
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Vymena hydrostelu v motoru M43
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Vačka dolů určitě musíhonzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..

Rooster píše:Vačka dolů určitě musíhonzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..
Proč myslíš? Na M40 se to dá bez sundání a 43 je vesměs stejná takže by to mohlo jít taky.
libovka píše:Rooster píše:Vačka dolů určitě musíhonzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..
Proč myslíš? Na M40 se to dá bez sundání a 43 je vesměs stejná takže by to mohlo jít taky.
Protože má jiný vahadla. M40 má obyč a M43 má vahadla s ložiskem

- Přílohy
-
- M43
- m43.jpg (14.14 KiB) Zobrazeno 2631 x
-
- M40
- m40.jpg (13.89 KiB) Zobrazeno 2631 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
honzabiker1 píše:Jak slozite je pak vratit zpatky ty rozvody? Napinaji se nejak? Delal jsem rozvody jen na autech s remenem, tak nevim jak moc je to proti retezu rozdil..
Ty hydrostely jdou normalne vyndat po sundani vacky a vahadel?
Kdybys měl přípravek na zmáčknutí ventilu tak to jde i bez demontáže vačky, ale svépomocí mačkat ventilovou pružinu - to je na kokot. Jde o to otevřít ventil a uvolnit vahadlo tak aby šlo vytáhnout a potom hlavně vrátit. každopádně to můžeš zkusit, za to nic nedáš. Pokud se rozhodneš pro demontáž vačky: Zaaretuješ si motor kolíkem do setrváku, zděláš řemenici na klice, zděláš přední kryty motoru a dole uvidíš napínák, opatrně zmáčknout a zajistit kolíkem. Možná budeš muset povolit i šroub navrchu vodící lišty. Potom už stačí jen povolit ozubené kolo na vačce, a zdělat vačku. Sundáš vahadla a kleštěma vytaháš hydra. Montáž rozvodů je přesně pozpátku..zaaretuješ vačku, nasadíš kolo s řetězem, vytáhneš kolík z napínáku, dotáhneš kolo na vačce a rozvody jsou ok.
Na většině těhle motorů přes kryty rozvod. řetězu teče olej, zabiješ 2 mouchy jednou ranou a zkontroluješ stav vodících lišt. Asi by nebylo špatný vymněnit gufero na klice.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
johnyfly1 píše:v tej knihe to skor platilo ked zdvihatka demontujes a chces ich dat spat..som sa uz kedysi davnejsie pytal ci su niecim plnene alebo tak ale nikto nevedel povedat
Pokud si pamatuji, tak na M40 jsem zdvihatka jsem vyndal, koupal pul dne v nafte, pak je rozhejbal pod lisem a naftou. Nakonec jsme je vykoupal v oleji a promackal. Pak je nahazel zpet a prestali cvakat vsechny

Hydra by se měli odvzdušnit samy. A jak na to? Po nastartování bude motor fest cvakat, nechat ho tak půl minuty na volnoběh a pak na 2-3 minuty zvýšit otáčky na 3000-3500to/min. Pokud bude ještě slyšet nějaké to cvaknutí tak to zopakovat a mělo by se to téměř uklidnit. Potom doporučuju delší trasu s hooodně lehkou nohou a nevýtáčet přes 4000ot/min, aby se prohřál olej... Tím by se měli odvzdušnit 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Mate nekdo zkusenosti s hydrostely od FEBI BILSTEIN? Na netu jsem na ne nasel celkem rozporuplne nazory, nekdo pise, ze je to stejny vyrobek jako origo, jenom s jinym znakem a nekdo zas, ze je to shit, ktery vydrzi sotva 10kkm. Tak co je pravda? Original se mi kupovat nechce - vyjde ta na vic nez 5k a za tu cenu bych radsi koupil jiny motor, ktery necvaka..
som teraz nasiel hehe
dole je aj navod ked sa nahodia
http://art.rexbo.net/febi/pdf/ventilspiel-d.pdf


http://art.rexbo.net/febi/pdf/ventilspiel-d.pdf
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Tak jsem nakonec objednal hydrostely od Febi tady http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=9_33_429_26230&products_id=158982
Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..
Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..
Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
Pokud vyndáš vahadla před demontáží vačky tak nemusíš rozvody rozdělávat, hydra pak budou volně přístupný. Když to budeš rozdělávat tak to povoluj jak hlavu postupně na přeskáčku. A úplně stejně to budeš skládat. závity by měli být dost dlouhý na to aby to šlo bez problému poskládat. Pozor na utahovací momenty!honzabiker1 píše:Tak jsem nakonec objednal hydrostely od Febi tady http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=9_33_429_26230&products_id=158982
Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..
Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 181
- Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
- Bydliště: Žatec, Plzeň
honzabiker1 píše:Ok, diky. Tak to jsem rad, ze tam neni zadna dalsi komplikace..Bez sundavani vacky by to bylo jeste lepsi, ale ten nastroj na stlaceni ventilu se mi podle toho cisla nepodarilo nikde najit..
Kdyz se do toho poustis, tak to asi vis, ale pro jistotu, jsou tam z jedne strany vymezovaci podlozky, ktere umi spadnout do mazaciho kanalu. Takze dukladne zahadrovat kazdou diru v hlave (motoru ne tvoji

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00