Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#601 Příspěvek od jurasis »

wolfino píše:Používam Divinol 15W40 i 10W40 a myslim že poměr kvalita-cena super,...když jsem viděl že na DIVINOL jezděj DTMka. Jen asi nemaj takovou reklamu jako třeba Castrol...


Hm, a tys to nějak měřil ? 8O

Koupil jsem Divinol 5W-50 a na doporučení Majora jde z domu. Prodám v Praze za 600,- 7 litrů (kromě 1dcl, který si chci nechat otestovat - pro informaci). Kdo chce, mail to jistí... 8)
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
wolfino
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: stř 16.02.2005 01:00

#602 Příspěvek od wolfino »

jurasis píše:
wolfino píše:Používam Divinol 15W40 i 10W40 a myslim že poměr kvalita-cena super,...když jsem viděl že na DIVINOL jezděj DTMka. Jen asi nemaj takovou reklamu jako třeba Castrol...


Hm, a tys to nějak měřil ? 8O

Koupil jsem Divinol 5W-50 a na doporučení Majora jde z domu. Prodám v Praze za 600,- 7 litrů (kromě 1dcl, který si chci nechat otestovat - pro informaci). Kdo chce, mail to jistí... 8)


nic jsem neměřil,nepíšu že Divinol je lepší než Castrol-tan zase dávám do motorky/nevim co už bych tam měl dát lepšího/ale myslim že do aut mi bohatě stačí poctivě měnit olej vyrobenej v německu,když ho kupuju za cenu nějakýho polskýho oleje v hypermarketu..
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#603 Příspěvek od major »

Převodové oleje do všech manuálů e34 do roku výr.91(mimo M5)

Do těchtoo převodovek je předepsán olej, SAE 75W-80. Bohužel se špatně shání. Lze použít např. ARAL SNS 75W-80 či od jiného výrobce stejné SAE, specifikace API GL-4 a hlavně mající normy ZF TE-ML 08A a ZF TE-ML 02. Tyto oleje jsou v současnosti určeny hlavně do převodovek nákladních vozidel. Sehnat ho v malém balení je takřka nemožné, většina firem je dělá jen ve velkém balení (sudy, kanystry). Není to zrovna levná záležitost, jedná se o plně syntetický olej. Jako možnou náhradu je možno ještě použít jednostupňový převodový olej SAE EP 80W s dodatečnými přísadami proti velkým tlakům (EP). Musí mít opět stejné specifikace a normy. Náplň je 1-1,3 litru, dle motorizace.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#604 Příspěvek od major »

Převodové oleje do manuálů e34 od r.v 92-95 a všech automatů 88-95(včetně M5)

Do těchto převodovek, jak automatických, tak manuálních jsou předepsány oleje ATF. Lze použít např. ARAL ATF 22 (Dexron IID), ATF 55 (Dexron IIIF) či plně syntetický ATF E-S (Dexron IID) nebo od jiného výrobce se stejnou specifikací GM Dexron. Náplň je 1,2-1,3 litru dle motorizace pro manuální převodovky. Do automatů 3l a více.
zed
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: stř 14.11.2007 01:00
Bydliště: LOUNY

#605 Příspěvek od zed »

Cau, a co by jste dali za olej do e46 2.0 diesel r.v. 2004?
koki
Registrovaný
Příspěvky: 541
Registrován: stř 03.05.2006 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#606 Příspěvek od koki »

to major: možná se to tu už psalo, co říkaš na olej Castrol 10W60 RS v E36 IeSu (M42) Je to dobrý spojení? Jaký olej je dobrý pro tento typ motoru.

díky za odpověď
starec007
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18.10.2007 00:00

#607 Příspěvek od starec007 »

koki píše:to major: možná se to tu už psalo, co říkaš na olej Castrol 10W60 RS v E36 IeSu (M42) Je to dobrý spojení? Jaký olej je dobrý pro tento typ motoru.

