Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

zahada stoleti..klesajici otacky nebo vaha vzduchu ci lambda

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#21 Příspěvek od JIP »

Zatím se čidlo vačky jeví jako nejpravděpodobnější...slyšel jsem, že CarTec má nějakou akci "jarní prohlídka" za slušnou cenu i s diagnostikou, tak to asi budu muset zkusit. Na diagnostice u místního "specialisty" SOTEA to hlásilo jen lambdu a tu jsem dal novou...i palivoý filtr, svíčky...
Kdybych tak věděl, jak proměřit to čidlo, zda je vadné...nemá někdo zkušenost?
A že by zrovna za studena fungovalo a za tepla ne? 8O
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od castro »

JIP píše:Zatím se čidlo vačky jeví jako nejpravděpodobnější...slyšel jsem, že CarTec má nějakou akci "jarní prohlídka" za slušnou cenu i s diagnostikou, tak to asi budu muset zkusit. Na diagnostice u místního "specialisty" SOTEA to hlásilo jen lambdu a tu jsem dal novou...i palivoý filtr, svíčky...
Kdybych tak věděl, jak proměřit to čidlo, zda je vadné...nemá někdo zkušenost?
A že by zrovna za studena fungovalo a za tepla ne? 8O


za studena jede sytič, takže se některé problémy neprojeví... než něco ale začneš vyměňovat, udělej raději nejdřív pořádnou diagnoistiku...

zkontroluj ty hadičky co vedou do volnoběžnýho ventilu, jestli těsní, jestli ti tam nepřisává "falešnej" vzduch a tím pádem máš třeba chudou směs...

Já se o víkendu chystám sundat celou klapku, pročistit ji, stejně tak ten volnoběžnej ventil, všechno pořádně utěsnit a uvidí se...

pak už jedině p.Kabátník ať si s tim láme hlavu on... já už na to nemám nervy :lol:
vindous
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 21.03.2008 01:00
Bydliště: ČESKÁ LÍPA

#23 Příspěvek od vindous »

Ahoj, taky mám podobné potíže a myslel jsem, že mi tady někdo píchne. Tak napíšu moje poznatky. Mám 2 Litra z 91 roku s klimou a otáčky volnoběhu za studena OK, ale po ohřátí lítaj mezi 500 - 1000-min, když jedu a vyřadím, tak jsou otáčky na 1200- min. a neklesají, jedině když zastavím tak spadnou na hodnotu 900-min, ale asi po minutě zase kolísají jako před tím. Při plynulé jízdě to neškube, jen když tomu naložím tak to hulí. Nemám ještě vyměněné svíčky, ale i tak mám spotřebu 15 litrů. Vyměnil jsem co se dalo, palivový filtr, vzduch. filtr, benzínové čerpadlo, váhu vzduchu i jednotku mám jinou. Pořád stejný, potom jsem vyčistil hadici od váhy ke klapce a i tu klapku, vše je čisté a vpořádku a kolísání se zmírnilo na 700-1000-min.Na diagnostice jsem ještě nebyl, ale píšete, že vám nic neukázala. Tak nevim. Nemám vanos tak myslím, že se mě to čidlo vačky netýká anebo jo? Poradte , díky předem.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od castro »

vindous: já bych řekl že u tebe nejspíš lambda...
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#25 Příspěvek od frank325i »

vindous píše:Ahoj, taky mám podobné potíže a myslel jsem, že mi tady někdo píchne. Tak napíšu moje poznatky. Mám 2 Litra z 91 roku s klimou a otáčky volnoběhu za studena OK, ale po ohřátí lítaj mezi 500 - 1000-min, když jedu a vyřadím, tak jsou otáčky na 1200- min. a neklesají, jedině když zastavím tak spadnou na hodnotu 900-min, ale asi po minutě zase kolísají jako před tím. Při plynulé jízdě to neškube, jen když tomu naložím tak to hulí. Nemám ještě vyměněné svíčky, ale i tak mám spotřebu 15 litrů. Vyměnil jsem co se dalo, palivový filtr, vzduch. filtr, benzínové čerpadlo, váhu vzduchu i jednotku mám jinou. Pořád stejný, potom jsem vyčistil hadici od váhy ke klapce a i tu klapku, vše je čisté a vpořádku a kolísání se zmírnilo na 700-1000-min.Na diagnostice jsem ještě nebyl, ale píšete, že vám nic neukázala. Tak nevim. Nemám vanos tak myslím, že se mě to čidlo vačky netýká anebo jo? Poradte , díky předem.


