Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký olej?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#821 Příspěvek od Brátn Moderátor »

dsvatos píše:
Bratn píše:tak jsem si nechal vyměnit všechny náplně v mý E39 a chci se zeptat, měnili mi i olej v převodovce a od tý doby za studena jde docela ztuha řadit nízký stupně, jakmile se auto zahřeje, tak je to v pohodě, ale po nastartování tam prostě nemůžu normálně tu jedničku dát. Nevíte čím by to mohlo být, jestli se to zlepší a jestli to náhodou nebude později větší problém:?:


Kde sis to nechal měnit?? Jestli ti tam náhodou nenalili viskoznější (hustší) olej. To by i odpovídalo, po zahřátí olej zřídne a líp se řadí. A taky nevím, jestli do E39 patří olej ATF nebo klasickej převoďák. Pokud ATF (jako do E36) a nalili by ti tam klasickej převoďák, mohlo by to být ono. Fofrem si zjisti, co ti tam nalili.

nene olej je tam určitě správný dělal mi to můj servisák co mi dělá auta už dlouho a lil tam to co je napsaný zespodu na převodovce (klasickej převoďák), takže by to mělo být v pohodě, ale nevím co tam bylo předtím, jestli tam někdo nedal ATF, ale myslím, že to byla úplně první výměna od výroby, takže tam byl i předtím asi klasický převoďák, ale už hodně jetý, tak se ptám jestli to náhodou nemůže být třeba něčím jiným.
E36 325i Convertible | E39 528i LPG pracant | E61 545i LPG dailycar | E86 Z4 3.0si #0Z4C0UPE | K1100LT Cafe Brat Racer #builtnotbought

Obrázek Obrázek
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#822 Příspěvek od major »

převzato z mailových dotazů

Dotaz:
Kupoval jsem filtry atd. v Autokelly a když přišlo i na olej tak mi nabídl až vnutil Starline 10w40 (za akčních asi 470 Kč za 5l). Jenže po přečtení pár diskuzí jsem ztratil iluze o kterých mě pan přesvědčoval. Jel jsem tedy koupit olej snad kvalitnější do klasický mototechny a z opravdu skrovného sortimentu jsem byl donucen koupit olej už dražší, ovšem značku jsem neznal - AcDelco 10w40 (680Kč za 5l), že prý to dávaj originál do GM ?! Bohužel už je vevnitř a ve mě to hlodá jestli jsem tam nenalil větší sajrajt než ten Starline, když na webu o těchto olejích není takřka ani slovo :( Moc prosím o radu, cokoliv co si o této značce myslíte a jestli jste o ní někdy vůbec slyšel...
PS: na pixle je výroba v Belgii a česky ani slovo... motor je m43, bmw 316


