Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
bmw e60 535d elek.klapka vyfuku
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 183
- Registrován: úte 10.07.2012 00:00
- Bydliště: BMW 530iA tour
kornout píše:thundercat píše:hlavně pánové,
s tím kucháním DPF - pamatujte na nás ostatní co pak ten Váš smrad a saze musíme dýchat
![]()
Viď, já jen že z benzínu lezou daleko větší jedy jak z nafty.
Tak to jste pane Kornoute na pěkně velkém omylu.

To snad ví i malé dítě, že zplodiny z nafty, jsou mnohonásobně škodlivější, než z benzínu..

Nafťáky“ bezesporu škodí víc
Účinky nejmenších částeček ve výfukových plynech objasňuje Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR.
* LN Čím jsou zplodiny z dieselových motorů specifické?
Je třeba si uvědomit, že dieselové motory produkují velmi jemné prachové částice. Některé již spadají do kategorie nanočástic. Hmotnostně jsou téměř nevýznamné, ale na druhou stranu mají velikánský povrch. Na něm se vážou různé organické látky -mimo jiné naftovými motory produkované karcinogenní polycyklické aromatické uhlovodíky. Vznikají metabolidy schopné vázat se na DNA a vyvolat její poškození.
* LN Spalování nafty tedy lidské zdraví ohrožuje víc než exhalace benzinu?
Diesely bezesporu škodí více. Exhalace těchto motorů z hlediska genotoxicity (potenciálně škodlivých účinků na genetický materiál, pozn. red.) nebo karcinogenecity představují větší riziko než zplodiny z motorů spalujících benzin. Právě na základě zjištěné genotoxicity v USA již v osmdesátých letech přijali opatření, kterým se využívání naftových motorů v osobních vozech omezilo.
* LN Bylo by to užitečné i u nás?
Z hlediska zdravotních rizik, současného stavu a zejména stáří vozového parku v tomto státě lze určitě říct, že dieselové motory jsou horší než benzinové.
* LN Neexistuje technické řešení?
Dieselové motory nové generace mají být vybaveny účinnějšími filtry, které zdravotní rizika sníží. Ovšem je otázka, zda se to bude týkat i těch nejjemnějších částeček. Z tohoto hlediska to nejspíš vůbec hodnoceno nebylo.
* LN Z výfuků vylétají částečky, jejichž rozměry se liší o několik řádů. Jaký to má vliv na jejich "dolet"?
Hrubší částice, větší než 2,5 mikrometru, spadnou poblíž zdroje. Jemnější se rozptýlí prostoru.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zplodiny-z-diesel ... n_veda_lvv
Účinky nejmenších částeček ve výfukových plynech objasňuje Radim Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR.
* LN Čím jsou zplodiny z dieselových motorů specifické?
Je třeba si uvědomit, že dieselové motory produkují velmi jemné prachové částice. Některé již spadají do kategorie nanočástic. Hmotnostně jsou téměř nevýznamné, ale na druhou stranu mají velikánský povrch. Na něm se vážou různé organické látky -mimo jiné naftovými motory produkované karcinogenní polycyklické aromatické uhlovodíky. Vznikají metabolidy schopné vázat se na DNA a vyvolat její poškození.
* LN Spalování nafty tedy lidské zdraví ohrožuje víc než exhalace benzinu?
Diesely bezesporu škodí více. Exhalace těchto motorů z hlediska genotoxicity (potenciálně škodlivých účinků na genetický materiál, pozn. red.) nebo karcinogenecity představují větší riziko než zplodiny z motorů spalujících benzin. Právě na základě zjištěné genotoxicity v USA již v osmdesátých letech přijali opatření, kterým se využívání naftových motorů v osobních vozech omezilo.
* LN Bylo by to užitečné i u nás?
Z hlediska zdravotních rizik, současného stavu a zejména stáří vozového parku v tomto státě lze určitě říct, že dieselové motory jsou horší než benzinové.
* LN Neexistuje technické řešení?
Dieselové motory nové generace mají být vybaveny účinnějšími filtry, které zdravotní rizika sníží. Ovšem je otázka, zda se to bude týkat i těch nejjemnějších částeček. Z tohoto hlediska to nejspíš vůbec hodnoceno nebylo.
* LN Z výfuků vylétají částečky, jejichž rozměry se liší o několik řádů. Jaký to má vliv na jejich "dolet"?
Hrubší částice, větší než 2,5 mikrometru, spadnou poblíž zdroje. Jemnější se rozptýlí prostoru.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/zplodiny-z-diesel ... n_veda_lvv
Sice to neni BMW, ale ten zbuk je bozi..... http://www.youtube.com/watch?v=WN0Zc2CaYYU
Presne takovy zvuk chci
https://www.youtube.com/watch?v=5RmV52Z ... ata_player lidi musime na to prijit i bez investovani deseti tisicu
