Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Vymena hydrostelu v motoru M43

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#1 Příspěvek od honzabiker1 »

Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove.. :D
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#2 Příspěvek od Rooster »

honzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove.. :D
Vačka dolů určitě musí :wink:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#3 Příspěvek od libovka »

Rooster píše:
honzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove.. :D
Vačka dolů určitě musí :wink:


Proč myslíš? Na M40 se to dá bez sundání a 43 je vesměs stejná takže by to mohlo jít taky.
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#4 Příspěvek od Rooster »

libovka píše:
Rooster píše:
honzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove.. :D
Vačka dolů určitě musí :wink:


Proč myslíš? Na M40 se to dá bez sundání a 43 je vesměs stejná takže by to mohlo jít taky.


Protože má jiný vahadla. M40 má obyč a M43 má vahadla s ložiskem :wink:
Přílohy
M43
M43
m43.jpg (14.14 KiB) Zobrazeno 2630 x
M40
M40
m40.jpg (13.89 KiB) Zobrazeno 2630 x
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#5 Příspěvek od honzabiker1 »

Jak slozite je pak vratit zpatky ty rozvody? Napinaji se nejak? Delal jsem rozvody jen na autech s remenem, tak nevim jak moc je to proti retezu rozdil..

Ty hydrostely jdou normalne vyndat po sundani vacky a vahadel?
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#6 Příspěvek od Rooster »

honzabiker1 píše:Jak slozite je pak vratit zpatky ty rozvody? Napinaji se nejak? Delal jsem rozvody jen na autech s remenem, tak nevim jak moc je to proti retezu rozdil..

Ty hydrostely jdou normalne vyndat po sundani vacky a vahadel?


Kdybys měl přípravek na zmáčknutí ventilu tak to jde i bez demontáže vačky, ale svépomocí mačkat ventilovou pružinu - to je na kokot. Jde o to otevřít ventil a uvolnit vahadlo tak aby šlo vytáhnout a potom hlavně vrátit. každopádně to můžeš zkusit, za to nic nedáš. Pokud se rozhodneš pro demontáž vačky: Zaaretuješ si motor kolíkem do setrváku, zděláš řemenici na klice, zděláš přední kryty motoru a dole uvidíš napínák, opatrně zmáčknout a zajistit kolíkem. Možná budeš muset povolit i šroub navrchu vodící lišty. Potom už stačí jen povolit ozubené kolo na vačce, a zdělat vačku. Sundáš vahadla a kleštěma vytaháš hydra. Montáž rozvodů je přesně pozpátku..zaaretuješ vačku, nasadíš kolo s řetězem, vytáhneš kolík z napínáku, dotáhneš kolo na vačce a rozvody jsou ok.

Na většině těhle motorů přes kryty rozvod. řetězu teče olej, zabiješ 2 mouchy jednou ranou a zkontroluješ stav vodících lišt. Asi by nebylo špatný vymněnit gufero na klice.
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#7 Příspěvek od johnyfly1 »

a poculi ste uz o niecom takomto?
Obrázek
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#8 Příspěvek od honzabiker1 »

To plati primo pro zdvihatka z M43? Podle fotek to nevypada, ze by se nova prodavala v nejake olejove lazni.. Myslel jsem, ze se odvdusni samy (mne take nejvic klepou kdyz je motor studeny - pak se ohreje olej, zdvihatka se naplni a zlepsi se to).
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#9 Příspěvek od johnyfly1 »

v tej knihe to skor platilo ked zdvihatka demontujes a chces ich dat spat..som sa uz kedysi davnejsie pytal ci su niecim plnene alebo tak ale nikto nevedel povedat :(
Lada Zuzjak
Registrovaný
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
Bydliště: Žatec, Plzeň

#10 Příspěvek od Lada Zuzjak »

johnyfly1 píše:v tej knihe to skor platilo ked zdvihatka demontujes a chces ich dat spat..som sa uz kedysi davnejsie pytal ci su niecim plnene alebo tak ale nikto nevedel povedat :(

Pokud si pamatuji, tak na M40 jsem zdvihatka jsem vyndal, koupal pul dne v nafte, pak je rozhejbal pod lisem a naftou. Nakonec jsme je vykoupal v oleji a promackal. Pak je nahazel zpet a prestali cvakat vsechny :) tak nevim, taky mi rikali ze to nebude fungovat a makali dobre.
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#11 Příspěvek od Rooster »

