najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral? Najvi
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba.
Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW )
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral? Najvi
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba. Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW )
nazdar Majore,
aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou.
dik Peto
petob píše:nazdar Majore, aky mas nazor na oleje OMV. Zaujima ma to nie pre to ze ich chcem do auta ale pracujem na pumpe omv a bol som ako obsluha na skoleni o olejoch a tam nam tlacili jak su tie oleje dokonale a porovnatelne s akoukolvek znackou. dik Peto
Ahoj, už jsem se tu k tomu v minulosti vyjadřoval. Jejich produkty bych přirovnal výkonově zhruba k produktům našich rafinerií. Vyšší řady olejů mají docela slušné, ale jinak spíše průměr.
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral? Najvi
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba. Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW )
Díky, ještě zjistit, kde ho v Brně koupím.Najvi
Zkus čerpačky, sice je už přebarvují na zeleno, ale ještě by mohli ARAL oleje mít. Nebo nějaký servis co v Brně dělá oleje ARAL. Je jich tam dost. Koukej po svítících cedulích .
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
Maslista píše:Jak to bude dál s oleji Aral když pumpy přecházejí pod OMV... ? budou se dál vyrábět a prodávat pod zn. Aral..?
OMV koupilo jen čerpačky, oleje se zatím vyrábějí a prodávájí pod původní značkou. Ovšem globalizace a snižování nákladů jsou všudypřítomné, tak uvidíme.
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral? Najvi
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba. Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW )
Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? Najvi
najvi píše:Díky me zajímá všechno, kterej ten ATF je lepší?A do posilovače řízení se lije co?A jaká firma, zase Aral? Najvi
Do posilovače se dává to samé. ATF 55 má lepší viskozitní index, nížší bod tuhnutí než ATF 22 a splňuje normu Dexron IIIF a např. koncernovou normu ZF: TE-ML 04D. Dá se říci, že se jedná o modernější produkt splňující náročnější normy různých výrobců. Ale ATF 22 udělá stejnou práci. Nemáme v autech intardéry a retardéry jako náklaďáky aby na tom tolik záleželo. Doporučeny jsou oba. Můžeš samozřejmě použít produkt od různých výrobců, ale vzhledem k tomu, že tu pro vás obětuju čas a vědomosti mi určitě vadit nebude, když si koupíš ten ARAL (je to pro mne srdcová záležitost skoro jako BMW )
Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? Najvi
Fakt nechapu proc si tech 17 stranek co tu o tom je neprectes, nemusel by jsi se na nic ptat...
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi
najvi píše:Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi
Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu .
major píše:[quote="najvi"]Majore díky jdem do Aralu a ještě snad poslední dotaz k olejům.Za jak dlouho mám v převodovce olej měnit? Najvi
Najvi ty jsi prostě nezmar . V převodovce se olej mění při Inspektion II a to je myslím po každých 90ti tis.km.
Díky Majore s oleji dám pokoj.17 stránek jsem četl a jestli to tam někde je, tak se omlouvám.Taky díky za informace o Castrolu.Loni jsem se podílel na stavbě jejich stánku na BVVa tekla z nás krev.Vymysleli si drátěné obložení a to byla hrůza.Každopádně díky moc.Budu hledat další témata, jsem BMW začátečník.Přešel jsem od Toyoty, doufám, že nebudu litovat.Najvi
Hele, já teď BVV dvakrát vynechal. Měli ten stánek zase patrovej s posezením pro zákazníky nahoře? To víš, Castroláci si rádi hrají na TOP firmu .[/quote]
Stánek patrovej nebyl, posezení měli bokem, ale byl celej obloženej takovým speciálně perforovaným černým plechem s nerezem.
z toho co sa tu popisalo mi je zhruba jasne ako sa orientovat pri vybere olejov, no rad by som sa ta opytal na produkty od Petro Canada?...
posledne 2 vymeny som ho skusil a nemal som problem/e34 tds/...no je to kratko nato aby som to mohol nejak blizsie posudzovat.
auto som predal a cakam na /e39 tds/ chcel by som nadalej pouzivat ich produkty no nerad bych sa zapalil dik
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
Speedy píše:2 Major. Diky. ještě dotázek. Pokud ten olej přehřeju, stane se s ním něco nebo po vychladnutí se mu vrátí jeho původní hodnoty? Díky
Záleží na teplotě, času a typu oleje. Syntetiky vydrží více, minerály méně. Pokud bude olej pracovat dlouhodobě nad svými provozními teplotami, dojde k tzv. termooxidační degradaci. Projeví se zvýšenou spotřebou oleje.
Aha, tak to vysvětluje, proč mi motor při jízdě s takto přehřátým olejem sežral 0,5litru.
No vidíš, příště jezdi pomalu a při kraji. Pak se ti nepřehřeje .
Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore
Fikop píše:Po přečtení poslední části diskuze na téma klepající hydroštela a jaký olej pro M52, jsem se rozhodl že zkusím zakoupit olej 5W-50 pro svou E36 323i. Prozatím jsem našel pouze značku: Mobil 1 Rally Formula 5W-50. Chci se zeptat jestli je na trhu více výrobcu 5W-50ky a popřípadě který zakoupit??? Mám možnost zakoupit tento Mobil 1 5W-50 za cenu 2900kč za 8L oleje tzn. 360kč za litr..........??? Předem děkuji majore
Oleje ve třídě SAE 5W-50 vyrábí: ADDINOL, ARAL, ExxonMobil, JB German Oil, ELF, Divinol (Zeller+Gmelin). U nás seženeš asi jen Mobil, Elf, Aral(možno koupit u mne) možná Divinol. Je to málo, ale o jiných nevím .