Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E36: 328i-otevrene sani +25ps

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#21 Příspěvek od Killca »

netrapili se to skrtit na presne hodnoty, ale trapili se s tim, ze tam dali mensi sani aby to bylo skrcene nebo aspon skrcene vypadalo :-D sam rikas, ze skrceni je, kdyz se do sani da redukuji vlozka napriklad, tak tady misto redukujici vlozky dali rovnou cely zredukovany sani jakozto "sani s vlozkou", aby nebyla sranda to jen tak odskrtit :-D
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#22 Příspěvek od Helldiver »

A prave v tomto nesuhlasim, to je strasny rozdiel ci do sania das vlozku, ktora tam je "skokovo", robi turbulencie v sani a znizuje vykon - skrti motor (nie som si isty ci podobne nie su nahodou skrtene aj motorky). Ked tu vlozku odstranis, vsetko len zlepsis (okrem zvysenia spotreby v rezime plny plyn). Uzssie kanaliky v sani su nieco uplne ine, sice znizujes max prietok, ale ziskavas za to rychlost prudenia vzduchu - lepsi priebeh krutaku. Ako ja suhlasim v tom, ze ked na M52 motor das M50 sanie, tak ho "odskrtis" akurat ja by som to nenazval odskrtenim, ale posranim krivky NM za cenu zisku niekolkych KW vo vyssich OT. Lebo rovnako dobre mozes "odskrtit" fakt uplne kazdy iny motor, napriklad Sanie z M20B25 bude mat na motore M20B20 ten isty efekt, ziskas trocha v otackach, za cenu zhorsenia priebehu krutaku. Neviem preco je toto az tak popularne zrovna u M52 motorov, tusim to bude tymi papierovymi vykonmi, ktore sa asi kazdemu zdaju strasne male, tak sa to pokusaju nejak odskrtit :D . Ale nechajme to uz tak, obidvaja chapeme o co ide, asi je to len vec interpretacie:).
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#23 Příspěvek od Killca »

jo souhlas komplet :)

s tim kroutakem je to pravda a docela pekna zajimavost, ale nekterym je vyssi vykon milejsi, osobne, kdyby to u me 323 slo jako v e36, tak bych tam sirsi sani taky dal, osobne se vice pohybuju ve vyssich otackach a tak me kroutak a spotreba tolik netizi
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Slavisimo
Registrovaný
Příspěvky: 1790
Registrován: pon 09.06.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Slavisimo »

Furt to nemeni nic na tom ze je to modra socka s lakovanyma dverma.. :wink:
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#25 Příspěvek od Helldiver »

Killca: ty mas vlastne uz aj tu variablinu dlzku sania ako v M54, ze? Na fotkach vyzera M52TU skoro rovnako ako M54, musim zistit ake su vlastne medzi nimi rozdiely co sa tyka konstrukcie :D .
Uživatelský avatar
Killca
Registrovaný
Příspěvky: 6784
Registrován: ned 14.10.2007 00:00
Bydliště: Praha 5

#26 Příspěvek od Killca »

to bys mohl, ale pokud jsi odbornik, mohl by ses spise zamerit na to, jak efektivne zvykonit motory v e46 na jejich standartni hranici (mluvim o 323 vs 325, 316 (1,9) vs 318 (1,9), 328)
vlevo je matal Obrázek a vpravo Killca Obrázek
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#27 Příspěvek od Mirda328 »

a proto sani menit nebudu :lol: , me se to libi tak jak to injeniri naladili :) prave ten kroutak je hezci nez ty otacky nahore kde dochazi mnohem k vetsimu opotrebeni....... i bez sani mi to jede dobre:)

mimochodem ikdyz vaha spocita vzduch co tam proleze, tak si myslim ze optimalizace palivove mapy odveci urcite nebude.....

stejne si myslim ze pokud nemas okruhovej special tak je lepsi mit best kroutak nekde na 4tis ot protoze to urcite lip zrychli pri poklesu otacek nez motor co budemit o 5kw vic a bude cekat na roztoceni hmoty nekde pres 5,5tis ot

jinak mam uplne seriovej motor a klidne bych to porovnal s nekym kdo ma sani z m50 implatovane, tak kdo se hlasi?
Deathbox
Registrovaný
Příspěvky: 1640
Registrován: úte 04.12.2007 01:00
Bydliště: Morava

#28 Příspěvek od Deathbox »

Nárust výkonu jde opravdu hodně poznat, hlavně u vrchu a je to opravdu hodně muziky za málo peněz.