ja bych prva zajel na diagnostiku a pak sel postupne jak tady ostatni pisou....kontrola kolena za vahou atd
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#26 Příspěvek od frank325i »

tak pres vikend byl cas tak jsem vydelal regulator volnobehu a nalil jsem do nej peknou sracku(koupil jsem to v barvy laky cca38kc) a nechal pusobit cca 3hod potom jsem to strikl olejem a svete div se ono to nehapruje a jede to dobre za sobotu jsem sjel pulku vzorku...hura...kolega co se o to trochu zajima tak rikal ze tomu dava tak max.mesic ze ten ventil vyschne od toho oleje a zase se zacne zadrhavat...no uvidime...
vindous
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 21.03.2008 01:00
Bydliště: ČESKÁ LÍPA

#27 Příspěvek od vindous »

Taky to zkusím, ale nevím, kde ho najdu. Ještě mi napiš o jakou s.... jde, taky si ji potom koupím.
castro
Registrovaný
Příspěvky: 9474
Registrován: úte 10.01.2006 01:00
Bydliště: West coast - Břevnov
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od castro »

dnes jsem ho taky vyčistil. Už jsem ho čistil poprve někdy v listopadu. Byl zase trochu zadělaný ale už ne tolik, nicméně mi přišlo taky že je už zase zanešenej. Prostřík jsem ho čističem na brzdy ( benzín ) a už z něj nevyteklo to co napoprvé...

ale chtělo by to ho asi do něčeho ponořit, protože ten proud benzínu neodstraní asi vše.

jsem zvědavej co to udělá, ještě jsem pročistil klapku a váhu vzduchu.

ad¨volnoběžný ventil - vede do něj hadička z gumového vlnovce sání co je mezi váhou a klapkou... tak se snadno najde ;-)
vindous
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 21.03.2008 01:00
Bydliště: ČESKÁ LÍPA

#29 Příspěvek od vindous »

Díky udělám i ty svíčky a to hned jak odmarodim a dám vědět výsledek!!!
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od George_D »

JIP: U tebe bych to s největší pravděpodobností viděl na to čidlo vačky :wink:

Castro: A tobě radim ponoř ventil přes noc do petroleje, ten rozpoští karbon :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#31 Příspěvek od JIP »

George_D píše:JIP: U tebe bych to s největší pravděpodobností viděl na to čidlo vačky :wink:

Díky za radu, taky už jsem o tom přesvědčený...díl už mám objednaný u Kellyho... :wink:
motokarista
Registrovaný
Příspěvky: 493
Registrován: pon 28.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava

#32 Příspěvek od motokarista »

zdravim, mam opacny problem, za studena mi to jede jako by na 5 valcu kolisaji otacky trha motor a po pridani plynu to chcipa a cim se to vice zahriva tim je to lepsi nakonec na plne zahratem motoru to jede uplne OK.... :roll:
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#33 Příspěvek od frank325i »

co ti rekla diagnostika?
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#34 Příspěvek od michal09 »

Zdar pánové, taky mám dost podobný problém, jedná se o 318i M43, nevím jak dlouho a pořádně jsem to zpozoroval asi před týdnem, ale možná mi to dělá i dýl... :wink: Kolísají mi otáčky na volnoběh. Za studena v pohodě, otáčky se držej na 1000ot/min, motor jede plynule no problémo. po ohřátí motoru (5-10min) mi na volnoběh kolísají otáčky od 600 - 1000 ot/min (motor se vždy v dolní poloze rozklepe), dříve mě ručika držela přesně 900. Je to pravidelný, nahoru dolu, nahoru, dolu, ale jen když stojím, když z kopce vyřadím, otáčky drží svých 900... Při normální jízdě je vše oka. Asi před měsícem jsem měnil teplotní čidla (obě), protože mi padala ručička teploty, čidla jsem měřil, byly nová, takže v něch by to být nemělo, navíc všecko jsem prostříkal kontaktolem (nebo jak se to jmenuje). Další věc je, že ten vlnovec od váhy vzduchu mám už cca rok prasklý, ale oblepil jsem to pevně izolačkou a žádnej problém sem s tím neměl, jedině že by izolačka povolila, nebo že by se dírka zvětšila, nevím, musím to zkontrolovat... Ještě mě napadají svíčky, taky tam budou hafo dlouho. Asi budu muset na tu diagnostiku... :? Uvidím jak to dopadne, každopádně toto téma budu sledovat a svoje kroky a poznatky sem pak písnu... :wink:
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Brody »

No jestli mas diru ve vlnovci tak bych asi koupil novej.Ono olepeni izolackau nebude drzet vecne
michal09
Registrovaný
Příspěvky: 2884
Registrován: stř 14.02.2007 01:00
Bydliště: Praha 05

#36 Příspěvek od michal09 »

Brody píše:No jestli mas diru ve vlnovci tak bych asi koupil novej.Ono olepeni izolackau nebude drzet vecne