Značkové vs. neznačkové oleje


Ahoj,
pro celoroční provoz jsi nepoužil zrovna ideální SAE. Doporučuji pro příště spíše SAE 5W-40, obvzláště do produktové řady motorů M40 a M43. Vzhledem k jejich ne právě dobrému systému mazání (hlavně M40) je lepší, zejména pro zimní provoz, volit vyšší SAE. Při studeném startu dojde podstatně rychleji k zaolejování pracovního prostoru vačky. Řádově je časový rozdíl mezi SAE 5W a 10W při teplotách pod bodem mrazu i několik desítek vteřin. Což je doba kdy pak vačka pracuje bez ochranného olejového filmu a dochází k nežádoucímu kovovému styku součástí. Výsledkem je pochopitelně jejich rychlejší opotřebení.
Ještě lepší je použití SAE 0W-40.
Co se týče tebou vybraných značek olejů, tak v tomto jsem poměrně názorově nekompromisní. Obě značky jsou pouze obchodní (Starline a AcDelco), tudíž pro mne no-name. Je to stejné jako kdyby ty jsi si vymyslel svoji značku, třeba MilanOil. Potom již stačí nakoupit někde od někoho již hotový olej a jen to stočit do vlastních lahví. Vzhledem k tomu, že chceš vydělat, tak koupíš to nejlevnější, co má alespoň ACEA a API certifikaci (jejichž získání není nijak těžké) a začneš prodávat.
Chci tím říci, že u těchto a podobných značek, které se za posledních pár let na trhu vyrojily, prostě nemáš prakticky žádnou záruku kvality, natož pak původu oleje. V obalech takovýchto značek se může skrývat olej poměrně kvalitní, s kvalitním základovým olejem a aditivovaný kvalitními aditivy (např. od BASF či Liqui Moly) nebo nějaký produkt kde jako základový olej slouží to nejhorší co se dá ještě použít a aditiva jsou také pochybné kvality. Nehledě na to, že takováto obchodní značka bere již namíchané oleje(rozuměj aditiva+základový olej) od různých dodavatelů, kdo dá zrovna levněji. Tudíž můžeš v jedné lahvi mít olej třeba od OMV a při příštím nákupu v dalším obalu olej z PKN ORLEN(Polsko) či nějaké rafinerie z Ruska, ač jsi si koupil stejný typ oleje ve stejném obalu od stejné značky.
Toto je naprosto běžná praxe.
Netvrdím, že značkový výrobci, kteří jsou na trhu již dlouho etablovaní, neprodávají oleje od jiných výrobců. Naopak, s postupující globalizací a vzájemným skupováním těchto společností je to čím dál tím častější praxe. Proto třeba v obalech od Shellu najdete olej z Parama Pardubice(červená Shell Rimula 15W-40), v obalech Castroll oleje od ARALu a BP (BP, ARAL, Castrol=jedna firma; Esso, Mobil=jedna firma; Total, Fina,Elf=jedna firma) a obráceně, atd. Je to pochopitelně dáno snahou těchto konglomerátů o snížení nákladů a tím i zvýšení zisků. Protože proč by měla jedna společnost vyrábět tři druhy stejného oleje když může dvě linky zrušit a dělat jen jeden produkt v dané třídě SAE a pouze to plnit do lahví od jednotlivých značek, které vlastní. Protože každá značka se prodává v určitých regionech jinak, některá lépe jiná hůře. Proto se stále zachovávají staré a známé obchodní značky.
Ještě před pár lety jsem věděl, kdo jaký olej takto stáčí a prodává pod jinou značkou. V současnosti je situace tak nepřehledná a informace o tomto prakticky nedostupné, že jsem ztratil přehled.
Nicméně i přes to je nákup oleje od renomované značky podstaně bezpečnější a jistější. Ač jsou velké společnosti nuceni tlakem cen na trhu si takto "vzájemně vypomáhat", vždy zachovávají kvalitu. Investují do získání schválení od jednotlivých výrobců automobilů a spolupracují s automobilkami na vývoji nových olejů. Což je záležitost velice nákladná.Tudíž pokud si kupujete oleje od renomovaných výrobců, máte poměrně vysokou jistotu, že nekoupíte špatně.
Samozřejmě, že i v tomto segmentu existují rozdíly. Je to dáno jak kvalitou použitých základových olejů, tak zejména kvalitou a množstvím aditiv. Můžete tak narazit na výrobky dobré a špičkové. V tomto segmentu trhu se vyloženě špatné produkty nenacházejí.
Proto vždy doporučuji brát oleje od renomovaných výrobců. Obvzláště pokud jsem majitelem BMW, tedy ve většině případů fanda značky, jehož stroj je pro něj prakticky dalším členem rodiny.
Tak že příště se poohlédni po oleji SAE 5W-40 či 0W-40 od renomované značky. Tvoje Brambora si pak bude zcela jistě chrochtat blahem :-).

