Kdybych tak věděl, jak proměřit to čidlo, zda je vadné...nemá někdo zkušenost?
A že by zrovna za studena fungovalo a za tepla ne?

JIP píše:Zatím se čidlo vačky jeví jako nejpravděpodobnější...slyšel jsem, že CarTec má nějakou akci "jarní prohlídka" za slušnou cenu i s diagnostikou, tak to asi budu muset zkusit. Na diagnostice u místního "specialisty" SOTEA to hlásilo jen lambdu a tu jsem dal novou...i palivoý filtr, svíčky...
Kdybych tak věděl, jak proměřit to čidlo, zda je vadné...nemá někdo zkušenost?
A že by zrovna za studena fungovalo a za tepla ne?![]()
vindous píše:Ahoj, taky mám podobné potíže a myslel jsem, že mi tady někdo píchne. Tak napíšu moje poznatky. Mám 2 Litra z 91 roku s klimou a otáčky volnoběhu za studena OK, ale po ohřátí lítaj mezi 500 - 1000-min, když jedu a vyřadím, tak jsou otáčky na 1200- min. a neklesají, jedině když zastavím tak spadnou na hodnotu 900-min, ale asi po minutě zase kolísají jako před tím. Při plynulé jízdě to neškube, jen když tomu naložím tak to hulí. Nemám ještě vyměněné svíčky, ale i tak mám spotřebu 15 litrů. Vyměnil jsem co se dalo, palivový filtr, vzduch. filtr, benzínové čerpadlo, váhu vzduchu i jednotku mám jinou. Pořád stejný, potom jsem vyčistil hadici od váhy ke klapce a i tu klapku, vše je čisté a vpořádku a kolísání se zmírnilo na 700-1000-min.Na diagnostice jsem ještě nebyl, ale píšete, že vám nic neukázala. Tak nevim. Nemám vanos tak myslím, že se mě to čidlo vačky netýká anebo jo? Poradte , díky předem.
michal09 píše:Zdar pánové, taky mám dost podobný problém, jedná se o 318i M43, nevím jak dlouho a pořádně jsem to zpozoroval asi před týdnem, ale možná mi to dělá i dýl...Kolísají mi otáčky na volnoběh. Za studena v pohodě, otáčky se držej na 1000ot/min, motor jede plynule no problémo. po ohřátí motoru (5-10min) mi na volnoběh kolísají otáčky od 600 - 1000 ot/min (motor se vždy v dolní poloze rozklepe), dříve mě ručika držela přesně 900. Je to pravidelný, nahoru dolu, nahoru, dolu, ale jen když stojím, když z kopce vyřadím, otáčky drží svých 900... Při normální jízdě je vše oka. Asi před měsícem jsem měnil teplotní čidla (obě), protože mi padala ručička teploty, čidla jsem měřil, byly nová, takže v něch by to být nemělo, navíc všecko jsem prostříkal kontaktolem (nebo jak se to jmenuje). Další věc je, že ten vlnovec od váhy vzduchu mám už cca rok prasklý, ale oblepil jsem to pevně izolačkou a žádnej problém sem s tím neměl, jedině že by izolačka povolila, nebo že by se dírka zvětšila, nevím, musím to zkontrolovat... Ještě mě napadají svíčky, taky tam budou hafo dlouho. Asi budu muset na tu diagnostiku...
Uvidím jak to dopadne, každopádně toto téma budu sledovat a svoje kroky a poznatky sem pak písnu...