Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1101 Příspěvek od JaraX »

jde ale musí se překopat tlumič výfuku, pak počítej cca s 50l nádrží.
Paik
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pon 27.07.2009 00:00

#1102 Příspěvek od Paik »

Mám systém magic 2 a poslední dobou mi ukazatel signalizoval rezervu v nádrži (červená dioda s R), i když byla plná... Potom zničeho nic šel motor na plyn hrubě, rozsvítila se kontrolka motoru a po znovu nastartování se ukazatel rozblikal jak vánoční stromek, všechny diody postupně blikají... nesetkal se s tím už někdo?
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#1103 Příspěvek od Tomino550 »

na E61 550i mam ted neco podobneho.... :(
na plyn najeto asi 15k a ted se me rozsvitila kontrolka motoru....ale jelo to OK...pak kdyz jsem jel sportovneji tak na me 2x3x zaplikala a motor se roztrepal.....

na diagnostice to psalo ze obcas vynecha 3 valec a k tomu je jest odesla jedna lambda....

Ted budu pro jistotu menit obe dve, ty vstupni, radej ne univerzal ale Bosch, naladi se benzin, budu asi tyden jezdil jezdil jen na benal a pak se pustim do plynu....

Jak budu vice vedet tak se ozvu s "chytrou"radou.... :D

ps: to trepani bylo dost neprijemne ale vypl jsem auto, dal cigaro a naskocil do auta a jel dal, vse OK. Pak kdyz jsem sel pres 4.000 otacek tak opet blikani.....takze ted jezdil do 3300 otacek a OK.... :?
jak pisu, ted se doladi lambda, mozna i ta inducka na tom 3 valci, pro jistotu i svicka a uvidim...JInak na svickach a civkach mam 15k a jsou od NGK.
Tomas
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1104 Příspěvek od Filozof »

...smazat.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1105 Příspěvek od Filozof »

Tomino: U tebe je rozladěnej LPG systém chce to nechat seřídit a mrknout na diagnostice ...uplně nově nadefinovat mapy.

Lambdy odcházejí u LPG pokud je špatně nastavený systém vždy časem. Každé druhé auto má problémy s Lambdami pokud je špatně seřízenej nebo je chudá směs.

Prostě LAMBDY odchází dost často kvuli špatnému plynu. I já to řešil x let zpátky u své tehdy 525i a bylo mi to několikrát potvrzeno od plynaře.

Proto jsem koupil prins do 7er a musím zaťukat prvních 40tis km na LPG je super a nemohu si stěžovat. Ještě pár tisíc a jedu na filtry v 50tis a rovnou se podíváme jak system funguje a jak si vede na diag.

Každej by měl jezdit po nějaké době či km na doladění pokud nemá PRINS ale i ti co mají PRINS by měli občas navštívit servis pro kontrolu jednou za 25-50tis a o filtrech se nebavím to je samozřejmost že se mají měnit podle servisky.

Tomino poptej se na filtry kdy byli dělané a nech si znovu komplet seřídit lpg. To musí táhnout krásně až do omezovače bez problému. Takže bud jsou ucpané filtry nebo máš špatné LPG či LAMBDA blbě žvaní do systému.

Určitě bych tyto tři věci udělal. Filtry - LAMBDA a nové mapy vyladění LPG.

PAIK: ty určo zajed za někým kdo LPG rozumí a nech si poradit kde je problém. Diag napoví více pokud není problém jinde.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#1106 Příspěvek od Filozof »

ještě drobnost. Občas když není lambda mrtvá jde rozchodit ježděním na benzín a pořádně auto provětrat. Pokud to zkusíš nic za to nedáš a uvidíš.

Jinak vidím hlavní problém v LAMBDĚ u TOMINA. Pokud je systém nový a fungoval dobře.
Možné je taky to že LPG vstřikuje více paliva proto odešla LAMBDA a pak následně rozhasila motor.

Takže kontrola LPG zda je v pořádku at se to po výměně lambdy neopakuje.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1107 Příspěvek od JaraX »

je uplně jedno co máš za plyn, každej plyn se umí adaptovat, (krom těch starých), ten prins není žádnej zázrak (mám ho v 7er) jen má prostě skvělé vstřikovače, nemůžeš srovnávat VVT motor a klasickej, ty M52,M62 atd se ladí a doladují podle podtlaku v sání, N62 podtlak v sání nemá.
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#1108 Příspěvek od Tomino550 »

Filozof> Dik za rady, lambdou zacinam a dam vedet jak pokrocim, jinak najeto mam zatim jen 15k......