Pokud přesto chcete šetřit a rozhodnete se koupit nějakou no-name značku oleje, tak se prosím vás alespoň podívejte jaká schválení výrobce oleje na obalu uvádí. Pokud je tam pouze ACEA a API, raději ruce pryč. Pokud tam mimo těchto schválení uvádí i schválení od jednotlivých automobilek, jedná se pravděpodobně o přebal něčeho kvalitnějšího, obvzláště pokud je na obalu uveden i MB(Mercedes) či BMW. Nicméně je otázkou zda tyto schválení tento produkt skutečně má. Drzost některých prodejců je bezmezná.


major
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#823 Příspěvek od major »

Pánové a případně i dámy,
omlouvám se tímto, že některým neodpovídám na jejich dotazy. Jak ty co mi poslali mailem, tak přes SZ či zde na fóru. Jedná se totiž z 99% o dotazy, které jsem tu již x-krát zodpověděl. Proto již po několikáté prosím, hledejte a čtěte.
Mám teď opravdu málo času a na fórum se podívám tak jednou až dvakrát do měsíce.
Své případné dotazy proto posílejte opravdu pouze na nějaké zapeklité problémy, které se zde ještě neřešily. Na jiné odpovídat nebudu.
Myslím, že obzvláště ohledně motorových olejů je toho tu již opravdu hodně.

major
Mike83
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pon 17.03.2008 01:00
Bydliště: Brno

#824 Příspěvek od Mike83 »

Vlasta píše:
dsvatos píše:No já nevím, ale aby mu to ubejvalo po 1000 Km je dost divný.. Píše že to nehoní.. Já jezdím 80-90 procent po Brně, a samý takový přískoky max. 10 Km s věčně studeným motorem. Jezdím docela klobouka, šlápnu tomu málokdy a to jen s teplým motorem.. A průměrně mi to ubejvá tak po 2 tisících jedna dioda... Nevím jak přesně to ten algoritmus počítá, ale aby musel měnit olej po 6 tisících, to by to musel honit furt jenom studený jak nadmutou kozu 8O

Algoritmus se počítá podle množství spotřebovaného paliva. Jestli ubývá ledka po cca 1 tis. km, tak buď auto žere jak rakovina nebo to má špatně nastavený v počítači.


Podle me to pocita podle toho, ze kdyz nastartujes a jedes min nez 10min, tak to ubyva rychleji- lepe receno to pocita vetsi opotrebeni oleje a diody pribyvaji rychleji a pokazdy kdyz preletis tusim 4500ot nebo tak nejak, tak to taky pocita rychleji jakoze se vic opotrebovava...
Mike83
Registrovaný
Příspěvky: 70
Registrován: pon 17.03.2008 01:00
Bydliště: Brno

#825 Příspěvek od Mike83 »

major píše:převzato z mailových dotazů

Dotaz:
Kupoval jsem filtry atd. v Autokelly a když přišlo i na olej tak mi nabídl až vnutil Starline 10w40 (za akčních asi 470 Kč za 5l). Jenže po přečtení pár diskuzí jsem ztratil iluze o kterých mě pan přesvědčoval. Jel jsem tedy koupit olej snad kvalitnější do klasický mototechny a z opravdu skrovného sortimentu jsem byl donucen koupit olej už dražší, ovšem značku jsem neznal - AcDelco 10w40 (680Kč za 5l), že prý to dávaj originál do GM ?! Bohužel už je vevnitř a ve mě to hlodá jestli jsem tam nenalil větší sajrajt než ten Starline, když na webu o těchto olejích není takřka ani slovo :( Moc prosím o radu, cokoliv co si o této značce myslíte a jestli jste o ní někdy vůbec slyšel...
PS: na pixle je výroba v Belgii a česky ani slovo... motor je m43, bmw 316


