8litrů nafty proti 9 litrum benzínu, za který jezdí 523i mi nestojí za problémy nejen s hlavou, ale i čerpadlem atd...
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#13 Příspěvek od Lucifer »

Jenže spotřeba 8L u ZDRAVÝHO TDSa je tak po městě v létě a sem tam okreska a docela normální jízdou bez obav motor občas dost protáhnout.

S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.

Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#14 Příspěvek od oldaf »

S dvěstěkilowatovým tdsem jezdím v pohodě do 8 litrů ať to honím jak chci :D
jezour
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: pát 26.12.2008 01:00
Bydliště: Písek

#15 Příspěvek od jezour »

Já jsem ze vsi a po městě moc nejezdim :D . Co jsem vyhodil kat., tak mam průměr asi 9,2. Kamarád má tds a po přetěsnění čerpadla, jezdi za 8, ale má kombajn. Ovšem nevětší výhoda jeho tds oproti mému benzínu je, že já musim tankovat u pumpy a jeho tds spápne i naftu, která nemusí být nuně zakoupena u značkové čerpací stanice :D . To je velké+ pro tds i oproti už novějším 3,0d.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#16 Příspěvek od Misanek »

Lucifer píše:Jenže spotřeba 8L u ZDRAVÝHO TDSa je tak po městě v létě a sem tam okreska a docela normální jízdou bez obav motor občas dost protáhnout.

S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.

Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L
sakra, zase ty pohádky o 5,5 l/100 :twisted:

Já teda fakt nevim co dělám špatně, ale pod 7,2 l/100 se mi nepovedlo dostat i při hodně dálkové cestě a víceméně umírněné jízdě s mou E34 525tdsA. A to nechčije čerpadlo, nechčijou vstřiky ani přepady, auto chytá za studena v pohodě (takže tlaky asi relativně ok), oleje sežere od výměny po výměnu (10 000km) tak cca rysku, kolikrát ani to ne. nevim, asi mám ten motor vážně v hajzlu :twisted:

řeči o 5,5 l/100 mi fakt přijdou hodně přitažené za vlasy - tvrdil sjem to vždycky a vždycky to tvrdit budu. Možná tak leda kdyby se člověk držel hodně dlouho po dálnici ve vzduchovém pytli za kamionem, nebo už fakt nevim :D
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#17 Příspěvek od oldaf »

Misanek píše:
Lucifer píše:Jenže spotřeba 8L u ZDRAVÝHO TDSa je tak po městě v létě a sem tam okreska a docela normální jízdou bez obav motor občas dost protáhnout.

S benzínem jezdit za 9L chce docela dost lehkou nohu.

Já jezdím denně do práce 19km okresku a víc jsou cestou vesnice a jezdím do 8mi a to mám rozvody vytahaný a čerpadlo se mi seká. Dálku jsem schopnej jet i kolem 5.5L
sakra, zase ty pohádky o 5,5 l/100 :twisted:

Já teda fakt nevim co dělám špatně, ale pod 7,2 l/100 se mi nepovedlo dostat i při hodně dálkové cestě a víceméně umírněné jízdě s mou E34 525tdsA. A to nechčije čerpadlo, nechčijou vstřiky ani přepady, auto chytá za studena v pohodě (takže tlaky asi relativně ok), oleje sežere od výměny po výměnu (10 000km) tak cca rysku, kolikrát ani to ne. nevim, asi mám ten motor vážně v hajzlu :twisted:

řeči o 5,5 l/100 mi fakt přijdou hodně přitažené za vlasy - tvrdil sjem to vždycky a vždycky to tvrdit budu. Možná tak leda kdyby se člověk držel hodně dlouho po dálnici ve vzduchovém pytli za kamionem, nebo už fakt nevim :D
No jo, automat s tím jsem jel i do rumunska za 10l/100km, do 6,5l se s tím jet dá(v manuálu), to udělám i s 12mm hlavou :D Ale s maximální rychlostí 100km/h a pomalým zrychlováním, takže mě ale předjede i matiz.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#18 Příspěvek od Misanek »

oldaf píše:No jo, automat s tím jsem jel i do rumunska za 10l/100km, do 6,5l se s tím jet dá(v manuálu), to udělám i s 12mm hlavou :D Ale s maximální rychlostí 100km/h a pomalým zrychlováním, takže mě ale předjede i matiz.
To je krásný výsledek s takovou hlavou, nicméně pak už ale jízdní styl v podstatě popírá důvod proč člověk vlastně BMW má a nedovedu si představit, kdo by takovýmto stylem dokázal jezdit dlouhodobě (tzn. že se bavíme třeba o 50 000 km). Takže takovouto spotřebu jako směrodatnou nelze absolutně v žádném případě brát vážně. Jako extrém samozřejmě ano, nicméně neni to vlastně průměrná spotřeba jako taková - určitě každý pochopí co tím chci říct :wink:


Jinak máš pravdu, že ten automa bohužel žravější je, a to o hodně pokud se s tím autem jede na krev. Je fakt že s manuálem jsem jezdil okolo 7,5 - 8 L/100 normálním stylem (dálnice 150-160, okresky rozhodně ne 90, ale zase taky žádná střela)

S manuálem jezdím bohužel tak nějak okolo 9, spíš 9,5 L/100, kratší trasy spíš 10 :roll:
Nicméně jsem rád, že zas ta špatně na tom se spotřebou na dálku tak špatně nejsem jako ty, Oldo :D To bych se asi fakt už zabil - automatový lenochod a ještě takto žravý :lol:
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#19 Příspěvek od oldaf »

Jasný že takhle se jet nedá, než jsem to rozjel na stovku tak to trvalo asi minutu :D Byl to jen takovej test jestli se s tím dá jet s nějakou zajímavou spotřebou, 6,5l je zajímavá spotřeba ale není to do normálního provozu to s tím člověk pak vypadá na silnici jak debil. Každýho jsem jen brzdil a to jsem jel trasu CL-HK-Brno, a od plný nádrže do plný. Zpět jsem to vzal normální jízdou za svých 8litrů a byl jsem doma asi o hodinu dřív.
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#20 Příspěvek od oldaf »

Misanek píše:
oldaf píše:Nicméně jsem rád, že zas ta špatně na tom se spotřebou na dálku tak špatně nejsem jako ty, Oldo :D To bych se asi fakt už zabil - automatový lenochod a ještě takto žravý :lol:

Už máš na autě 12mm?
Odpovědět