Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#461 Příspěvek od major »

Brody píše:
Maikl píše:
Brody píše:ja bych se take pripojil k dotazum!Tez sem hledal ale marne!Bud sem blbej a prehlid to nebo to tu neni,ale to pochybuju!Mam e36 316i teprv dva tydny a chtel bych vymenit vsechny oleje.Tak nevim co kam nalit!Hlavne v prevodovce a v diferaku bych chtel vymenit i gufera! :oops:
A take sem slysel ze bych musel pred vymenou nechat vynulovat pocitac,ze bych jinak pry potom nenastartoval!Tak nevim co je na tom pravdy! 8O :?:

kdo ti řekl, že bys nenastartoval...? To slyším poprvý v životě..
Já nuloval až po výměně, až když sem na to měl čas..


No taky tomu nejak nemuzu verit! :oops:
Tak tomu nevěř :wink: .
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#462 Příspěvek od dsvatos »

Major: Jen malá poznámka - on psal, že má aut. přimíchávání oleje, do tohe se nesmí rejpat..

Výborný oleje jsou od Motulu - třeba jejich Motul 600, nebo Repsoly (Competicion).. Pokud chceš zůstat u Agipu, kup si Agip Speed 2T..
Jo a bacha s tím kupováním drahých olejů. Ty opravdu nejkvalitnější závodní 2T oleje už jsou dělaný na bázi ricínu (nebo obsahují jeho složky) a ty se nesmí míchat s normálním 2T olejem, ani se nesmí používat s dávkovacím čerpadlem. Jsou dělané pouze pro "premix" tedy směs oleje s benzínem.. Na to bacha !!
voitano
Registrovaný
Příspěvky: 256
Registrován: stř 15.11.2006 01:00
Bydliště: Dětmarovice (skoro Orlová)

#463 Příspěvek od voitano »

Zdar majore, dotaz na olej Mogul Racing PRO 5W40 a Mogul Racing 5W40 - pokud jsem to nepřehlídnul. Jaký je Tvůj názor na tyto oleje pro e46 1999 asi 170tis.km. Ten ne PRO olej má specifikaci BMW LL98. I když jsi nedoporučoval české výrobce kvůli ruské ropě, olej se specifikací BMW LL98 - je nějaké vodítko kvality? A dále myslíš, že se u long life oleje vyplatí třeba 1 ročně nebo po 5-10 tis. vyměnit filtr oleje?

Zatím jsem tam měl Mobil asi Synt S , cena za Tvůj ARAL High Tronic 5W-40 je pro lidi zde z fóra 220Kč s DPH - je to dost dobrá cena, to bych těch 8 litů vzal :D :wink:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#464 Příspěvek od major »

voitano píše:Zdar majore, dotaz na olej Mogul Racing PRO 5W40 a Mogul Racing 5W40 - pokud jsem to nepřehlídnul. Jaký je Tvůj názor na tyto oleje pro e46 1999 asi 170tis.km. Ten ne PRO olej má specifikaci BMW LL98. I když jsi nedoporučoval české výrobce kvůli ruské ropě, olej se specifikací BMW LL98 - je nějaké vodítko kvality? A dále myslíš, že se u long life oleje vyplatí třeba 1 ročně nebo po 5-10 tis. vyměnit filtr oleje?