Značkové vs. neznačkové oleje


Ahoj,
pro celoroční provoz jsi nepoužil zrovna ideální SAE. Doporučuji pro příště spíše SAE 5W-40, obvzláště do produktové řady motorů M40 a M43. Vzhledem k jejich ne právě dobrému systému mazání (hlavně M40) je lepší, zejména pro zimní provoz, volit vyšší SAE. Při studeném startu dojde podstatně rychleji k zaolejování pracovního prostoru vačky. Řádově je časový rozdíl mezi SAE 5W a 10W při teplotách pod bodem mrazu i několik desítek vteřin. Což je doba kdy pak vačka pracuje bez ochranného olejového filmu a dochází k nežádoucímu kovovému styku součástí. Výsledkem je pochopitelně jejich rychlejší opotřebení.
Ještě lepší je použití SAE 0W-40.
Co se týče tebou vybraných značek olejů, tak v tomto jsem poměrně názorově nekompromisní. Obě značky jsou pouze obchodní (Starline a AcDelco), tudíž pro mne no-name. Je to stejné jako kdyby ty jsi si vymyslel svoji značku, třeba MilanOil. Potom již stačí nakoupit někde od někoho již hotový olej a jen to stočit do vlastních lahví. Vzhledem k tomu, že chceš vydělat, tak koupíš to nejlevnější, co má alespoň ACEA a API certifikaci (jejichž získání není nijak těžké) a začneš prodávat.
Chci tím říci, že u těchto a podobných značek, které se za posledních pár let na trhu vyrojily, prostě nemáš prakticky žádnou záruku kvality, natož pak původu oleje. V obalech takovýchto značek se může skrývat olej poměrně kvalitní, s kvalitním základovým olejem a aditivovaný kvalitními aditivy (např. od BASF či Liqui Moly) nebo nějaký produkt kde jako základový olej slouží to nejhorší co se dá ještě použít a aditiva jsou také pochybné kvality. Nehledě na to, že takováto obchodní značka bere již namíchané oleje(rozuměj aditiva+základový olej) od různých dodavatelů, kdo dá zrovna levněji. Tudíž můžeš v jedné lahvi mít olej třeba od OMV a při příštím nákupu v dalším obalu olej z PKN ORLEN(Polsko) či nějaké rafinerie z Ruska, ač jsi si koupil stejný typ oleje ve stejném obalu od stejné značky.
Toto je naprosto běžná praxe.
Netvrdím, že značkový výrobci, kteří jsou na trhu již dlouho etablovaní, neprodávají oleje od jiných výrobců. Naopak, s postupující globalizací a vzájemným skupováním těchto společností je to čím dál tím častější praxe. Proto třeba v obalech od Shellu najdete olej z Parama Pardubice(červená Shell Rimula 15W-40), v obalech Castroll oleje od ARALu a BP (BP, ARAL, Castrol=jedna firma; Esso, Mobil=jedna firma; Total, Fina,Elf=jedna firma) a obráceně, atd. Je to pochopitelně dáno snahou těchto konglomerátů o snížení nákladů a tím i zvýšení zisků. Protože proč by měla jedna společnost vyrábět tři druhy stejného oleje když může dvě linky zrušit a dělat jen jeden produkt v dané třídě SAE a pouze to plnit do lahví od jednotlivých značek, které vlastní. Protože každá značka se prodává v určitých regionech jinak, některá lépe jiná hůře. Proto se stále zachovávají staré a známé obchodní značky.
Ještě před pár lety jsem věděl, kdo jaký olej takto stáčí a prodává pod jinou značkou. V současnosti je situace tak nepřehledná a informace o tomto prakticky nedostupné, že jsem ztratil přehled.
Nicméně i přes to je nákup oleje od renomované značky podstaně bezpečnější a jistější. Ač jsou velké společnosti nuceni tlakem cen na trhu si takto "vzájemně vypomáhat", vždy zachovávají kvalitu. Investují do získání schválení od jednotlivých výrobců automobilů a spolupracují s automobilkami na vývoji nových olejů. Což je záležitost velice nákladná.Tudíž pokud si kupujete oleje od renomovaných výrobců, máte poměrně vysokou jistotu, že nekoupíte špatně.
Samozřejmě, že i v tomto segmentu existují rozdíly. Je to dáno jak kvalitou použitých základových olejů, tak zejména kvalitou a množstvím aditiv. Můžete tak narazit na výrobky dobré a špičkové. V tomto segmentu trhu se vyloženě špatné produkty nenacházejí.
Proto vždy doporučuji brát oleje od renomovaných výrobců. Obvzláště pokud jsem majitelem BMW, tedy ve většině případů fanda značky, jehož stroj je pro něj prakticky dalším členem rodiny.
Tak že příště se poohlédni po oleji SAE 5W-40 či 0W-40 od renomované značky. Tvoje Brambora si pak bude zcela jistě chrochtat blahem :-).