Já vím.... :oops: Ale znáš to - víš o tom, ale dokud to nehoří, furt to oddaluješ a oddaluješ a oddaluješ... :roll: :lol:
Brody
Registrovaný
Příspěvky: 3103
Registrován: pon 23.04.2007 00:00
Bydliště: Vimperk
Kontaktovat uživatele:

#37 Příspěvek od Brody »

jj taky to znam :D .Ale asi bych zacal u toho
frank325i
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: kyjov

#38 Příspěvek od frank325i »

michal09 píše:Zdar pánové, taky mám dost podobný problém, jedná se o 318i M43, nevím jak dlouho a pořádně jsem to zpozoroval asi před týdnem, ale možná mi to dělá i dýl... :wink: Kolísají mi otáčky na volnoběh. Za studena v pohodě, otáčky se držej na 1000ot/min, motor jede plynule no problémo. po ohřátí motoru (5-10min) mi na volnoběh kolísají otáčky od 600 - 1000 ot/min (motor se vždy v dolní poloze rozklepe), dříve mě ručika držela přesně 900. Je to pravidelný, nahoru dolu, nahoru, dolu, ale jen když stojím, když z kopce vyřadím, otáčky drží svých 900... Při normální jízdě je vše oka. Asi před měsícem jsem měnil teplotní čidla (obě), protože mi padala ručička teploty, čidla jsem měřil, byly nová, takže v něch by to být nemělo, navíc všecko jsem prostříkal kontaktolem (nebo jak se to jmenuje). Další věc je, že ten vlnovec od váhy vzduchu mám už cca rok prasklý, ale oblepil jsem to pevně izolačkou a žádnej problém sem s tím neměl, jedině že by izolačka povolila, nebo že by se dírka zvětšila, nevím, musím to zkontrolovat... Ještě mě napadají svíčky, taky tam budou hafo dlouho. Asi budu muset na tu diagnostiku... :? Uvidím jak to dopadne, každopádně toto téma budu sledovat a svoje kroky a poznatky sem pak písnu... :wink:


zdar chlape myslim si ze jsem mel stejny problem a koleno kup v bmw cca do 450kc pokud to neprestane vydelej regulator volnobehu,vycisti ho necim co rozpousti karbon borci na to pouzivaji petrolej ale ja jsem pouzil jiny rozpoustec a v tu chvilku mas nadeji na uspech 50 na 50....dej to zpatky a uvidis me to vyslo regulator maka v poho
Uživatelský avatar
JIP
Registrovaný
Příspěvky: 902
Registrován: pát 27.07.2007 00:00
Bydliště: Vratimov DC

#39 Příspěvek od JIP »

Tak se mi tuhle záhadu zřejmě podařilo rozlousknout (teda alespoň u mě). Po zkušenostech člena Maverick66 s podobným problémem jsem vymontoval z bratrova E36 320i všech 6 zapalovacích cívek, které jsem přendal do svoji E36 325i a ejhle, motor přestal "kuckat", jede krásně rovnoměrně, otáčky volnoběhu mi klesly ze 750ot. (pokud volnoběh neskákal) na 600ot., výkon jde hezky plynule a trochu se mi změnil i zvuk motoru...teď už jenom doufám, že se mi problém nevrátí (zatím jsem to testoval jen přes víkend, ale vypadá to slibně) a tak mě čeká jenom výměna cívek jadnu po druhé a neustále testovací jízdy... :)
Boss333
Registrovaný
Příspěvky: 14
Registrován: pon 15.09.2008 00:00
Bydliště: praha

#40 Příspěvek od Boss333 »

zdravim, tak koukam ze tohle je docela rozsáhlej problém, mám něco podobnýho u E36 2.0 vanos 92. když je motor studenej, tak se při sešlápnutí plynu docela dost dusí, občas když šlápnu na plyn,tak cítím do pedálu takový škubnutí a nějaká rána ze spoda auta a motor cukne, ale jakmile se motor ohřeje, tak jede super, nedusí se ani nijak nehádá, ale zase když vyřadím třeba při dojíždění na křižovatku, tak mi padnou otáčky třeba na 400 a pak zase vyskočej na 1000 a pak se to ustálí na normál, ale když jedu třeba 30 min(motor je pořádně ohřátej) tak při tom vyřazení otáčky padaj až uplne na dno, až kolikrát začne motor chcípat a nebo úplně zhasne. nevíte po čem bych se měl kouknout, co třeba rozebrat a vyčistit?? Nejsem totiž zrovna automechanik, takze vím ho... Nebo nevíte někdo o někom v Praze nebo okolí, kdo by dělal BMW a kouknul se mi nato... Nejlepe nejakej soukromník!
Odpovědět