díky za odpověď


Ja by som chcel dat ten isty olej (castrol 10W 60 formula RS) do e36 325i, moze to nejako uskodit? Alebo to je v pohode? Teraz tam mam castrol powertec 10W 40. Dik za odpoved.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#608 Příspěvek od dsvatos »

starec007 píše:
koki píše:to major: možná se to tu už psalo, co říkaš na olej Castrol 10W60 RS v E36 IeSu (M42) Je to dobrý spojení? Jaký olej je dobrý pro tento typ motoru.

díky za odpověď


Ja by som chcel dat ten isty olej (castrol 10W 60 formula RS) do e36 325i, moze to nejako uskodit? Alebo to je v pohode? Teraz tam mam castrol powertec 10W 40. Dik za odpoved.


Máš nějakej vážnej důvod, proč tam chceš lít tak viskózní (hustej) olej ??
MartyE30
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: úte 14.08.2007 00:00
Bydliště: Blízko Prahy:-)
Kontaktovat uživatele:

#609 Příspěvek od MartyE30 »

To by mě taky zajímalo, proč dávat do isa 10W-60, já tam dal 5W-40maxlife
starec007
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18.10.2007 00:00

#610 Příspěvek od starec007 »

dsvatos píše:Máš nějakej vážnej důvod, proč tam chceš lít tak viskózní (hustej) olej ??


No zohnal som ho za dobrú cenu a počul som, že aj kvalitatívne je dobrý.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#611 Příspěvek od dsvatos »

starec007 píše:
dsvatos píše:Máš nějakej vážnej důvod, proč tam chceš lít tak viskózní (hustej) olej ??


No zohnal som ho za dobrú cenu a počul som, že aj kvalitatívne je dobrý.


No, ono je hodně druhů kvalitních olejů, ale to neznamená že si je můžeš nalít do motoru. Ta viskozita 10W-60 není zrovna do tvýho motoru moc vhodná..
starec007
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18.10.2007 00:00

#612 Příspěvek od starec007 »

dsvatos píše:No, ono je hodně druhů kvalitních olejů, ale to neznamená že si je můžeš nalít do motoru. Ta viskozita 10W-60 není zrovna do tvýho motoru moc vhodná..


A mozes mi prosim Ta napisat preco nieje vhodny pre moj motor? A ked teda nieje vhodny tak aky je vhodny?
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#613 Příspěvek od dsvatos »

starec007 píše:
dsvatos píše:No, ono je hodně druhů kvalitních olejů, ale to neznamená že si je můžeš nalít do motoru. Ta viskozita 10W-60 není zrovna do tvýho motoru moc vhodná..


A mozes mi prosim Ta napisat preco nieje vhodny pre moj motor? A ked teda nieje vhodny tak aky je vhodny?


Nevhodná viskozita (je moc hustej). Kup 5W-40 s normou ACEA A3.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#614 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

dsvatos píše:
starec007 píše:
dsvatos píše:No, ono je hodně druhů kvalitních olejů, ale to neznamená že si je můžeš nalít do motoru. Ta viskozita 10W-60 není zrovna do tvýho motoru moc vhodná..


A mozes mi prosim Ta napisat preco nieje vhodny pre moj motor? A ked teda nieje vhodny tak aky je vhodny?


Nevhodná viskozita (je moc hustej). Kup 5W-40 s normou ACEA A3.

No, třeba TWS 10W-60 od Castrolu není vůbec hustej a je to "plná syntetika".
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Charon

#615 Příspěvek od Charon »