Pokud přesto chcete šetřit a rozhodnete se koupit nějakou no-name značku oleje, tak se prosím vás alespoň podívejte jaká schválení výrobce oleje na obalu uvádí. Pokud je tam pouze ACEA a API, raději ruce pryč. Pokud tam mimo těchto schválení uvádí i schválení od jednotlivých automobilek, jedná se pravděpodobně o přebal něčeho kvalitnějšího, obvzláště pokud je na obalu uveden i MB(Mercedes) či BMW. Nicméně je otázkou zda tyto schválení tento produkt skutečně má. Drzost některých prodejců je bezmezná.


major



Zdravím všechny,
našel jsem nějaké výsledky, které oleje jsou opravdu syntetické...

http://www.lubritec.biz/PDF/2007synpcmo.pdf

Určitě bych uvítal jakožto laik, kdyby se někdo vyjádřil k relevantnosti těchto výsledků :)
birki
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.11.2007 01:00

#826 Příspěvek od birki »

precital som polku a naozaj uz nevladzem mam

323 e36 kde je naliaty castrol tws 10w60 najazdenych 180 000km a uz sa my rozsvietil oranzovy stvorcek... podotikam olej absolutne nezere a ked ano tak na riske mi to padlo o 3mm za 12000km co je nepodstatne

takze naliat tam znova tws (ale zevraj pre zimu to nie je vhodne podla tychto par desiatok stran ), alebo zmenit olej na mobil rally 5w50

autu knedlim mozno tak 5percent km co prejde
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#827 Příspěvek od dsvatos »

No to se nediv že ti to olej nežere, když tam místo něj máš vazelínu :-) Viskoznější olej se už nedělá. Nevidím sebemenší důvod tam lít takovej olej. Zvlášť když to nehoníš. I viskozita xW-50 je zbytečná.
birki
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.11.2007 01:00

#828 Příspěvek od birki »

takze nalejem 5w40 ku a nemusim sa obavat ze to zacne klepat ?
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#829 Příspěvek od martilulin »

No po tom cos tam mel bych se vubec nedivil a nez se to svinstvo vyplavi...kdo ti poradil ten 10w60?nevim kolik mas najeto,ale znam motory,ktere po 400tis presly na 10w 40 a neklepou,pokud mas do 250tis,5w40 je v pohode.
birki
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: ned 04.11.2007 01:00

#830 Příspěvek od birki »

martilulin píše:No po tom cos tam mel bych se vubec nedivil a nez se to svinstvo vyplavi...kdo ti poradil ten 10w60?nevim kolik mas najeto,ale znam motory,ktere po 400tis presly na 10w 40 a neklepou,pokud mas do 250tis,5w40 je v pohode.
kupil som to uz stym olejom v nutry.. takze toto je moja prva vymena. a zarovej aj nocna mora.. co tam dat ;)
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#831 Příspěvek od martilulin »

5w40 je dobry,ja jezdim jeste na 0W30,ale priste najizdim taky na tento olej
bastyll
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 28.02.2008 01:00
Bydliště: bastyll@seznam.cz

#832 Příspěvek od bastyll »

cus chtel bych preventivne vymenit olej v prevodovce a diferaku, nevite zda to je dobry napad?..popripade jak poznat ze je potreba vymenit? dikec
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#833 Příspěvek od major »

Mike83 píše:Zdravím všechny,
našel jsem nějaké výsledky, které oleje jsou opravdu syntetické...

http://www.lubritec.biz/PDF/2007synpcmo.pdf

Určitě bych uvítal jakožto laik, kdyby se někdo vyjádřil k relevantnosti těchto výsledků :)