Zatím jsem tam měl Mobil asi Synt S , cena za Tvůj ARAL High Tronic 5W-40 je pro lidi zde z fóra 220Kč s DPH - je to dost dobrá cena, to bych těch 8 litů vzal :D :wink:
Ahoj, co se týče produktů Mogul této výrobkové řady, tak bohužel nemám informace o tom jaké základové oleje výrobce pro tyto produkty používá. Schválení BMW LL-98 je jistou vizitkou kvality. Zkusit to samozřejmě můžeš, ale já jsem u vozů této cenové kategorie konzervativnější, a proto bych volil spíše prověřenou kvalitu od nějakého renomovanějšího výrobce, třeba ten Mobil. Nicméně je to určitě lepší alternativa než "no name" produkty či výrobky z Polska apod.
Olejové filtry by měli být od výrobce již koncipovány pro LL provoz u jednotlivých vozů. Tudíž výměna po 10tis. není nutná, ale pokud tak učiníš, rozhodně nic neskazíš.
Pokud ode mne chceš olej, není problém. Zrovna zítra budu zase rozesílat várku, tak stačí když mi mailem či přes SZ pošleš adresu, na kterou to chceš poslat.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#465 Příspěvek od dsvatos »

S tou ruskou "nekvalitní" ropou to jsou jen hodně starý fámy a bubáci.. Možná má trochu více síry než jiné, ale tu vůbec není problém při rafinaci odstranit.. A uvědomte si, že v dnešní době globalizace kupujou všichni od všech, podle toho kdo dodá rychleji, levněji, za lepších podmínek.. Rusko ropou zásobuje celou Evropu.. Jakou máte jistotu, že nějaký renomovaný výrobce olejů XY nedělá základový oleje taky z ruské ropy? - Žádnou :wink:
Moderní řady olejů Mogul jsou na velmi slušné úrovni, takže já osobně bych se toho vůbec nebál. Pokud daný olej splňuje požadavky výrobce motoru, klíďo ho tam nalej.
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#466 Příspěvek od ferlin »

Zdravím, majore.

Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.

Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l. :)

Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#467 Příspěvek od dsvatos »

ferlin píše:Zdravím, majore.

Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.

Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l. :)

Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.



Já jezdím taky na Q8 Formula Excel 5W-40. Dle mýho jsou Q8 slušný oleje za slušný peníze. Rozhodně se nemusíš bát, že je to nějakej shit... :wink: S těma ledkama. No ubejvaj ti nějak divně.. Mě to vychází jedna ledka tak 2000-2400 km.. A to spíš jezdím jen město a klobouka.. Ale v klidu měň klasicky 10 tisíc nebo rok..
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#468 Příspěvek od ferlin »

Dík dsvatosi. Tak to je fajn s tím olejem. :) Já jsem ho jen tak vybral na netu, jak říkáš příznivá cena, později jsem se bál, jestli motor nějak nešidím. Na ty ledky bodám, jen mě zneklidňuje, PROČ. Neposralo se něco, nějaké čidlo, nebo já nevím co. Jezdí to O.K. žádné problémy, spotřeba také slušná, tak mi to vrtá palicí. 8O
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#469 Příspěvek od dsvatos »

ferlin píše:Dík dsvatosi. Tak to je fajn s tím olejem. :) Já jsem ho jen tak vybral na netu, jak říkáš příznivá cena, později jsem se bál, jestli motor nějak nešidím. Na ty ledky bodám, jen mě zneklidňuje, PROČ. Neposralo se něco, nějaké čidlo, nebo já nevím co. Jezdí to O.K. žádné problémy, spotřeba také slušná, tak mi to vrtá palicí. 8O


Tak s těma ledkama fakt nevím :( Ale prď na ně.. Drž se klasických 10 tisíc nebo rok a rozhodně chybu neuděláš :wink: Já jsem z Brna a ten Q8 Excel 5W-40 kupuju sudovej za 175 Kč/litr na http://www.oleje.cz Majitel toho webu a kamennýho obchodu je tribotechnik (olejář) a v jednom příspěvku tam psal, že si ho sám pro sebe testoval na nějakým přístroji podle norem XY atd. a prej vyšel nečekaně dobře. Mnohem lépe, než jeden nejmenovaný, renomovaný a předražený olej stejné třídy (žeby Castrol? :lol: ). Jo a sám ho taky používá ve svý káře TDI.. A to je borec, kterej o olejích ví dost a dost.. Špatnej olej by si do káry určitě nenalil :wink:
ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#470 Příspěvek od ferlin »