Jeste jedna drobnost, na diagnostice to ukazovalo chybu ze vynechava a nebo nezapaluje 3 valec....takze promerim a prohodim civky a mrknu take radej i na svicku. Ale vse bylo meneme jak jsem daval LPG.....
T.
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#1109 Příspěvek od Tomino550 »

Kolegove

mam podobne umisten napoustak na E61.... :(

sice pri montazi me bylo receno ze je lepsi do narazniku ale chtel jsem v hrdle a ted vidim ten problem....pri jizde OK ale pri myti tam tece... :? :?

Muzu pozadat o vase fotky s lepsim uchycenim na E61??

Predem dik
T.
Přílohy
napoustak e61.jpg
napoustak e61.jpg (32.08 KiB) Zobrazeno 3037 x
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1110 Příspěvek od JaraX »

dobrej bastl :)

u E60 jde dat normalně i velke plněni :)

ale že tam teče nevadí, to není do kufru ale do podběhu
Uživatelský avatar
Hoody4
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: úte 23.04.2013 00:00
Bydliště: Praha

#1111 Příspěvek od Hoody4 »

Mám to na své e60 stejně (LPG Vaněk). Napevno velké plnění jsem nechtěl z důvodu jiných koncovek v zahraničí. Jaraxi, dá se takhle malá redukce udělat tak aby držela v plastu? Mě bylo řečeno že ne...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1112 Příspěvek od JaraX »

co to je za nesmysl?
redukce pro zahraničí se šroubují do středu plnění, takže je uplně jedno jeslti je šroubuješ do redukovanyho plnění nebo do plnohodnotnyho.
http://www.lpgprofi.cz/product-en/reduk ... al_cz/1535

ten střed je vždycky stejnej, jediny v čem je jiny redukovany tankovani je to že se s tím plynařům nechce drbat a že to tam nejde pořádně přidělat.
a tím jsem ti odpověděl na druhou otázku, nejde to udělat tak aby to dobře drželo.
Tomino550
Registrovaný
Příspěvky: 118
Registrován: stř 11.11.2015 01:00

#1113 Příspěvek od Tomino550 »

ted jeste resim to, ze tam dam mensi redukci (teda trn) kterou zadelam tmelem a do ni budu zasrubovavat redukci s koncovkou, pristy tyden bych to mel mit hotove a poslu foto

jinak JaraX tece to u E61 do kufru protoze ta dira je v kapsy mezi dvema plechama bohuzel.....puvodne jsem jsi myslel ze to jde na plastovy podbeh ale bohuzel ne :( :(
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1114 Příspěvek od JaraX »

:D :D
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#1115 Příspěvek od madmarty »

Podělím se o svoji zkušenost, která byla o to levnější že jsem čerpal ze zkušeností již zkušenějších :)

LPG na V8 jiné značky. Slyšel jsem spoustu řečí kolem LPG... když se přestavba týkala mě, oslovil jsem několik firem, ty které mi řekli že to moje auto dělají jak na běžícím pásu jsem okamžitě vyloučil, jelikož po krátkém rozhovoru jsem viděl že o tom autě neví vůbec nic. Našel jsem si firmu docela z ruky. Instalaci udělali tak, že při prvním přejetí pangejtu (byl to ofroud) vypadal půlka hadic od LPG. Okamžitě jsem jim to vrátil, že jim se-ru na jejich krasný rychlospony nasazujicí se kleštěma a chci spony na šrouby. Až se hadice trošku vyhřejí a změknou, tak je dotáhnu. Když "nastavovali mapy SW", tak rovnou říkám že chci aby to jelo tak jako na benzín a mechanik se podivil, ale to bude žrát víc !!! to že nikdo nechce. Trvám na svém a s mechanikem začíná být normální řeč.. byl rád že nemusí zprasit další auto. Nastaveno tak, že nepoznám rozdíl mezi LPG a benzínem. Jsem spokojen. Od té doby jsem neměl žádný problém s LPG v tomto autě. V tu dobu jsem měl nejlepší možné vstřikovače za cenu nejhorších v Praze. Kdekdo nadává, že se mu to se-re, ale neřekne že chtěl prostě tu nejlevnější přestavbu ani to že chtěl (nebo ani nevěděl že to jde ovlivnit) tu nejnižší spotřebu. Najeto cca 100tis km a velká část v terénu.