Kdyby měl někdo zájem, mám jedno komplet sání i s klapkou na prodej :wink:
Paavo
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: pát 01.08.2008 00:00
Bydliště: České Budějovice

#29 Příspěvek od Paavo »

jakej to je (byl) bazar?Jsem z CB.Diky
coupe328
Registrovaný
Příspěvky: 1129
Registrován: čtv 04.11.2004 01:00
Bydliště: Plzen
Kontaktovat uživatele:

#30 Příspěvek od coupe328 »

Mas sz,jen tomu trochu nerozumim :)
Trhyy
Registrovaný
Příspěvky: 892
Registrován: ned 18.09.2005 00:00
Bydliště: Barrandov Hills

#31 Příspěvek od Trhyy »

To by mě taky zajímalo s tim výkonem sériový 328i, už z několika zdrojů sem čet že výkon je reálně lehce nad hodnotou 200koní, zároveň plánuju i tu výměnu sání, takže asi zajedu na brzdu před a po a uvidí se :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Sice to sem až tak nepatří, ale nebudu zakládat jiný topic.
Mám nabastlené sání z M50B25 na M52B25 323ti třetí den. Dojmy jsou dobré, trochu to ztratilo kolem 1800-2500 otáček, ale stojí to za to co se začíná dít od 3000 a stojí to za neumírání nad 5500. Motor má "benzínovější" chování, s původním sáním to sice trochu tahalo "dole", ale nejelo "nahoře". Řekl bych, že se zvětšil rozsah použitelných otáček pro nekloboukovskou jízdu.
Spotřeba vypadá +- stejně.

Pokud to někdo chce nastudovat, doporučuju projít http://www.bmconversions.co.uk/home/links.html

Zajímavé je měření průtoku sáními http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

a graf z dynamometru http://www.bmw-m.net/techdata/m50vsm52.htm

Yellow=stock, Green=M50 + s/w
Obrázek
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Yngwie
Registrovaný
Příspěvky: 663
Registrován: pát 22.09.2006 00:00

#33 Příspěvek od Yngwie »

a neda se ten propad v nizsich otackach osefovat pres palivovou mapu?

Odstraněna citace, viz Pravidla
MOD (Francis)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Nedá. Když projdeš odkazy ze stránky na kterou jsem dal link, tak tam je teorie proudění atd. Obecně se dá říct, že:
úzké a dlouhé sání = táhne "od spoda" a "nahoře" nejede, vhodné na rally, Dakar, ...
široké a krátké sání = "dole" netáhne a probouzí se "nahoře", vhodné na okruhy
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Výměnou části hardware se změnily vlastnosti motoru a chtělo by to k tomu naladěný software. Hledal jsem na netu nějaký chip ve spojitosti s výměnou sacího potrubí, ale marně. Ví někdo o něčem?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
George_D
Registrovaný
Příspěvky: 7737
Registrován: stř 10.03.2004 01:00
Bydliště: Měšice
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od George_D »

Francis píše:Výměnou části hardware se změnily vlastnosti motoru a chtělo by to k tomu naladěný software. Hledal jsem na netu nějaký chip ve spojitosti s výměnou sacího potrubí, ale marně. Ví někdo o něčem?


Zkusil bych Speedyho, tušim že když na lilkovi daval to širší sání, tak řikal i něco o nalazení jednotky, takže asi by mohl něco vědět :wink:
Obrázek
E36 328 Coupe+E30 318iA LPG Coupe - Jezdim se srdcem, ktere mi tluče pod kapotou BMW
ŽEBŘÍČEK ŠKODLIVOSTI DROG !!!!
36mi323
Registrovaný
Příspěvky: 167
Registrován: stř 14.01.2009 01:00
Bydliště: Uh.Hradiště

#37 Příspěvek od 36mi323 »

hosi myslite ze na 323i s komplet vyfukem z M3 3.0 by to saní z 325 bylo dobre? taky nejak nechci tratit na kroutaku...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Přečti si, co jsem psal výše a koukni na přiložené grafy. Kecy o ztrátě krouťáku jsou pomluvy od agentury JPP (= jedna paní povídala). Mám v 323ti sání z M50 a ztráta v nízkých otáčkách je takřka nepatrná, spotřeba stejná. Přijeď a můžeš se svézt v mém 323ti a porovnat se svým vozem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#39 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

neblazni, tady je kazdej teoretik a navic by musel fakticky neco udelat, to je lepsi napsat, ze "mu propadne kroutak" at uz to znamena cokoliv :-)))
“Ability is what you're capable of doing.”
Mirda328
Registrovaný
Příspěvky: 732
Registrován: pát 19.03.2010 15:20

#40 Příspěvek od Mirda328 »

ach jo ja to budu muset vymenit, aby tady nekdo neco delal, alespon vam povim jaky to je, jen co se mi naky sani naskytne vcetne klapky za priznivej peniz :lol: , nebo jinak dejtemi ho zadara a ja vam povim jaky to je 8)
Odpovědět