Můj olej je ze stejné firmy. :) Mám v Brně syna, tak mi tam zašel pro objednaný kanystřík 4l za 855Kč s DPH. Ta cena 175kč za nalitý olej je také včetně DPH? 8O
Tož to tam budu muset poslat kluka s desetilitrovým kanystrem. :lol:
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#471 Příspěvek od dsvatos »

ferlin
Registrovaný
Příspěvky: 529
Registrován: pát 19.05.2006 00:00
Bydliště: Orlová

#472 Příspěvek od ferlin »

Tož super, dík. :wink:
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#473 Příspěvek od fix »

no také na tento olej od Q8 jezdím s M52 2.0l, trochu město+spíš dálky, rád bych měnil olej každý rok, bůhví co a jak dlouho bylo v autě předtím :oops:

rád bych se zeptal na tvůj názor Majore, myslím žes tu už 1x psal že je to spíš nižší třída oleje, ale všechna doporučení BMW má....
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#474 Příspěvek od major »

ferlin píše:Zdravím, majore.

Používám olej Q8 Formula 5w40, (má specifikaci BMW) tak bych se rád zeptal, jestli to není nějaký nevhodný shit.

Také mám problém s ukazatelem oilservisu. Zelené ledky mi ubývají, jak jsem zjistil asi po tisíci kilometrech jedna. Mám dva, maximálně tři studené starty denně, nijak to nehoním, jezdím téměř "klobouka," kombinovaná spotřeba kolem 7l. :)

Takže bych se rád zeptal, jestli se na ty ledky můžu vysr.. a měnit olej normálně po 10 tis km. Díky.
A jaký máš podíl jízdy město/mimo město? Pokud jezdíš většinou jen po městě, je to v pořádku.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#475 Příspěvek od dsvatos »

No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu 8O
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#476 Příspěvek od major »

fix píše:no také na tento olej od Q8 jezdím s M52 2.0l, trochu město+spíš dálky, rád bych měnil olej každý rok, bůhví co a jak dlouho bylo v autě předtím :oops:

rád bych se zeptal na tvůj názor Majore, myslím žes tu už 1x psal že je to spíš nižší třída oleje, ale všechna doporučení BMW má....