Hydra by se měli odvzdušnit samy. A jak na to? Po nastartování bude motor fest cvakat, nechat ho tak půl minuty na volnoběh a pak na 2-3 minuty zvýšit otáčky na 3000-3500to/min. Pokud bude ještě slyšet nějaké to cvaknutí tak to zopakovat a mělo by se to téměř uklidnit. Potom doporučuju delší trasu s hooodně lehkou nohou a nevýtáčet přes 4000ot/min, aby se prohřál olej... Tím by se měli odvzdušnit :idea:
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#12 Příspěvek od honzabiker1 »

Mate nekdo zkusenosti s hydrostely od FEBI BILSTEIN? Na netu jsem na ne nasel celkem rozporuplne nazory, nekdo pise, ze je to stejny vyrobek jako origo, jenom s jinym znakem a nekdo zas, ze je to shit, ktery vydrzi sotva 10kkm. Tak co je pravda? Original se mi kupovat nechce - vyjde ta na vic nez 5k a za tu cenu bych radsi koupil jiny motor, ktery necvaka..
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#13 Příspěvek od johnyfly1 »

som teraz nasiel hehe :) dole je aj navod ked sa nahodia :P
http://art.rexbo.net/febi/pdf/ventilspiel-d.pdf
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#14 Příspěvek od honzabiker1 »

Tak jsem nakonec objednal hydrostely od Febi tady http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=9_33_429_26230&products_id=158982
Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..

Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
Rooster
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 17.10.2006 00:00
Bydliště: Vyškov

#15 Příspěvek od Rooster »

honzabiker1 píše:Tak jsem nakonec objednal hydrostely od Febi tady http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=9_33_429_26230&products_id=158982
Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..

Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
Pokud vyndáš vahadla před demontáží vačky tak nemusíš rozvody rozdělávat, hydra pak budou volně přístupný. Když to budeš rozdělávat tak to povoluj jak hlavu postupně na přeskáčku. A úplně stejně to budeš skládat. závity by měli být dost dlouhý na to aby to šlo bez problému poskládat. Pozor na utahovací momenty!
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#16 Příspěvek od honzabiker1 »

Ok, diky. Tak to jsem rad, ze tam neni zadna dalsi komplikace.. :) Bez sundavani vacky by to bylo jeste lepsi, ale ten nastroj na stlaceni ventilu se mi podle toho cisla nepodarilo nikde najit..
Lada Zuzjak
Registrovaný
Příspěvky: 181
Registrován: čtv 22.05.2003 00:00
Bydliště: Žatec, Plzeň

#17 Příspěvek od Lada Zuzjak »

honzabiker1 píše:Ok, diky. Tak to jsem rad, ze tam neni zadna dalsi komplikace.. :) Bez sundavani vacky by to bylo jeste lepsi, ale ten nastroj na stlaceni ventilu se mi podle toho cisla nepodarilo nikde najit..

Kdyz se do toho poustis, tak to asi vis, ale pro jistotu, jsou tam z jedne strany vymezovaci podlozky, ktere umi spadnout do mazaciho kanalu. Takze dukladne zahadrovat kazdou diru v hlave (motoru ne tvoji :D):)
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#18 Příspěvek od honzabiker1 »

Tak hydrostely se mi podarilo uspesne vymenit, nebylo to nakonec nic sloziteho.. Horsi je, ze vymena nepomohla a motor je porad dost hlucny, tak nevim cim by to mohlo byt.. :?
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#19 Příspěvek od Figa »

Zkus nahrát zvuk a dát ho sem. Třeba ti někdo fundovaný řekne. Kolik jsi dal za těch 16 válečků? :)
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#20 Příspěvek od honzabiker1 »

Figa píše:Zkus nahrát zvuk a dát ho sem. Třeba ti někdo fundovaný řekne. Kolik jsi dal za těch 16 válečků? :)


Zkusim to nahrat.. Je to slyset nejvic na volnobeh z praveho podbehu. Hydrostelu jsem potreboval nastesti jen 8 (m43 je 8v) a vysli me na necele 2000..
Odpovědět