fix píše:no také na tento olej od Q8 jezdím s M52 2.0l, trochu město+spíš dálky, rád bych měnil olej každý rok, bůhví co a jak dlouho bylo v autě předtím
rád bych se zeptal na tvůj názor Majore, myslím žes tu už 1x psal že je to spíš nižší třída oleje, ale všechna doporučení BMW má....
Oleje Q8, MOGUL, o ropě, základových olejích, síře a malých výrobcích olejů
Nejedná se o žádný špičkový produkt. Prostě standartní kvalita. Z hlediska mazivosti naprosto vyhovující. Ale! To že má olej schválení BMW či jiné automobilky ti neřekne bohužel mnoho. Pouze to, že splnil nároky výrobce v určitých oblastech. Tyto bohužel, z důvodů časových a cenových neobsahují zkoušky kvality detergentů, čili aditiv působících proti usazování nečistot v motoru tzv. "karbonů". Jediný opravdu dobrý ukazatel je dlouhodobý provoz na jeden druh oleje, sledování čistoty motoru a opotřebení exponovaných součástí. Pokud budeš mít i po 30-40tis km provozu na tento produkt, motor čistý. Je to OK, ale spíše s tím nepočítej. Proč, hned vysvětlím.
Ještě bych rád reagoval na to co napsal dsvatos. Je vidět, že čerpáš hlavně z informací od p. Ing Černého, který na webu uvedl seriál "Mazivářské mýty a pověsti". Jsou to velmi dobré články, nicméně p.Černý je hlavně vědec, který pravděpodobně viděl rafinerii pouze z dálky. Co se týče té Ruské ropy a obsahu síry, tak to mýtus rozhodně není. Odsíření ropy je samozřejmě možné a provádí se, ale rozhodně to není pro výrobce zanedbatelný náklad. Společnost PARAMO vyrábějící mimo jiné i oleje MOGUL používá prakticky výhradně tuto ropu, což je logické, protože je napojena na ropovod Družba. Společnost nedisponuje jednotkou pro výrobu vysoce kvalitních základových syntetických olejů tříd IV,V a VI dle API/ATIEL. Vyrábí pouze minerální základové oleje tříd I,II a III a to ještě na poměrně zastaralých destilačních jednotkách, které bohužel neumožňují dostatečně kvalitní segmentaci produktů. Prostě již není na špičkové úrovni. Základové oleje tříd I,II a III sami o sobě špatné nejsou, ale mají jednu nevýhodu. Obsahují poměrně dost aromatických uhlovodíků, kteréžto jsou příčinou tvorby karbonů. Bohužel, můžeme poděkovat společnosti Castrol za to, že koncem 90. let vyhrála soud se společností Mobil. Kauza pojednávala o značení olejů bez přítomnosti skutečné syntetické báze, názvem"Syntetické". Od té doby každý, komu se to zalíbí a použije minerální základ třídy III, používá nálepku "syntetický olej". Proto, pokud chcete opravdu olej, kde je alespoň částečně použit skutečně syntetický základ, který není tolik náchylný k tvorbě karbonů, zapomeňte na výrobce PARAMO(MOGUL), Slovnaft, značky VAT a podobné, protože tyto společnosti konkurují pouze cenou, tudíž musí někde ušetřit. Berou jak levnější základy, tak i aditiva. Bohužel i velcí výrobci se z tohoto důvodu, v rámci konkurenceschopnosti, museli uchýlit díky společnosti Castrol k tomuto, já říkám, podvodu a v nižších výrobkových řadách to zavedli také. Tudíž jediná šance je kupovat od prověřených výrobců, pouze jejich TOP produkty. Pak je velká šance vyhnout se tvorbě úsad.