Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#241 Příspěvek od major »

najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )
najvi
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: pon 08.05.2006 00:00
Bydliště: Brno

#242 Příspěvek od najvi »

major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi :lol:
petob
Registrovaný
Příspěvky: 11
Registrován: ned 05.12.2004 01:00
Bydliště: Bratislava, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

#243 Příspěvek od petob »

nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#244 Příspěvek od major »

petob píše:nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto
Ahoj, už jsem se tu k tomu v minulosti vyjadřoval. Jejich produkty bych přirovnal výkonově zhruba k produktům našich rafinerií. Vyšší řady olejů mají docela slušné, ale jinak spíše průměr.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#245 Příspěvek od major »

najvi píše:
major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi :lol:
Zkus čerpačky, sice je už přebarvují na zeleno, ale ještě by mohli ARAL oleje mít. Nebo nějaký servis co v Brně dělá oleje ARAL. Je jich tam dost. Koukej po svítících cedulích 8) .
Maslista
Registrovaný
Příspěvky: 706
Registrován: úte 26.10.2004 00:00
Bydliště: Klášterec nad Ohří

#246 Příspěvek od Maslista »

Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#247 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#248 Příspěvek od major »

Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#249 Příspěvek od major »

Maslista píše:Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?
OMV koupilo jen čerpačky, oleje se zatím vyrábějí a prodávájí pod původní značkou. Ovšem globalizace a snižování nákladů jsou všudypřítomné, tak uvidíme.
najvi
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: pon 08.05.2006 00:00
Bydliště: Brno

#250 Příspěvek od najvi »

major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#251 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

najvi píše:
major píše:
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral?
Najvi :lol:
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL :wink: (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW :D )


Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi


Fakt nechapu proc si tech 17 stranek co tu o tom je neprectes, nemusel by jsi se na nic ptat... :wink:
N54 PWR
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#252 Příspěvek od major »

najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
najvi
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: pon 08.05.2006 00:00
Bydliště: Brno

#253 Příspěvek od najvi »

major píše:
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.


Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi :lol:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#254 Příspěvek od major »

najvi píše:
major píše:
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.


Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi :lol:
Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu :D .
najvi
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: pon 08.05.2006 00:00
Bydliště: Brno

#255 Příspěvek od najvi »

major píše:
najvi píše:
major píše:[quote="najvi"]Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? :?: :wink:
Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar :D . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.


Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi :lol:
Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu :D .[/quote]

Stánek patrovej nebyl, posezení měli bokem, ale byl celej obloženej takovým speciálně perforovaným černým plechem s nerezem.
delawega
Registrovaný
Příspěvky: 103
Registrován: stř 01.02.2006 01:00

#256 Příspěvek od delawega »

2 major

z toho co sa tu popisalo mi je zhruba jasne ako sa orientovat pri vybere olejov, no rad by som sa ta opytal na produkty od Petro Canada?...
posledne 2 vymeny som ho skusil a nemal som problem/e34 tds/...no je to kratko nato aby som to mohol nejak blizsie posudzovat.
auto som predal a cakam na /e39 tds/ chcel by som nadalej pouzivat ich produkty no nerad bych sa zapalil :D
dik :wink:
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#257 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

major píše:
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.


Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#258 Příspěvek od major »

Speedy píše:
major píše:
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.


Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
No vidíš, příště jezdi pomalu a při kraji. Pak se ti nepřehřeje :D .
Fikop
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: pon 18.07.2005 00:00
Bydliště: New Jersey
Kontaktovat uživatele:

#259 Příspěvek od Fikop »

Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore 8) :D
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#260 Příspěvek od major »

Fikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore 8) :D
Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevím :? .
Odpovědět