Teda přelouskat tohle téma mi zabralo hodně času. No a chtěl bych si ujasnit pár věcí. Koupil jsem E30 325i na LPG, je to rok 1989, manuál. No a přece jen si myslim, že povaměňováním olejů bych nemusel nic zkazit a auto by to mohlo kvitovat se zadostiučiněním. teď k jádru pudla.
Jakej je olej v převodovce nevim, co bych tam tak měl nalejt a kolik? Převodovka řadí celkem bez problémů. Horší je to s Difem. Z něj se při pomalý jízdě do zatáčky ozývá docela nehorázná kulisa. Ono kdovíjakej je tam olej. Takže, pokud tam naleju to, co tam patří (tzn olej se specifikací pro samosvory BMW - asi toto http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=883 ), je nějaká rozumná šance, že se to usadí? No a potom motor. Předchozí majitel mi řekl, že tam je olej M7ADS4, údajně před 1000 km výměna, měněn po 10 000 km, spotřeb a oleje údajně cca 3l/10 000 km. Podle toho, co jsem se tu dočet je to olej tak nějak asi nevhodný. Takže jsem se dneska snažil pátrat v motoru - víčko je zevnitř čisé, bez černých úsad, když otřu ventilové víko zespod prstem (rozdělaný jsem to neměl) zdá se byt vše celkem čisté, bez černých úsad, na promnutí (olej jsem si mezi prsty nakapal z mětrky, ale nebyl studený) se nezdá, že by v tom byli nějaký cizí látky, olej je jakoby jemnej. Když sáhnu na vačku nebo na co jsem to sáhnul, tak prst už úplně čistej nejni, je takovej do černa ale ne tak tmavej, žekl bych takovej tmavošedej. Můžu do motoru nalejt bez nějakej větších obav nalejt nějak rozumnější olej (chtěl bych Q8 Excel Formula, z http://www.oleje.cz , rozlévaný, 175 Kč/l , technický list zde : http://www.technicar.cz/Oleje/q8_formula_excel_5w40.pdf ), nebo se mám bát nějaký katastrofy? A kolik tam toho oleje přijde. Pokud jsem to dobře pochopil, tak by ten Q8 mohl být vyhovující a pokud při převážném provozu na LPG snížím interval výměny cca na 6 - 7 000 km, nemělo by nic hrozit.

Předem dík za potvrzení mojí hypotézy nebo za zavedení na správnou cestu.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#616 Příspěvek od dsvatos »

Pokud už motor bere olej, nemá moc cenu kupovat drahej 5W-40. V klidu si kup 10W-40 ACEA A3. Pro tvůj starej motor bude úplně stačit. Jak píšeš, při provozu na LPG je vhodnější si zkrátit interval výměny. Pokud to auto jezdilo na historický Moguly, bylo by vhodný při přechodu na moderní olej hodně zkrátit první výměnu. Může bejt, že ti novej olej začne rychle rozpouštět usazeniny. Takže po výměně si ho často kontroluj. Pokud bude rychle černat, je to známka toho že usazeniny rychle rozpouští. Takže ho dle potřeby zase vyměň. Třeba i po 1000 Km. To uvidíš. Pokud by byla spotřeba oleje vysoká (motor už má svoje za sebou), nebylo by od věci přejít na viskoznější oleje třídy 10W-50, 15W-50 s normou ACEA A3.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#617 Příspěvek od major »

Hlučné hydrostavy u 525i neVANOS

Jeden z dotazů, který mi přišel mailem a mohl by zajímat i další kolegy:

Chcel by som nejako poradit co by sa dalo spravit s cvakajucimi hydrostelmy ???Mal som v motore olej 15w40 a na studeno cvakaly hydra.
Po výmene oleja za redsi 10w40 som si myslel ze cvakanie na studeno sa trochu zlepsi ,bude menej cvakat .Ale stalo sa to prave naopak po výmene oleja sa to este zhorsilo.Neviem ci si tie hydra maju prisposobit tomu oleju?Zatial som po výmene nabehal okolo 100km.Niekedy staci po starte vypnut motor a znova nastartovat a prestane .Volal som z technikom z bmw a ten mi povedal len tolko aby som si na to zvykol,ak nechcem vymenit komplet vsetky hydra. Za tepla to vyzera ok.
Bol by som rad keby mi niekto poradil co by sa stým dalo spravit teda okrem výmeny.Motor ma nabehane 265000.