LPG, je-li k tomu vhodný motor (1.2HTP nebude to pravé) a není-li zmrvená přestavba ani nastavení, je zcela v pohodě. Moji kámoši na LPG najeli statisíce na jednom autě a bez problému, pokud někdo nezmrvil přestavbu.

Nešetřit na přestavbě a nevybírat k přestavbě ziskuchtivé kokoty. Jít tam kde existují 10let a více. Jít tam kde neslibují nejnižší cenu a zázračnou spotřebu. Ten motor se prostě něčím nakrmit musí.

Pomůže-li někomu má zkušenost, jsem rád.
Hurvajs24
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 22.04.2016 00:00

#1116 Příspěvek od Hurvajs24 »

Zdravím,

jsem tu nováček a chtěl bych požádat o radu. Mám možnost výhodně koupit E39 520i v LPG a protože se mi podařilo dohledat jen málo zkušeností pro tuto přesnou kombinaci rád bych věděl co si o tom myslíte vy. Pravděpodobně mi budete tvrdit, že to je slabý motor na tak těžké auto´a ještě v plynu. Ale jel jsem s ním a nepřipadalo mi to až tak líné. Spíš bych se chtěl zeptat na rizika, která mohou plynout z této kombinace. Jestli se tam neku*ví něco víc než kde jinde. Budu rád za každý názor.

Jinak můj roční nájezd je cca 20-25k km 80% dálky (trasa na jeden zátah 200km, ne dálníce, ale občas úseky kde se 120-130 v pohode dá) zbytek město. Nejsem žádný závodník. Víc než 150km/h z toho vytahovat netřeba, občas něco předjet. Potřebuji se komfortně, bezpečně a relativně levně se přepravovat pravidelně z bodu A do bodu B.

Vím, že ten motor se mnohem více hodí například k lehčí E46, ale je v tomhle a pokud tam nehrozí nějaký problém který by se dal předvídat, tak se to zdá jako dobrý kup.

Ještě moje druhá možnost je E39 530d po facelift (ale je tam cca 40tis rozdil v kupní ceně + možné problémy dieselu) takže chápete co je favorit.

Díky za rady a info
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1117 Příspěvek od JaraX »

520i je dobrý motor, nenapsal jsi jeslti 110kW nebo 125kW, 110kW je lepší motor, 125kw už trpí na spotřebu oleje, Disa klapku, někdy hlavu, ale všeobecně to není špatný motor, určitě lepší než nafta.
samozřejmě záleží na stavu konkrétního auta.

ale fakt bych ten motor do 5er nebral ani pro ženu, když se to točí tak to jede dobře, ale musí se tomu strašně dávat, ve výsledku to žere víc než třeba 525i,
osobně doporučuju 523i ten motor je uplně někde jinde než 520i, připadně 525i, 528i, ze zkušenosti mých zákazníku ti řeknu že tě ten motor časem stejně přestane bavit, měl jsem tu spoustu lidi co si koupili auto s tím motorem se slovama že jim to stačí a nikdo z nich už ho nemá.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#1118 Příspěvek od Misanek »

A hlavně se auto s takovouhle motorizac potom bude i docela špatně prodávat...
Hurvajs24
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 22.04.2016 00:00

#1119 Příspěvek od Hurvajs24 »

Děkuji za postřehy.

Tak kdyby byla nějaká šikovná 525, 523 nebo 325, 323 v plynu asi bych neváhal ;-). Ale na žádnou pěknou jsem zatím nenarazil. Tak pokud o něčem víš - sem s tím ;-).
Ten motor je 110kW. A když jsem si teď přepočítal, že reálně 1kW v mém starém autě tahal 20kg a teď by to bylo někde kolem 15/16kg, tak bych si i polepšil :lol:
Jezdím v tom z 90% sám s malým nákladem.

Pojedu se na to podívat ještě s mechanikem - napíchneme na diagnostiku a uvidíme.

S tím prodejem chápu, ale nekupuji auto na rok/dva. A na druhou stranu - každé auto má svého kupce ;-)
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1120 Příspěvek od kralik »

Nemate nekdo v e38 tlakovou nadobu jako valec za sedackou? Toroid mam na vymenu a premyslim o valci a rezervu vratit do kufru. Pomohla by mi fotka a postrehy k rozmerum nadrze a provedeni instalace. Diky vsem za nazor.
Odpovědět