Ahoj,
tak jsem si prohlédl tu tabulku, ale bohužel vás zklamu. Jsou tam sice i oleje, o kterých vím, že jsou i v současnosti vyráběny na plně syntetickém základě (oleje tříd IV,V a VI), ale bohužel jsou tam i produkty, které používají jako základ i vysoce kvalitní minerály z třídy III. Tudíž tuto tabulku nelze brát za bernou minci. Nehledě na to, že některé názvy olejů v tabulce nekorespondují se skutečnými názvy olejů jednotlivých výrobců.
Pravděpodobně se jedná o produkty, u kterých je uváděn přídomek "syntetické" či "vyrobeno syntetickou technologií" atd.
Jak jsem již říkal, problematika použitých základových olejů je v současnosti velice nepřehledná a vzhledem k tomu, že jednotlivý výrobci si tyto údaje pečlivě střeží, tak si troufám říci, že na světě neexistuje nikdo kdo má relevantní informace o všech vyráběných olejích. Tudíž ani neexistuje žádná skutečně pravdivá tabulka.
Dokud nějaký zákon nestanoví povinnost aby výrobce uváděl složení produktu, ani se toho, z pochopitelných důvodů, nedočkáme.

major
nicoczech
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: ned 31.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#834 Příspěvek od nicoczech »

No co se týká těch značek tak si myslím že když si člověk auta hodně váží a že takovýc htu je asi hodně tak bych tam nalil jedině něco známého s tradicí například Shell Castrol atp a od dobrého a informovaného zdroje 5w30 do M40 M43.
dsvatos
Registrovaný
Příspěvky: 3244
Registrován: stř 28.09.2005 00:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#835 Příspěvek od dsvatos »

nicoczech píše:No co se týká těch značek tak si myslím že když si člověk auta hodně váží a že takovýc htu je asi hodně tak bych tam nalil jedině něco známého s tradicí například Shell Castrol atp a od dobrého a informovaného zdroje 5w30 do M40 M43.


Hele, dávej bacha co sem píšeš. Nebo raději nepiš nic. 5W-30 do těhdle motorů ani omylem !!! A zrovna ten Castrol a Shell je minimálně dvakrát předraženej oproti kvalitou srovnatelným značkovým olejům. Platíš akorát za ten reklamní nápis. A konkrétně motoru M40 a M43 který jsou konstrukčně skoro třicet let starý je úplně šumák jestli tam naliješ Mogul 10W-40 nebo Super-Mega-Hyper-Ultra magnetickej Castrol..
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#836 Příspěvek od martilulin »

No ja se to neodvazoval napsat,ale kdyz uz nekdo zacal....Castrol je opravdu kvalitativne srovnatelny s tim Mogulem,pouzivaji stejny zakladni olej,jen aditiva se lisi.Jinak je kvalita Castrol oleju nizsich trid povazlive spatna.Jiste si pamatujete dobu pred revoluci,tehda jediny skorodostupny krome Mogulu byl Castrol.Jenze ta kvalita byla diskutabilni,kolegove,jiz par motoru delaly a specielne kdo pouzival tento olej mel problemy s karbonem,ucpanym mazanim atd.Tohle se tyka mineralnich oleju,ne syntetickych.Olej musi splnovat specifikace,pokud je splnuje,naleju ho tam.Jak jsem jiz napsal,syntetika se vlastne sklada ze zakladniho oleje a aditiva.Zakladni oleje se kupuji od velkovyrobcu,je jich jen par takze si vlastne priplacite jen za ty aditiva..A nektere firmy toho dokazi pekne vyuzit.
nicoczech
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: ned 31.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#837 Příspěvek od nicoczech »

dsvatos píše:
nicoczech píše:No co se týká těch značek tak si myslím že když si člověk auta hodně váží a že takovýc htu je asi hodně tak bych tam nalil jedině něco známého s tradicí například Shell Castrol atp a od dobrého a informovaného zdroje 5w30 do M40 M43.


