Teda přelouskat tohle téma mi zabralo hodně času. No a chtěl bych si ujasnit pár věcí. Koupil jsem E30 325i na LPG, je to rok 1989, manuál. No a přece jen si myslim, že povaměňováním olejů bych nemusel nic zkazit a auto by to mohlo kvitovat se zadostiučiněním. teď k jádru pudla.
Jakej je olej v převodovce nevim, co bych tam tak měl nalejt a kolik? Převodovka řadí celkem bez problémů. Horší je to s Difem. Z něj se při pomalý jízdě do zatáčky ozývá docela nehorázná kulisa. Ono kdovíjakej je tam olej. Takže, pokud tam naleju to, co tam patří (tzn olej se specifikací pro samosvory BMW - asi toto
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=883 ), je nějaká rozumná šance, že se to usadí? No a potom motor. Předchozí majitel mi řekl, že tam je olej M7ADS4, údajně před 1000 km výměna, měněn po 10 000 km, spotřeb a oleje údajně cca 3l/10 000 km. Podle toho, co jsem se tu dočet je to olej tak nějak asi nevhodný. Takže jsem se dneska snažil pátrat v motoru - víčko je zevnitř čisé, bez černých úsad, když otřu ventilové víko zespod prstem (rozdělaný jsem to neměl) zdá se byt vše celkem čisté, bez černých úsad, na promnutí (olej jsem si mezi prsty nakapal z mětrky, ale nebyl studený) se nezdá, že by v tom byli nějaký cizí látky, olej je jakoby jemnej. Když sáhnu na vačku nebo na co jsem to sáhnul, tak prst už úplně čistej nejni, je takovej do černa ale ne tak tmavej, žekl bych takovej tmavošedej. Můžu do motoru nalejt bez nějakej větších obav nalejt nějak rozumnější olej (chtěl bych Q8 Excel Formula, z
http://www.oleje.cz , rozlévaný, 175 Kč/l , technický list zde :
http://www.technicar.cz/Oleje/q8_formula_excel_5w40.pdf ), nebo se mám bát nějaký katastrofy? A kolik tam toho oleje přijde. Pokud jsem to dobře pochopil, tak by ten Q8 mohl být vyhovující a pokud při převážném provozu na LPG snížím interval výměny cca na 6 - 7 000 km, nemělo by nic hrozit.
Předem dík za potvrzení mojí hypotézy nebo za zavedení na správnou cestu.