Oleje Q8, MOGUL, o ropě, základových olejích, síře a malých výrobcích olejů
Nejedná se o žádný špičkový produkt. Prostě standartní kvalita. Z hlediska mazivosti naprosto vyhovující. Ale! To že má olej schválení BMW či jiné automobilky ti neřekne bohužel mnoho. Pouze to, že splnil nároky výrobce v určitých oblastech. Tyto bohužel, z důvodů časových a cenových neobsahují zkoušky kvality detergentů, čili aditiv působících proti usazování nečistot v motoru tzv. "karbonů". Jediný opravdu dobrý ukazatel je dlouhodobý provoz na jeden druh oleje, sledování čistoty motoru a opotřebení exponovaných součástí. Pokud budeš mít i po 30-40tis km provozu na tento produkt, motor čistý. Je to OK, ale spíše s tím nepočítej. Proč, hned vysvětlím.
Ještě bych rád reagoval na to co napsal dsvatos. Je vidět, že čerpáš hlavně z informací od p. Ing Černého, který na webu uvedl seriál "Mazivářské mýty a pověsti". Jsou to velmi dobré články, nicméně p.Černý je hlavně vědec, který pravděpodobně viděl rafinerii pouze z dálky. Co se týče té Ruské ropy a obsahu síry, tak to mýtus rozhodně není. Odsíření ropy je samozřejmě možné a provádí se, ale rozhodně to není pro výrobce zanedbatelný náklad. Společnost PARAMO vyrábějící mimo jiné i oleje MOGUL používá prakticky výhradně tuto ropu, což je logické, protože je napojena na ropovod Družba. Společnost nedisponuje jednotkou pro výrobu vysoce kvalitních základových syntetických olejů tříd IV,V a VI dle API/ATIEL. Vyrábí pouze minerální základové oleje tříd I,II a III a to ještě na poměrně zastaralých destilačních jednotkách, které bohužel neumožňují dostatečně kvalitní segmentaci produktů. Prostě již není na špičkové úrovni. Základové oleje tříd I,II a III sami o sobě špatné nejsou, ale mají jednu nevýhodu. Obsahují poměrně dost aromatických uhlovodíků, kteréžto jsou příčinou tvorby karbonů. Bohužel, můžeme poděkovat společnosti Castrol za to, že koncem 90. let vyhrála soud se společností Mobil. Kauza pojednávala o značení olejů bez přítomnosti skutečné syntetické báze, názvem"Syntetické". Od té doby každý, komu se to zalíbí a použije minerální základ třídy III, používá nálepku "syntetický olej". Proto, pokud chcete opravdu olej, kde je alespoň částečně použit skutečně syntetický základ, který není tolik náchylný k tvorbě karbonů, zapomeňte na výrobce PARAMO(MOGUL), Slovnaft, značky VAT a podobné, protože tyto společnosti konkurují pouze cenou, tudíž musí někde ušetřit. Berou jak levnější základy, tak i aditiva. Bohužel i velcí výrobci se z tohoto důvodu, v rámci konkurenceschopnosti, museli uchýlit díky společnosti Castrol k tomuto, já říkám, podvodu a v nižších výrobkových řadách to zavedli také. Tudíž jediná šance je kupovat od prověřených výrobců, pouze jejich TOP produkty. Pak je velká šance vyhnout se tvorbě úsad.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#477 Příspěvek od major »

dsvatos píše:No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu 8O
No, já teď třeba měnil po 7 500km. Jezdil jsem město/mimo cca 90/10. Minule jsem měnil po 16tis. Je to fakt o způsobu jízdy a poměru město/mimo město.
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#478 Příspěvek od all »

To Major: Mám takovou otázku, četl jsem tohle téma ob stránku, ale nedozvěděl jsem se co by bylo vhodné pro moje auto? Takže se zeptám, mám 1,6 m43 najeto 220000 měnim olej,prěd ti jsem tam měl Castrol formula 10w60 A všichni mi říkali, že je to zbytečné a nevhodné. Proto se ptám jaký olej bys doporučil? Značku, tak i tip oleje....
Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech) :D :D
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#479 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

dsvatos píše:No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu 8O

Algoritmus se počítá podle množství spotřebovaného paliva. Jestli ubývá ledka po cca 1 tis. km, tak buď auto žere jak rakovina nebo to má špatně nastavený v počítači.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#480 Příspěvek od dsvatos »

all píše:To Major: Mám takovou otázku, četl jsem tohle téma ob stránku, ale nedozvěděl jsem se co by bylo vhodné pro moje auto? Takže se zeptám, mám 1,6 m43 najeto 220000 měnim olej,prěd ti jsem tam měl Castrol formula 10w60 A všichni mi říkali, že je to zbytečné a nevhodné. Proto se ptám jaký olej bys doporučil? Značku, tak i tip oleje....
Diky za odpověd ... (pánbůh ti to oplatí na dětech) :D :D


Ten Castrol 10W-60 je do toho opravdu nevhodnej. Kup tam olej třídy 10W-40 splňující normu ACEA A3. Pokud motoru chceš dopřát, nebo často poskakuješ se studeným motorem kup třídu 5W-40 ACEA A3. Výrobce oleje vybírej z těch známějších značek. Nemusíš se toho bát a dělat z toho kovbojku :wink: M43 1,6 je docela starej a jednoduchej dvouventilovej motor, nepotřebuje žádné hyper-super-ultra oleje :lol:
Odpovědět