Hele, dávej bacha co sem píšeš. Nebo raději nepiš nic. 5W-30 do těhdle motorů ani omylem !!! A zrovna ten Castrol a Shell je minimálně dvakrát předraženej oproti kvalitou srovnatelným značkovým olejům. Platíš akorát za ten reklamní nápis. A konkrétně motoru M40 a M43 který jsou konstrukčně skoro třicet let starý je úplně šumák jestli tam naliješ Mogul 10W-40 nebo Super-Mega-Hyper-Ultra magnetickej Castrol..


Takže mě chceš říct že vlastně Castrol a Shell jsou na stejný úrovni jako nějakej globusackej mogul za 200kc? A že 40 letej technik v BMW kecá? To snad ani neni možný... Určitě je větší záruka u Castrol než u nějakýho Mogulu... A taky mě chceš říct že značky který do uplně novejch aut při prodeji dávaj Castrol bo Shell tam dávaj sračku? No jestli máš pravdu tak co tam teda mám nalejt? To jsem opravdu zvědavej, asi si koupim 50 flašek rostlinnýho oleje na vaření...
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#838 Příspěvek od martilulin »

Lehce jsi to nepochopil,neznam novy motor ktery beze mineralni olej a to jsou sracky,BMW technik nekeca,ale proc by ti mel doporucit jinej olej nez BMW.Pak by na svete vubec nemusely existovat jine oleje.Seat ma Repsol,Skoda ma Shell,VW ma Valvoline-vsimni si tri stejne znacky koncernu a kazda ma jineho vyrobce.Oleje maji specifikace-bez do Globusu,otoc kanystr s Castrolem a hledej v tom souhrnu norem BMW,najdes ho.Ted vem nejakou sracku a hledej,nenajdes.Pak vem diskutovany Mogul a znacku najdes,tak to tam nalej.Ze ma castrol hezci flasku?Chces olej nebo flasku.
nicoczech
Registrovaný
Příspěvky: 624
Registrován: ned 31.08.2008 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#839 Příspěvek od nicoczech »

martilulin píše:Lehce jsi to nepochopil,neznam novy motor ktery beze mineralni olej a to jsou sracky,BMW technik nekeca,ale proc by ti mel doporucit jinej olej nez BMW.Pak by na svete vubec nemusely existovat jine oleje.Seat ma Repsol,Skoda ma Shell,VW ma Valvoline-vsimni si tri stejne znacky koncernu a kazda ma jineho vyrobce.Oleje maji specifikace-bez do Globusu,otoc kanystr s Castrolem a hledej v tom souhrnu norem BMW,najdes ho.Ted vem nejakou sracku a hledej,nenajdes.Pak vem diskutovany Mogul a znacku najdes,tak to tam nalej.Ze ma castrol hezci flasku?Chces olej nebo flasku.


No tak jasný každej má něco, ale bavili jsme se o značce a kvalitě. Ale tak mě teda konečně někdo prozraďtě, co tam teda mám nalejt, když chci koupit kvalitu a pro mě mogul z globusu kvalitu nepředstavuje. Možná to až tak nesedí, ale když malému dítěti chceš skurvit nohy nech ho chodit ve vietnamkách, chceš boty s kvalitní klembou kup něco pořádného.Nike Adidas a tak dále....
martilulin
Registrovaný
Příspěvky: 264
Registrován: stř 25.06.2008 00:00
Bydliště: Sumperk

#840 Příspěvek od martilulin »

To mas pravdu s tema botama.A co treba Bata,ten je o neco levnejsi nez Nike a Adidas a kvalita je tam take zarucena.Mimo to Mogul uz neni ten plesnivy kanystr s tuhou tekutinou co se pral do Shade 120.Pokud ho BMW schvalilo pro sve vozy,nevidim duvod se bat.A to ktery olej je schvaleny se dozvis z te specifikace co je tam uvedena.Kdyz neveris Mogulu,kup treba Texaco,to je o pulku levnejsi nez Shell.
Odpovědět