Odpověď:
Ahoj, ty hydra ti už prostě neudrží olej. Aby jsi se tohoto problému zbavil zcela, budeš muset ty hydra prostě vyměnit. Pokud budeš laborovat s SAE olejů, tak se budeš potýkat s následujícím problémem. Pokud použiješ olej méně viskózní třídy např.SAE 0W-40, olej se při nižších teplotách dostane do hydrostavů podstatně rychleji. Ale vzhledem k tomu, že je "řidší", tak z nich také rychleji po vypnutí motoru vyteče. Tudíž při startu to bude dělat ještě horší zvuky, ale kratší dobu. Také se ti pravděpodobně zvýší spotřeba oleje.
Pokud by jsi chtěl to klapání po startu eliminovat co nejvíce, musel by jsi použít olej s SAE 20W-40, který je natolik "hustý" v chladném počasí, že by ti v těch hydrostavech pravděpodobně zůstal i po vypnutí motoru. Tento olej je však zcela nevhodný pro provoz v zimních podmínkách, dochází u něj při studených startech k podstatně vyššímu opotřebení rotujících mazaných součástí motoru. Je totiž při nízkých teplotách natolik "netekutý", že čerpadlu trvá opravdu hodně dlouho, než ho dopraví na potřebná místa.
Takže se buď vrať k SAE 15W-40, což není pro tento motor také příliš ideální alternativa nebo si zvykni na klapání s SAE 10W-40 či prostě ty hydra vyměň. Stejně to budeš muset jednou udělat.Více ti bohužel nejsem schopen pomoci.
wagina
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 06.07.2005 00:00

#618 Příspěvek od wagina »

2major Tak jsem to pročítal, buď jsem přehlédl, a nebo nebylo. 330d 150kW,r.v.2004, najeto 105t, a chci dát mobil1 0w40. Naposledy mi dávali olej v Autecu, a namám dojem, že by tam dávali něco dobrého. Přišly mrazy a můj motůrek je hlučný jak traktor. Když jsem měl 530d 135kW, tak jsem tam dával mobil1 a v zimě naprostá pohoda. tak teď nevím. a naví se mi zdá, že začal mizet olej , tak 1l na 10t km. u 530d mi to vzalo max 0,5l od výměny k výměně. že by jiný motor jiný mrav? Díky za reakci.
jacob
Registrovaný
Příspěvky: 622
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#619 Příspěvek od jacob »

major: ahoj, rád bych přispěl do tématu, když už jsme u těch hydroštel, nedávno jsem založil topic http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38926 ohledně tohoto problému, konkrétně mi tedy "cvakají" hydroštely jen po vyšším zahřátí motoru, když jsem jej testoval na letišti v maximálních otáčkách po delší dobu. Autem ještě nejezdím, mám jej chvilku a určitě teď v nejbližší době vyměním olej, jen by mě zajímal odborný posudek, jaký olej tedy zvolit, jsem ochoten koupit drahý a kvalitní. 328 e36 , podrobnosti jsou v topicu.

děkuji moc
jacob
Registrovaný
Příspěvky: 622
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#620 Příspěvek od jacob »

jacob píše:major: ahoj, rád bych přispěl do tématu, když už jsme u těch hydroštel, nedávno jsem založil topic http://www.bmwklub.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=38926 ohledně tohoto problému, konkrétně mi tedy "cvakají" hydroštely jen po vyšším zahřátí motoru, když jsem jej testoval na letišti v maximálních otáčkách po delší dobu. Autem ještě nejezdím, mám jej chvilku a určitě teď v nejbližší době vyměním olej, jen by mě zajímal odborný posudek, jaký olej tedy zvolit, jsem ochoten koupit drahý a kvalitní. 328 e36 , podrobnosti jsou v topicu.

děkuji moc


btw: jen abych dodal, hydroštely cvakaly jen jednou, když jsem testoval co auto dá, při nomrální jízdě, nebo za studena nikdy, zkoušet na letišti budu znovu, ale raději až po výměně. Jen bych rád dal svému autu raději to nejvalitnější, než pak něco měnit v motoru.
Odpovědět